Αν κάνετε οποιαδήποτε έρευνα σχετικά με το social media marketing και το πώς μπορείτε μόνοι σας να αξιοποιήσετε τα κοινωνικά δίκτυα θα πέσετε σε άρθρα και οδηγούς που αφορούν μεγάλες επιχειρήσεις οι οποίες στοχεύουν σε εξίσου μεγάλο κοινό.
γράφει ο Βασίλης Νότης,
Digital Strategist, Co-Founder, Gmedia
Τι συμβαίνει όμως όταν για παράδειγμα ένα εστιατόριο σε μια μικρότερη πόλη θέλει να ασχοληθεί με το κομμάτι Social Media και πώς μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις του σε τοπικό επίπεδο;
Ξεκινήστε από τα βασικά
Αρχικά, ξεκινήστε δημιουργώντας την εταιρική σας σελίδα στο Facebook (και όχι προφίλ) αλλά και στο Instagram.
Αυτές οι 2 πλατφόρμες είναι ιδανικές και με αυτές θα ασχοληθούμε στο συγκεκριμένο άρθρο. Φροντίστε να προσθέσετε όλες τις πληροφορίες της επιχείρησης όπως τοποθεσία, ιστοσελίδα εφόσον υπάρχει και τρόπους επικοινωνίας που είναι και το σημαντικότερο. Επίσης, φροντίστε οι φωτογραφίες προφίλ και εξωφύλλου να είναι καλής ποιότητας και εύκολα αναγνωρίσιμες από το κοινό σας. Μια φωτογραφία προφίλ με τον κατάλογο του καταστήματος σας τραβηγμένο με το κινητό πιστέψτε με δεν θα δουλέψει.
Ιδανικά θα μπορούσατε να ζητήσετε από κάποιον φωτογράφο να κάνει μια ολοκληρωμένη φωτογράφιση ώστε να έχετε υλικό και μετέπειτα.
Περιεχόμενο
Το περιεχόμενο είναι βασιλιάς, όπως λέμε στη γλώσσα του marketing, επομένως το τι δημοσιεύετε και φυσικά η συχνότητα με την οποία αυτό γίνεται θα παίξουν σημαντικό ρόλο στην επιτυχία. Ζώντας σε μια μικρή πόλη ή περιοχή, όλοι γνωρίζουν την επιχείρηση σας και το τι πουλάτε. Δεν έχει κανένα νόημα λοιπόν να βομβαρδίζετε το κοινό σας «πουλώντας» τον εαυτό σας συνέχεια. Ο κόσμος θα κουραστεί και εν τέλει θα απομακρυνθεί. Μπορείτε να ενημερώνετε ανά διαστήματα για κάποιο καινούριο προϊόν, υπηρεσία ή προσφορά που πιθανόν έχετε αλλά μέχρι εκεί.
Φροντίστε να δίνετε χρήσιμο περιεχόμενο που θα παρακινεί τον χρήστη να αλληλεπιδράσει με την επιχείρησή σας. Αντί λοιπόν να δημοσιεύσετε πως εσείς έχετε «το νοστιμότερο σουβλάκι της πόλης» δημιουργήστε ένα βίντεο με το πώς φτιάχνετε την υπέροχη μαρινάδα σας και αφήστε το κοινό να αποφασίσει. Πιστέψτε, με πολύ σύντομα, την επόμενη φορά που θα θέλει να παραγγείλει, θα είστε οι πρώτοι που θα σκεφτεί.
Καθημερινές ιστορίες
Όποιος χρησιμοποιεί τα Social Media μπαίνει για να χαλαρώσει και να περάσει την ώρα του ευχάριστα. Δεν θα πιστέψετε πόσο ενδιαφέρον θα βρει σε καθημερινές ιστορίες που συμβαίνουν είτε σε εσάς είτε σε πελάτες σας. Στηρίξτε τον τοπικό αγώνα ποδοσφαίρου μέσα από τα social κανάλια σας, ανεβάστε ένα βίντεο με το γατάκι που τρύπωσε στο κατάστημα σας ή δημοσιεύστε ένα story με το αστείο ατύχημα που μόλις συνέβη. Είναι καταστάσεις που δεν μιλούν απευθείας για την επιχείρησή σας, αλλά προσφέρετε το περιεχόμενο αυτό που θα δυναμώσει την online παρουσία σας.
Επενδύστε στην διαφήμιση
Το κόστος προώθησης στα Social Media είναι αρκετά χαμηλό και στην περίπτωση που μας ενδιαφέρει η στόχευση τοπικά μπορεί να γίνει και με ελάχιστα ευρώ την ημέρα. Το Facebook και το Instagram έχουν και αυτοματοποιημένα εργαλεία με τα οποία μπορείτε να ξεκινήσετε και μόνοι σας να προωθείτε κάποια από τα post σας η την ίδια σας την σελίδα.
Επικοινωνία
Η διαφήμιση είναι επικοινωνία και τα μηνύματα ή τα σχόλια δεν πρέπει να περνούν απαρατήρητα. Φροντίστε να είστε άμεσοι στις απαντήσεις σας και να απαντάτε στα σχόλια, είτε αυτά είναι θετικά είτε ακόμη και αρνητικά. Χρησιμοποιήστε ευγενικό ύφος στις απαντήσεις σας, ιδιαίτερα σε κάποιο αρνητικό σχόλιο και ενδιαφερθείτε για αυτά που έχει να πει το κοινό σας. Ακούστε τι έχουν να πουν και με βάση αυτά φροντίστε να γίνετε καλύτεροι ή να προσφέρετε κάτι που οι ίδιοι ζητάνε.
Συχνότητα. Επιμονή. Υπομονή
Σαν Dgital Strategist της Gmedia έχω συνεργαστεί με αρκετές μικρές επιχειρήσεις στο κομμάτι των Social Media και αυτό που πολλές φορές παρατηρώ είναι πως δεν υπάρχει υπομονή και σύντομα τα παρατάνε. Η Ρώμη δεν χτίστηκε σε μια μέρα και το Marketing είναι μια προσπάθεια που έχει διάρκεια και απαιτεί υπομονή και επιμονή. Βάλτε ένα πρόγραμμα και ασχοληθείτε κάποιες ώρες την εβδομάδα με την online παρουσία σας. Άλλωστε είναι η επιχείρησή σας και οφείλετε να εργαστείτε για αυτή. Αν δεν έχετε τον χρόνο μπορείτε πάντα να ζητήσετε την βοήθεια κάποιου ειδικού που είτε θα σας καθοδηγήσει είτε θα αναλάβει εξ ολοκλήρου αυτό το κομμάτι για εσάς.
Ευχαριστούμε το www.epixeiro.gr για την ευγενική παραχώρηση του άρθρου