ZOOMARK 2023: Mια τεράστια επιτυχία!

15 – 17 MAΪΟΥ 2023, ΜΠΟΛΟΝΙΑ, ΙΤΑΛΙΑ

Η 20η έκδοση της Zoomark, της διεθνούς εμπορικής έκθεσης για τις
τροφές και τη φροντίδα των κατοικίδιων ζώων, που πραγματοποιήθη-
κε στο BolognaFiere από τις 15 έως τις 17 Μαΐου, ανταποκρίθηκε στην
υπόσχεσή της, ξεπερνώντας κάθε προσδοκία και επιβεβαιώνοντας
τον ρόλο της ως η κορυφαία εκδήλωση της βιομηχανίας των κατοι-
κίδιων ζώων στην Ευρώπη το 2023. Η έκθεση που έσπασε ρεκόρ
σημείωσε τεράστιο άλμα σε αριθμό επισκεπτών και εκθετών, δίνο-
ντας μεγάλη ώθηση στη διεθνή της εμβέλεια.


Η 20η Zoomark σημείωσε τεράστια επιτυχία, επιβεβαιώνοντας τον κεντρικό της ρόλο στις δραστηριότητες μάρκετινγκ του κλάδου και την επαγγελματική ανάπτυξη στον τομέα της διανομής. Ενώ τις τελευταίες πέντε εκδόσεις η Zoomark σημείωσε αύξηση 70% στον αριθμό των εκθετών και των επισκεπτών, η έκδοση του 2023 σηματοδότησε ένα εκπληκτικό άλμα προς τα εμπρός, όπως επισημαίνει ο Domenico Lunghi, Διευθυντής Εκθέσεων του εκθεσιακού κέντρου της
BolognaFiere: «Τα στοιχεία μιλούν από μόνα τους. Ο αριθμός των εκθετών στη Zoomark 2023 αυξήθηκε κατά 25% σε σύγκριση με την τελευταία έκδοση πριν από τον Covid 19. Ήταν τόσο μεγάλο άλμα που έπρεπε να επανασχεδιαστεί η διάταξη και να προστεθούν νέες αίθουσες για να φιλοξενήσουν όλες τις εταιρείες που επέλεξαν να επενδύσουν στην έκθεση και να την ορίσουν ως την πλατφόρμα συνεργασίας τους για τρεις γεμάτες μέρες επαγγελματικών συναντήσεων».

Ρεκόρ εκθετών

Οι απίστευτοι 1.060 εκθέτες από 57 διαφορετικές χώρες, καταλαμβάνοντας περισσότερα από 68.000 τμ εκθεσιακού χώρου, έδωσαν ψήφο εμπιστοσύνης στη Zoomark. Οι πιο πολυάριθμες ομάδες ήταν οι Ιταλοί (261) και οι Κινέζοι (201), ακολουθούμενες από τη Μεγάλη Βρετανία (62), τη Γερμανία (58), τις ΗΠΑ (45) και την Τουρκία (41). Για πρώτη φορά, η Zoomark υποδέχθηκε
επίσης εταιρείες από την Αργεντινή, τη Βοσνία-Ερζεγοβίνη, τη Βουλγαρία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, τη Γεωργία, τη Ρουμανία και το Βιετνάμ.

Αύξηση Επισκεπτών

Ο αριθμός των επισκεπτών αυξήθηκε επίσης σε σύγκριση με την επιτυχημένη έκδοση του 2019 (+8,7%), με 27.950 επαγγελματίες του κλάδου να συρρέουν στην έκθεση: ιδιοκτήτες και αγοραστές από καταστήματα και αλυσίδες κατοικίδιων ζώων (23,6%), χονδρέμποροι (20,3%), επαγγελματίες εισαγωγών-εξαγωγών (19,3%), καθώς και groomers, αγοραστές από το μεγάλης κλίμακας λιανικό εμπόριο και κέντρα κήπου, κτηνιάτρους, κατασκευαστές και τον διεθνή τύπο. Αν και οι κακές καιρικές συνθήκες εμπόδισαν σοβαρά τα εσωτερικά ταξίδια, το ποσοστό επισκεπτών από το εξωτερικό (62%) ήταν διπλάσιο από αυτό της Zoomark 2019. 17.312 επαγγελματίες από 120 διαφορετικές χώρες επιβεβαίωσαν την έντονη διεθνή απήχηση της
έκθεσης.

Η έκθεση προσέλκυσε μεγάλο
αριθμό εκθετών και επισκεπτών,
όλοι αφοσιωμένοι στην ανάπτυ-
ξη της επιχείρησής τους και στην
αντιμετώπιση των προκλήσεων που
παρουσιάζει αυτή η περίοδος.

