Ποια είναι η καλύτερη στρατηγική για την ανάπτυξη της επιχείρησής σας;

γράφει η Έλλη Καλεμτζάκη, Κτηνίατρος ΑΠΘ, ICF Accredited Coach, NLP Certified Practitioner

Συμβουλές marketing για κτηνιάτρους

Είσαστε κλινικός κτηνίατρος! Είσαστε εξαιρετικός στη δουλειά σας και θέλετε να κάνετε πάντα το καλύτερο για τους ασθενείς και τους πελάτες σας. Ίσως όμως αισθάνεστε ότι η επιχείρησή σας δεν αναπτύσσεται με τους ρυθμούς που θα θέλατε. Και η προσέλκυση νέων πελατών γίνεται όλο και πιο δύσκολη σε ένα ολοένα και πιο ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Ίσως μέχρι τώρα πιστεύατε ότι δεν χρειάζεστε το marketing για την επιχείρησή σας. Ότι αρκεί το γεγονός ότι είσαστε εξαιρετικός κλινικός κτηνίατρος για να αποκτήσετε καλή φήμη και να διευρύνετε το πελατολόγιό σας.

Δεν θα ήταν υπέροχο να γνωρίζατε πώς να προσελκύσετε περισσότερους πελάτες με τους οποίους χαίρεστε να συνεργάζεστε, σας αμείβουν καλά για τις υπηρεσίες σας και σας συστήνουν σε άλλους πελάτες;

Για να το πετύχετε αυτό χρειάζεστε μια στρατηγική marketing. Για πολλούς κτηνιάτρους, η έννοια του marketing είναι άγνωστη. Κάποιοι μάλιστα θεωρούν το marketing περιττό. Στην πραγματικότητα όμως πρόκειται για μια επένδυση, η οποία μπορεί να βοηθήσει την επιχείρησή σας και μάλιστα με πολύ χαμηλό κόστος!

Στη στήλη αυτή θα βρείτε συμβουλές marketing που θα σας βοηθήσουν να αναπτύξετε την επιχείρησή σας, να προσελκύσετε περισσότερους και καλύτερους πελάτες και να απολαμβάνετε μεγαλύτερη ικανοποίηση από την εργασία σας.

Κάθε κτηνιατρική επιχείρηση χρειάζεται μια στρατηγική για μακροπρόθεσμη ανάπτυξη. Χωρίς αυτή, η επιχείρησή σας κινδυνεύει να παραμείνει στάσιμη ή να στηρίζεται στην εικασία, τη διαίσθηση και τη μέθοδο της δοκιμής και του σφάλματος. Ίσως όμως δεν γνωρίζετε ποια είναι η καλύτερη στρατηγική που θα συμβάλλει στην ανάπτυξη της επιχείρησής σας.

Για να απαντήσουμε σε αυτήν την ερώτηση, θα βασιστούμε στις τέσσερις κύριες στρατηγικές ανάπτυξης μιας επιχείρησης που περιέγραψε ο Igor Ansoff, μαθηματικός και καθηγητής του UCLA. Οι στρατηγικές αυτές εστιάζουν στο να προωθήσουμε:

α) Τρέχουσες Υπηρεσίες Ή Προϊόντα Στους Υφιστάμενους Πελάτες

Εδώ ανήκει οποιαδήποτε ενέργεια αποσκοπεί στην αύξηση της συχνότητας των επισκέψεων των ασθενών σας και στην ενίσχυση της αφοσίωσης των υφιστάμενων πελατών σας. Ο τελικός στόχος είναι η αύξηση των πωλήσεων υπηρεσιών και προϊόντων.
Μπορείτε για παράδειγμα να προωθήσετε προγράμματα προληπτικού ελέγχου (π.χ. για τα υπερήλικα κατοικίδια) τα οποία βασίζονται στην πώληση συνδυασμού υπηρεσιών και προϊόντων.
Άλλο παράδειγμα είναι να καθιερώσετε τον έλεγχο της υγείας του στόματος και των δοντιών σαν αναπόσπαστο μέρος της κλινικής εξέτασης. Αυτό θα οδηγήσει σε περισσότερες διαγνώσεις περιοδοντικής νόσου και επομένως περισσότερους καθαρισμούς δοντιών.

β) Νέες Υπηρεσίες Ή Προϊόντα Σε Υφιστάμενους Πελάτες

Είναι ένας από τους κλασικούς τρόπους ανάπτυξης μιας επιχείρησης. Έχετε ήδη αναπτύξει σχέση εμπιστοσύνης με τους πελάτες σας, και επομένως θα είναι πολύ πιο δεκτικοί σε μια σειρά νέων υπηρεσιών από την κλινική σας.
Η στρατηγική αυτή προϋποθέτει να γνωρίζετε καλά τις ανάγκες των πελατών σας και να είσαστε σε θέση να παρέχετε καινοτόμες λύσεις για να τις καλύψετε.

γ) Τρέχουσες Υπηρεσίες Και Προϊόντα Σε Νέους Πελάτες

Η στρατηγική αυτή αποσκοπεί στην προσέλκυση νέων πελατών. Σχεδιάστε για παράδειγμα ένα πρόγραμμα για να προτρέψετε τους υφιστάμενους πελάτες σας να σας συστήσουν σε νέους πελάτες. Αξιοποιήστε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και την ιστοσελίδα σας για την προσέλκυση νέων πελατών.

δ) Νέες Υπηρεσίες Ή Προϊόντα Σε Νέους Πελάτες.

Αυτή είναι ίσως η πιο τολμηρή και πιο αβέβαιη στρατηγική ανάπτυξης της επιχείρησής σας. Ένα παράδειγμα είναι όταν ένα κτηνιατρείο αποφασίσει να προσφέρει μια εξειδικευμένη υπηρεσία (π.χ. οφθαλμολογία, ενδοσκοπήσεις του πεπτικού σωλήνα) με στόχο να προσελκύσει παραπομπές περιστατικών από άλλα κτηνιατρεία.

Ποια όμως από τις παραπάνω στρατηγικές είναι η πιο κατάλληλη για τη δική σας επιχείρηση;

Αυτό εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως η δομή και το μέγεθος της επιχείρησής σας, ο εξοπλισμός, η τεχνογνωσία και το ανθρώπινο δυναμικό που διαθέτετε, ο ανταγωνισμός και η ζήτηση υπηρεσιών από την αγορά.
Η βοήθεια ενός συμβούλου είναι καθοριστική στην επιλογή της πλέον κατάλληλης στρατηγικής για την εξέλιξη της επιχείρησής σας.

Έλλη Καλεμτζάκη
Η Έλλη Καλεμτζάκη μετά από 20 χρόνια εμπειρίας στo κτηνιατρικό marketing και τη διατροφή των μικρών ζώων, ίδρυσε τη δική της επιχείρηση σαν κτηνιατρικός σύμβουλος με στόχο να βοηθήσει τους κλινικούς κτηνιάτρους να έχουν μια πιο επιτυχημένη και κερδοφόρα επιχείρηση, περισσότερους και πιο ευχαριστημένους πελάτες και μεγαλύτερη ικανοποίηση από τη δουλειά τους. Η Έλλη είναι απόφοιτος της Κτηνιατρικής Σχολής ΑΠΘ και της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας, Professional Coach πιστοποιημένη από το International Coach Federation και Certified Practitioner Νευρογλωσσικού Προγραμματισμο.
Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε το www.vetconsultancy.com