Pet Supermarket: Στρατηγική επέκτασης στην ελληνική αγορά

Στην Ελλάδα, όπου το 50% των οικογενειών έχει πλέον τουλάχιστον ένα κατοικίδιο, ο κλάδος των ζώων συντροφιάς προσφέρει, πρόσφορο  έδαφος ανάπτυξης και οικονομικής επένδυσης τόσο για τους εμπόρους λιανικής όσο και για τα επώνυμα Brands. Μεταξύ των “παικτών” λιανικής που επενδύουν σε αυτό το οικονομικό περιβάλλον, το Pet Supermarket έχει κερδίσει μια σημαντική θέση.

Ιδρύθηκε το 1979 ως Manos Pet Market, από τον κ. Εμμανουήλ Καπίρη και μετονομάστηκε το 2001, σε Pet Supermarket με την είσοδο στη διοίκηση του κ. Κωνσταντίνου Καπίρη. Η οικογενειακή επιχείρηση αναπτύσσεται σταθερά, αντικατοπτρίζοντας τις ευρύτερες τάσεις στην ελληνική αγορά κατοικίδιων ζώων, ενώ χαράσσει τη δική της πορεία για ανάπτυξη και δέσμευση προς τους κηδεμόνες ζώων συντροφιάς.

Οι Έλληνες κηδεμόνες κατοικίδιων ζώων

Το κυρίαρχο κανάλι πωλήσεων στην ελληνική βιομηχανία κατοικίδιων ζώων (54% του συνόλου των πωλήσεων) είναι το εξειδικευμένο λιανικό εμπόριο (Pet Shops), ποσοστό το οποίο περιλαμβάνει και τους κτηνιάτρους που εμπορεύονται προϊόντα (Pet Vet). Περίπου το 40% των καταναλωτών προτιμούν να αγοράζουν προϊόντα για κατοικίδια από το σούπερ μάρκετ.

Παρά την παγκόσμια άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, η ελληνική αγορά κατοικίδιων ζώων ευνοεί έντονα την εμπειρία αγορών μέσα από τα φυσικά καταστήματα. Αυτή η προτίμηση των καταναλωτών υπογραμμίζει την αξία που δίνεται στις συμβουλές του εξειδικευμένου προσωπικού και στη μοναδική εμπειρία επιλογής προϊόντων, στοιχεία που οι διαδικτυακές πλατφόρμες αδυνατούν να αναπαράγουν πλήρως.

Το “ταξίδι” του Pet Supermarket

Από την ίδρυσή του στην πόλη του Πειραιά έως τη σημερινή του ανάπτυξη ως βασικός συντελεστής της εξέλιξης ολόκληρου του κλάδου στον τομέα της λιανικής πώλησης προϊόντων κατοικίδιων ζώων, το Pet Supermarket έχει εξελιχθεί σε όλα τα κανάλια διανομής. Με 30.000 κωδικούς προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων αποκλειστικών ιδιωτικών ετικετών, η εταιρεία εξυπηρετεί ένα ευρύ φάσμα αναγκών για κατοικίδια τόσο μέσω της λιανικής, όσο και μέσω των καναλιών χονδρικής.

Για την εξυπηρέτηση των επαγγελματιών του κλάδου, το Pet Supermarket διαθέτει ένα πλήρες ηλεκτρονικό κατάστημα με σκοπό να διευκολύνει τους ιδιοκτήτες των εξειδικευμένων καταστημάτων (Pet Shop και Pet Vet) να παραγγείλουν ηλεκτρονικά μέσα από μία μεγάλη ποικιλία δημοφιλών ευρωπαϊκών Brands. 

Ταυτόχρονα έχει δημιουργήσει και φυσικό κατάστημα 3.500 τ.μ., το οποίο απευθύνεται μόνο σε εμπόρους και αποτελεί το μοναδικό cash n’ carry στην Ελλάδα. Για την εξυπηρέτηση των κηδεμόνων μικρών ζώων, το Pet Supermarket διαθέτει ένα δημοφιλές κατάστημα ηλεκτρονικού εμπορίου και 12 μεγάλα, σύγχρονα και φιλόξενα φυσικά καταστήματα.

Επέκταση και τοποθέτηση στην αγορά

Η ανάπτυξη του Pet Supermarket είναι αξιοσημείωτη. Η εταιρεία είδε τα έσοδά της να αυξάνονται κατά 24% το έτος 2022 και 35% το έτος 2023. Αυξάνοντας τον αριθμό των καταστημάτων της, από 7 που ήταν μέχρι το τέλος του 2023, μεταξύ 12 και 17 μέχρι το τέλος του 2024. Ταυτόχρονα αναμένει αύξηση εσόδων 50% για το έτος 2024.