Η έκθεση καλωσόρισε «παίκτες» του κλάδου όχι μόνο από την Ευρώπη (με τη Γερμανία, την Ισπανία, τη Βρετανία, τη Γαλλία, την Πολωνία και την Ολλανδία στην πρώτη θέση), αλλά και από όλες τις άλλες ηπείρους: Ασία, Αμερική, Αφρική και Ωκεανία. «Η έκθεση προσέλκυσε μεγάλο αριθμό εκθετών και επισκεπτών, όλοι αφοσιωμένοι στην ανάπτυξη της επιχείρησής τους και στην αντιμετώπιση των προκλήσεων που παρουσιάζει αυτή η περίοδος. Το γεγονός ότι περισσότεροι από 1.000 εκθέτες από όλο τον κόσμο έφεραν τα αυθεντικά, καινοτόμα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους στη Zoomark σίγουρα βοήθησε στην προσέλκυση σχετικού διεθνούς κοινού στην έκθεση. Τώρα, μετά τους εορτασμούς για τις πρώτες 20 εκδόσεις της Zoomark, αρχίζουμε ήδη να γράφουμε το επόμενο κεφάλαιο, αφιερωμένο στη Zoomark 2025 (5-7 Μαΐου 2025), με μια αισιόδοξη προοπτική για το μέλλον του κλάδου των κατοικίδιων ζώων».

Στο επίκεντρο η καινοτομία

Ένας από τους λόγους για τη μεγάλη επιτυχία της έκθεσης στη BolognaFiere ήταν σίγουρα η βασική της εστίαση στην καινοτομία, με προεξέχουσα την περιοχή Pet Vision, η οποία παρουσίασε περισσότερα από 500 επιλεγμένα νέα προϊόντα που παρουσιάστηκαν από τους εκθέτες, ομαδοποιημένα γύρω από τις πέντε μακρο- τάσεις που προορίζονται να κυριαρχήσουν στην αγορά των κατοικίδιων ζώων του μέλλοντος. Πηγή βασικής γνώσης και έμπνευσης για τα καταστήματα (pet shop), τους αγοραστές και τους υπεύθυνους αγορών, αυτές οι μεγάλες τάσεις: Πράσινη μετάβαση, Υγιεινή και λειτουργικότητα, Value for money, Tailor-made και Spoil me more, τόνισαν τη ζήτηση της αγοράς για βιωσιμότητα, υγεία και ευεξία, ελκυστική σχέση τιμής-απόδοσης, αυξημένη προσαρμογή και επιπλέον περιποίηση. Στην περιοχή Pet Vision, οι επισκέ-
πτες της Zoomark είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τις καλύτερες προσφορές από μια ζωτικής σημασίας, δυναμική βιομηχανία με ισχυρή δέσμευση στην καινοτομία και την έρευνα.

Βραβεία Pet Vision

Ανάμεσα στα πιο ενδιαφέροντα προϊόντα και υπηρεσίες που παρουσιάστηκαν στη Zoomark 2023 ξεχώρισαν οι νικητές των πρώτων βραβείων Pet Vision, που επιλέχθηκαν για κάθε κατηγορία από μια διεθνή κριτική επιτροπή:
Bewital Petfood’s Belcando
Baseline, μια σειρά διατροφής για σκύλους που απευθύνεται σε κηδεμόνες μικρών ζώων που δεν θέλουν να κάνουν συμβιβασμούς στην ποιότητα αλλά ενδιαφέρονται για την τιμή.
Ajour’s Whisker – friendly bowl
slow-feeder bowl, ένα εξαιρετικά βιώσιμο προϊόν από άποψη υλικού, σχεδιασμού και διαδικασίας παραγωγής.
pH Detection Cat Litters by Shandong Ruida, άμμο γάτας με ανίχνευση της ισορροπίας του pH της γάτας, άρα της υγείας της.
Οι καταπραϋντικές σταγόνες DogoDrops της Dogoteka, για τον καθαρισμό της περιοχής των ματιών, και τέλος
η πιστοποιημένη vegan σειρά προϊόντων υγιεινής Hydra Vegan Detox Collection από την Pet Society.
Οι πρωτότυπες νέες ιδέες που προκάλεσαν το ενδιαφέρον των αγοραστών και των επαγγελματιών του κλάδου περιελάμβαναν ξηρές και υγρές τροφές και σνακ με βάση τα έντομα. Αξεσουάρ κατασκευασμένα από ανακυκλωμένα, οικολογικά βιώσιμα υλικά, όπως το λουρί για vegan που παράγεται με τη χρήση φλούδας μήλου, παιχνίδια υψηλής τεχνολογίας, νόστιμα σνακ
εμπνευσμένα από ανθρώπινες τροφές, αλλά ειδικά σχεδιασμένα για να ικανοποιούν τις διατροφικές ανάγκες των κατοικίδιων, αξεσουάρ και εργαλεία υψηλής τεχνολογίας και εξειδικευμένες υπηρεσίες για τον κλάδο, τη διανομή αλλά και για κηδεμόνες κατοικίδιων, όπως τα ασφαλιστικά προγράμματα για σκύλους, γάτες και κουνέλια, παρέχοντας εθνική και ευρωπαϊκή κάλυψη.