Μέσα κοινωνικής δικτύωσης: ΤΑ ΝΑΙ ΚΑΙ ΤΑ ΟΧΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΤΗΝΙΑΤΡΟ

γράφει η Έλλη Καλεμτζάκη, Κτηνίατρος ΑΠΘ, ICF Accredited Coach, NLP Certified Practitioner

Συμβουλές marketing για κτηνιάτρους

Είσαστε κλινικός κτηνίατρος! Είσαστε εξαιρετικός στη δουλειά σας και θέλετε να κάνετε πάντα το καλύτερο για τους ασθενείς και τους πελάτες σας. Ίσως όμως αισθάνεστε ότι η επιχείρησή σας δεν αναπτύσσεται με τους ρυθμούς που θα θέλατε. Και η προσέλκυση νέων πελατών γίνεται όλο και πιο δύσκολη σε ένα ολοένα και πιο ανταγωνιστικό περιβάλλον.
Ίσως μέχρι τώρα πιστεύατε ότι δεν χρειάζεστε το marketing για την επιχείρησή σας. Ότι αρκεί το γεγονός ότι είσαστε εξαιρετικός κλινικός κτηνίατρος για να αποκτήσετε καλή φήμη και να διευρύνετε το πελατολόγιό σας.
Δεν θα ήταν υπέροχο να γνωρίζατε πώς να προσελκύσετε περισσότερους πελάτες με τους οποίους χαίρεστε να συνεργάζεστε, σας αμείβουν καλά για τις υπηρεσίες σας και σας συστήνουν σε άλλους πελάτες;
Για να το πετύχετε αυτό χρειάζεστε μια στρατηγική marketing. Για πολλούς κτηνιάτρους, η έννοια του marketing είναι άγνωστη. Κάποιοι μάλιστα θεωρούν το marketing περιττό. Στην πραγματικότητα όμως πρόκειται για μια επένδυση, η οποία μπορεί να βοηθήσει την επιχείρησή σας και μάλιστα με πολύ χαμηλό κόστος!
Στη στήλη αυτή θα βρείτε συμβουλές marketing που θα σας βοηθήσουν να αναπτύξετε την επιχείρησή σας, ναπροσελκύσετε περισσότερους και καλύτερους πελάτες και να απολαμβάνετε μεγαλύτερη ικανοποίηση από την εργασία σας.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παίζουν σημαντικό ρόλο στην καθημερινότητά μας. Αποτελούν βασικό μέσο επικοινωνίας με την οικογένειά μας και τους φίλους μας, αλλά και πηγή ενημέρωσης για την επικαιρότητα και για πράγματα που μας ενδιαφέρουν.

Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας Focus Bari το διάστημα Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου 2018, 8 στους 10 Έλληνες (82%) επισκέπτονται το διαδίκτυο και μάλιστα το 71% σε καθημερινή βάση.
H ίδια έρευνα έδειξε ότι 57% των Ελλήνων δηλώνει ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν βασικό κομμάτι της καθημερινότητάς τους. Κάποιοι από αυτούς είναι εν δυνάμει πελάτες σας.
Είναι προφανές ότι το διαδίκτυο αποκτά όλο και μεγαλύτερη σημασία για τις ελληνικές επιχειρήσεις. Η εκτεταμένη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες προώθησης των επιχειρήσεων και των στρατηγικών τους στόχων.
Μια από τις πιο συνηθισμένες ερωτήσεις που κάνουν οι κτηνίατροι ζώων συντροφιάς είναι: τι επιτρέπεται και τι δεν επιτρέπεται στη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Παρακάτω δίνονται μερικές συμβουλές για το τι πρέπει και τι δεν πρέπει να κάνετε στη διαχείριση μιας επιτυχημένης ιστοσελίδας κοινωνικής δικτύωσης για το κτηνιατρείο σας.:

Τα ναι

1 Να καθορίσετε τους στόχους σας. Δεν είναι δυνατό να γνωρίζετε αν η επένδυσή σας σε χρόνο και χρήμα αποδίδει, αν δεν έχετε προσδιορίσει τους στόχους σας. Ακόμα κι αν πρόκειται για κάτι τόσο απλό όσο το αυξήσετε τον αριθμό των ακολούθων σας ή την αλληλεπίδραση με το κοινό σας, είναι σημαντικό να καθορίσετε ρεαλιστικούς αλλά φιλόδοξους στόχους και να παρακολουθείτε τα αποτελέσματα.