Αυτή η επέκταση δεν αποτυπώνεται μόνο με αριθμούς. Αντικατοπτρίζει μια στρατηγική επιλογή να ενισχύσει το αποτύπωμα της εταιρίας στην αγορά και να ακολουθεί τις εξελισσόμενες ανάγκες και προτιμήσεις των Ελλήνων κηδεμόνων κατοικίδιων ζώων. «Οι Έλληνες λατρεύουν να αγοράζουν από τα φυσικά καταστήµατα, ενισχύοντας το άνοιγµα ολοένα και περισσότερων µεγάλων καταστηµάτων πώλησης ειδών κατοικίδιων ζώων.

Οι Έλληνες λατρεύουν να αγοράζουν από τα φυσικά καταστήµατα, ενισχύοντας το άνοιγµα ολοένα και περισσότερων µεγάλων καταστηµάτων πώλησης ειδών κατοικίδιων ζώων. Έτσι θα καθιερωθούµε ξεκάθαρα ως ηγέτης της αγοράς», τονίζει στο περιοδικό μας ο κ. Κ. Καπίρης.

Παρά την ταχύτατη ανάπτυξη των φυσικών καταστημάτων, η προσέγγιση του Pet Supermarket στις διαδικτυακές πωλήσεις αποτελεί επίσης μια σημαντική στρατηγική. Με τις ηλεκτρονικές αγορές να αποτελούν ένα αυξανόμενο μέρος των εσόδων τους, η εστίαση της εταιρείας παρα-μένει στην ενίσχυση της εμπειρίας της στο κατάστημα. Αυτή η απόφαση ευθυγραμμίζεται με τις επιθυμίες των καταναλωτών να δουν και να αγγίξουν τα προϊόντα στο κατάστημα και την προσωπική αλληλεπίδραση με το έμπειρο προσωπικό.

Προσαρμοσμένη Στρατηγική

Το Pet Supermarket διακρίνεται μέσω πολλών βασικών στρατηγικών. Πρώτον, η γκάμα των προϊόντων του περιλαμβάνει κωδικούς σε μεγάλη ποικιλία για όλα τα κατοικίδια, και δεν περιορίζεται στους παραδοσιακούς κωδικούς για γάτες και σκύλους. Αυτή η ποικιλία επιλογών διασφαλίζει ότι οι κηδεμόνες των κατοικίδιων ζώων με διαφορετικές ανάγκες βρίσκουν αξία στις προσφορές τους.

Επιπλέον, υπάρχουν προϊόντα σε όλες τις κατηγορίες τιμών: «Στην Ελλάδα, τα περισσότερα καταστήματα είτε επικεντρώνονται στην προσφορά πολύ premium προϊόντων είτε τοποθετούνται σαν εκπτωτικά καταστήματα. Εμείς προσφέρουμε προϊόντα σε όλες τις κατηγορίες τιμών, ώστε να μπορούμε να εξυπηρετούμε όλους τους καταναλωτές, ανεξάρτητα από τον προϋπολογισμό τους.» συμπληρώνει ο κ. Καπίρης.

Όλα τα καταστήματα βρίσκονται σε στρατηγική τοποθεσία σε premium περιοχές, προσβάσιμα από κεντρικούς δρόμους, με μεγάλους χώρους στάθμευσης, ενισχύοντας την άνεση για τους πελάτες τους. Οι κηδεμόνες των μικρών μας φίλων, εξυπηρετούνται σε μία φιλόξενη ατμόσφαιρα, από εξειδικευμένο προσωπικό, το οποίο διακρίνεται από πάθος, γνώση και εμπειρία, προσφέροντας έτσι πληρέστατες συμβουλές.

Αρπάζοντας τις ευκαιρίες – Αντιμετωπίζοντας τις προκλήσεις Ο φιλόδοξος στόχος του Pet Supermarket είναι να φτάσει τα 100 καταστήματα τα επόμενα χρόνια, υπογραμμίζοντας τη δέσμευση όχι μόνο για ανάπτυξη αλλά και για ενίσχυση και προώθηση της φροντίδας και της συνειδητής κηδεμονίας κατοικίδιων ζώων σε όλη την Ελλάδα.

Καθώς το Pet Supermarket αναπτύσσεται, η διατήρηση του υψηλού επιπέδου τεχνογνωσίας του προσωπικού του, αποτελεί αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα. Η εταιρεία εστιάζει στη σημασία μιας έμπειρης ομάδας, καθώς και στην παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών και πετυχαίνει αυτά τα στοιχεία να τη διακρίνουν στην αγορά.

