Global Pets Forum 2022

ΑΜΣΤΕΡΝΤΑΜ 25-27 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2022

O “Nέος Kαταναλωτής”: Μπορείτε να τον ακολουθήσετε;

Είχα την τύχη να συμμετέχω και να είμαι ομιλητής στο GlobalPETS Forum 2022 που πραγματοποιήθηκε τις 25-27 Απριλίου στο Noordwijk της Ολλανδίας και να γνωρίσω μερικούς σπουδαίους ανθρώπους από το χώρο των κατοικίδιων.

γράφει o Δρ. Κωνσταντίνος Παντίδος, BRAND AVIATORS

Η χαρά ήταν μεγάλη για την πρώτη δια ζώσης συνάντηση για το Forum μετά από 3 χρόνια. Οι συμμετέχοντες ήταν κυρίως από τη Γερμανία, Βέλγιο, Μεγάλη Βρετανία, Ολλανδία, Ουκρανία και λιγότερο από την Ισπανία, Ιταλία κτλ. ενώ απουσίαζε τελείως η Ρωσία.
Ο τίτλος του συνεδρίου ήταν “The New Consumer. Can you keep up?”
Συνοψίζω τα κύρια συμπεράσματα και κοινά σημεία στις περισσότερες παρουσιάσεις:

1. Ο «νέος» καταναλωτής έχει βγει από την τελευταία περίοδο της μεγάλης επιτάχυνσης τάσεων που υπήρχαν ήδη πολύ αλλαγμένος.

2. Τα pets «αναβαθμίζονται» ακόμη περισσότερο στην συνείδησή μας και αντιμετωπίζονται από πολλούς ως ισότιμα μέλη της οικογένειας. Την παλιά τους θέση φαίνεται να παίρνουν τα φυτά με το τεράστιο ενδιαφέρον που προσελκύουν τα τελευταία χρόνια: «The plants are the new pets». Αυτό έχει άμεση επίδραση ακόμη και στα προϊόντα για pets αφού οι καταναλωτές τείνουν να πιστεύουν ότι η τροφή για τα κατοικίδια πρέπει να είναι όλο και πιο κοντά στην ανθρώπινη αν όχι ίδια.

3. Μεγάλη τάση είναι το «Direct To Consumer» με όλο και περισσότερους παραγωγούς να αναπτύσσουν διαδικτυακά καταστήματα αφού υπάρχει η πεποίθηση ότι κανείς δεν μπορεί να πουλήσει καλύτερα τα προϊόντα από τον ίδιο τον παραγωγό τους. Αυτό αλλάζει ραγδαία το παραδοσιακό λιανεμπόριο και κάνει τα δίκτυα και τη σχέση με τον καταναλωτή ακόμη πιο σύνθετη.

4. Υπάρχει μεγάλη ανάγκη για συνέπεια ανάμεσα στα διάφορα κανάλια και σημεία επαφής με τον καταναλωτή.

5. Υπάρχει μεγάλη ευκαιρία στο χώρο να συνδυαστούν τα λειτουργικά χαρακτηριστικά (προϊοντικά οφέλη, τιμή κτλ.) με περισσότερο συναισθηματικά οφέλη.

6. Για όλους αυτούς τους λόγους υπάρχει μεγάλη ανάγκη για αυθεντικότητα της μάρκας άρα και για βαθιά γνώσης του DNA της.

H δική μου ομιλία επικεντρώθηκε μεταξύ άλλων στα εξής:

1. Δεν αρκεί μια μάρκα να έχει καλά προϊόντα, μοντέρνες ιστοσελίδες, παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα κτλ. Η μάρκα για να επιβιώσει και να μεγαλουργήσει στο «νέο» καθεστώς θα πρέπει να έχει ψυχή.

2. Από την ψυχή της μάρκας απορρέουν οι ενέργειές της ώστε να εξασφαλιστεί συνέπεια. Δεν μπορούμε να είμαστε αυθεντικοί αν δεν καταλαβαίνουμε βαθιά / δεν έχουμε ορίσει καταγράψει το τι ακριβώς αντιπροσωπεύουμε στο μυαλό του καταναλωτή. Αυτό θα μας βοηθήσει και να επιλέξουμε ποιες από τις πολυάριθμες τάσεις θα ακολουθήσουμε (δεν είναι αποδοτικό / δυνατό να ακολουθούμε κάθε τάση)

3. Θα πρέπει η μάρκα εκτός από το να ικανοποιεί λειτουργικές ανάγκες με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της να ταυτίζεται με κάποια ανθρώπινη ψυχογραφική περιοχή όπου μπορεί πραγματικά να κατέχει σε αντίθεση με τα προϊοντικά πλεονεκτήματα που είναι ευμετάβλητα και δεν μπορούν να κατακτηθούν. Δεν είναι τυχαίο που και στο χώρο των pet οι πιο πετυχημένες μάρκες με συνέπεια επικοινωνούν αυστηρά οριοθετημένες νοηματικές περιοχές.

4. Κάθε διαφήμιση, post, μήνυμα, χρώμα, υλικό, γραμματοσειρά, συστατικό του προϊόντος κτλ. είτε ενισχύει την ψυχή της μάρκας είτε την αποδυναμώνει.

5. Οι ανάγκες αυτές υπήρχαν πάντα αλλά γίνονται πιο επιτακτικές με τον «νέο» καταναλωτή.

6. Όλα αυτά μπορεί να αποδοθούν με το ένστικτο του ιδιοκτήτη της μάρκας ή κεφαλαιοποιώντας το ένστικτο του ιδιοκτήτη της μάρκας υποβοηθούμενο από επιστημονική έρευνα και στοιχεία.

7. Ένα διεπιστημονικό εργαλείο για να πραγματοποιηθούν όλα αυτά με συνέπεια είναι και το WHEEL OF MOTIVES (βλέπε διάγραμμα)

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνήστε μαζί μου στο
[email protected]