2 Να παραμένετε συνεπείς. Μην περιμένετε να έχετε σταθερά αποτελέσματα αν δεν αφιερώνετε συστηματικά χρόνο στις δραστηριότητες κοινωνικής δικτύωσης. Δεν είναι απαραίτητο να αφιερώνετε πάρα πολύ χρόνο για να επιτύχετε τους στόχους σας. Η ποιότητα είναι πιο σημαντική από τη ποσότητα, ωστόσο η συνέπεια είναι απαραίτητη.

3 Να ορίσετε έναν διαχειριστή για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Δεν είναι απαραίτητο να προσλάβετε κάποιον με ειδικές γνώσεις στο μάρκετιγκ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, Αρκεί να ορίσετε ένα άτομο από την ομάδα σας που θα διαχειρίζεται τις σελίδες σας ως μέρος των καθημερινών ή εβδομαδιαίων καθηκόντων του.

4 Να μοιράζεστε ποιοτικό και ελκυστικό περιεχόμενο. Φροντίστε οι αναρτήσεις σας να έχουν περιεχόμενο επίκαιρο, χρήσιμο και ενδιαφέρον για τους πελάτες σας.

5 Να δείχνετε στους πελάτες σας την ανθρώπινη πλευρά σας. Μοιραστείτε μια προσωπική ή μια ομαδική selfie.
Μοιραστείτε την ιστορία σας, τις αξίες, τις αρχές και τα ενδιαφέροντά σας, έτσι ώστε να αποκτήσετε την εμπιστοσύνη και αφοσίωση των πελατών σας μέσα από πληροφορίες για το άτομό σας και όχι μόνο για τις υπηρεσίες που παρέχετε.

6 Να απαντάτε πάντα στο κοινό σας. Η δέσμευσή σας να απαντάτε στα σχόλια και τα ερωτήματα των ακολούθων σας όχι μόνο δημιουργεί αίσθημα εμπιστοσύνης, αλλά δείχνει το γνήσιο ενδιαφέρον σας γι αυτούς. Εδώ συμπεριλαμβάνονται και οι απαντήσεις στα προσωπικά σας μηνύματα.

7 Να μοιράζεστε αυθεντικές φωτογραφίες. Η πλειοψηφία των πελατών σας χαίρεται όταν βλέπει φωτογραφίες των κατοικίδιών τους στο διαδίκτυο. Οι πελάτες σας θα χαρούν επειδή το κατοικίδιό τους έγινε διάσημο, και η συχνή ανάρτηση φωτογραφιών από αληθινά περιστατικά θα δώσει ζωντάνια και προσωπικότητα στη σελίδα σας.

Τα όχι

1 Να δημοσιεύετε χωρίς συγκατάθεση. Παρόλο που είναι σημαντικό να μοιράζεστε πραγματικές φωτογραφίες των πελατών ή / και των κατοικίδιών τους, δεν πρέπει να το κάνετε αν δεν λάβετε τη γραπτή συγκατάθεσή τους, προκειμένου να τις μοιραστείτε σε σελίδες κοινωνικής δικτύωσης.

2 Να δημοσιεύετε εικόνες χειρουργικών επεμβάσεων ή άλλες δυσάρεστες εικόνες που ενδέχεται να τρομάξουν τους πελάτες σας. Είναι προτιμότερο να μοιραστείτε αυτές τις φωτογραφίες με συναδέλφους σας κτηνιάτρους στις κατάλληλες επιστημονικές ιστοσελίδες.

3 Να δημοσιεύετε πολύ σπάνια ή υπερβολικά συχνά. Προσπαθήστε να δημοσιεύετε τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα και όχι περισσότερες από πέντε φορές την ημέρα.
Μελέτες δείχνουν ότι ο υπερβολικός αριθμός αναρτήσεων μπορεί να μειώσει τον αριθμό των ακολούθων σας και πιθανώς τον αριθμό των ατόμων που βλέπουν το περιεχόμενό σας.