Για τον σκοπό αυτό, πραγματοποιεί ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης αλλά και προχωράει στη δημιουργία νέων θέσεων πάντα στα πρότυπα εξυπηρέτησης που θέτει η εταιρεία.

Η επένδυση στο πρόγραμμα αφοσίωσης πελατών με την κάρτα μέλους “Pet Supermarket Family” αντικατοπτρίζει επίσης την στρατηγική προσπάθεια εμβάθυνσης των σχέσεων με τους πελάτες και ενθάρρυνσης της επανάληψης των αγορών με προνόμια. Μια σημαντική παράμετρος για την αύξηση των πωλήσεων.

Το Pet Supermarket επικεντρώνεται στις βασικές προσφορές προϊόντων του και επεκτείνει το δίκτυο καταστημάτων του. Αυτή η προσέγγιση συνάδει με τον στόχο της να παρέχει μια ευρεία γκάμα προϊόντων για κατοικίδια σε ανταγωνιστικές τιμές και να διατηρεί τη θέση του ως κορυφαίος προορισμός για κηδεμόνες κατοικίδιων ζώων. «Καθώς οι διαδικτυακές πωλήσεις θα αυξηθούν συμμετρικά, θα επενδύσουμε πόρους για την ενσωμάτωση των διαδικτυακών καναλιών μας. », μας εξηγεί ο κ. Καπίρης.

Επιλογή εξειδικευμένων και καινοτόμων προϊόντων

Οι Έλληνες καταναλωτές επιλέγουν όλο και πιο εξειδικευμένα προϊόντα διατροφής, αξεσουάρ και έξυπνα παιχνίδια που δημιουργούν υψηλότερο επίπεδο «ποιοτικού χρόνου» για τα κατοικίδια ζώα όσο βρίσκονται στο σπίτι. Έτσι, υψηλότερης ποιότητας, καινοτόμα προϊόντα, όπως σιντριβάνια γλυκού νερού, διαδραστικά παιχνίδια που διεγείρουν και κρατούν την προσοχή ενός κατοικίδιου ζώου και ογκώδη γατόδενδρα, πραγματοποιούν μια έκρηξη πωλήσεων στην Ελλάδα.

Το Pet Supermarket προσφέρει μια μεγάλη γκάμα προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε όλες τις κατηγορίες. «Θα συνεχίσουμε επίσης να επενδύουμε στην επέκταση των προϊόντων μας με ιδιωτική ετικέτα», σημειώνει ο κ. Καπίρης, προσθέτοντας, «Ταυτόχρονα, για να διασφαλίσουμε ότι οι πελάτες μας έχουν πρόσβαση στην ευρύτερη και πιο ελκυστική επιλογή προϊόντων, θα επιμείνουμε στη συνεργασία με καθιερωμένες μάρκες και στην αναζήτηση νέων προμηθευτών.  Συνεργασίες για την παροχή προϊόντων κορυφαίας ποιότητας.»

Βλέποντας το μέλλον

Καθώς ο κλάδος των κατοικίδιων ζώων συνεχίζει να εξελίσσεται, καθοδηγούμενος από τις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών και τις τεχνολογικές εξελίξεις, το ταξίδι του Pet Supermarket προσφέρει πολύτιμες γνώσεις αναφορικά με τη δυναμική της προσαρμογής στο λιανικό εμπόριο και την αφοσίωση των πελατών. Με τη στρατηγική του προσέγγιση στην επέκταση, τη διαφορετικότητα, την ποικιλία των προϊόντων και την εξυπηρέτηση πελατών, το Pet Supermarket βρίσκεται στην άριστη θέση να ηγηθεί των προκλήσεων και να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες που βρίσκονται μπροστά.

Εν ολίγοις, η ιστορία του Pet Supermarket είναι μια ιστορία στρατηγικής ανάπτυξης, προσαρμογής στην αγορά και βαθιάς δέσμευσης για την εξυπηρέτηση των αναγκών των κατοικίδιων ζώων και των κηδεμόνων τους στην Ελλάδα. Καθώς η εταιρεία συνεχίζει να επεκτείνει το αποτύπωμά της, η εστίασή της στην ποιότητα, την ποικιλία και την προσβασιμότητα θα είναι κρίσιμη για τη διαμόρφωση του μέλλοντος του λιανικού εμπορίου κατοικίδιων ζώων.