4 Να μοιράζεστε στοιχεία πελατών. Ως κτηνίατρος, αντιλαμβάνεστε πλήρως τη σημασία της εμπιστευτικότητας. Είναι σημαντικό να υπενθυμίσετε στα άτομα που διαχειρίζονται τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του κτηνιατρείου σας, να προσέχουν τι είδους πληροφορίες αναρτούν. Όταν αναρτάτε φωτογραφίες περιστατικών σας, προσπαθήστε να κρατήσετε αόριστες τις περιγραφές και παραλείψτε τα ονόματα των πελατών σας.

5 Να παρέχετε ιατρικές συμβουλές. Η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για την παροχή συμβουλών, πιθανών διαγνώσεων και θεραπευτικών συστάσεων δεν είναι μόνο επικίνδυνη, αλλά είναι πιθανό να αποτρέψει αυτούς που αναζητούν συμβουλές να πάρουν τηλέφωνο και να κλείσουν ραντεβού.

6 Να αμελείτε την αλληλεπίδραση με το κοινό σας. Με βάση τους αλγόριθμους των μέσων κοινωνικής δικτύωσης – ειδικά του Facebook – όσο περισσότεροι άνθρωποι ασχολούνται και αλληλεπιδρούν με μια σελίδα κοινωνικής δικτύωσης τόσο περισσότερο προβάλλεται η σελίδα αυτή σε άλλα άτομα. Είναι σημαντικό να κρατάτε το ακροατήριό σας ενεργό κάνοντας ερωτήσεις, απαντώντας σε σχόλια και συμμετέχοντας σε συζητήσεις. Οι ερωτήσεις προτρέπουν τους ακολούθους σας να συμμετέχουν ενεργά και ενισχύουν το ενδιαφέρον τους και την αλληλεπίδραση με το περιεχόμενο της σελίδας σας.
Βρίσκουν επίσης διασκεδαστικό να διαβάζουν τις απαντήσεις των άλλων ιδιοκτητών κατοικίδιων.

7 Να αγνοείτε τα αρνητικά σχόλια. Δεν είναι ποτέ ευχάριστο να δέχεστε αρνητική και μερικές φορές άδικη κριτική, αλλά το να αγνοήσετε ή ακόμα χειρότερα να διαγράψετε τα σχόλια δεν είναι η λύση. Απαντήστε με θετικό και επαγγελματικό τρόπο και προσφερθείτε να λύσετε το πρόβλημα. Έτσι, όχι μόνο θα λύσετε το πρόβλημα, αλλά θα δείξετε σε όποιον δει το σχόλιο στο μέλλον ότι ακούτε τους πελάτες σας και ενδιαφέρεστε να κάνετε το σωστό.

Η δραστηριοποίησή σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να επιφέρει θεαματικά αποτελέσματα στην ανάπτυξη της επιχείρησής σας, να προσελκύσει νέους πελάτες και να ενισχύσει τη σχέση σας με τους υπάρχοντες πελάτες.

Οι παραπάνω συμβουλές θα σας βοηθήσουν να αναβαθμίσετε τη στρατηγική σας έτσι ώστε να έχετε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.

Έλλη Καλεμτζάκη
Η Έλλη Καλεμτζάκη μετά από 20 χρόνια εμπειρίας στo κτηνιατρικό marketing και τη διατροφή των μικρών ζώων, ίδρυσε τη δική της επιχείρηση σαν κτηνιατρικός σύμβουλος με στόχο να βοηθήσει τους κλινικούς κτηνιάτρους να έχουν μια πιο επιτυχημένη και κερδοφόρα επιχείρηση, περισσότερους και πιο ευχαριστημένους πελάτες και μεγαλύτερη ικανοποίηση από τη δουλειά τους. Η Έλλη είναι απόφοιτος της Κτηνιατρικής Σχολής ΑΠΘ και της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας, Professional Coach πιστοποιημένη από το Adler International Learning και Certified Practitioner Νευρογλωσσικού Προγραμματισμού. Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε το www.vetconsultancy.com