Συνδυάζοντας τον αληθινό με τον εικονικό κόσμο

Ο κόσμος αλλάζει πιο γρήγορα από ποτέ. Η χρήση της τεχνολογίας παντού αλλάζει και βέβαια δεν αφήνει τον κλάδο των ζώων συντροφιάς ανεπηρέαστα. Οι αλλαγές είναι σε όλα τα επίπεδα: από το back-office π.χ τις on-line συναλλαγές με τον προμηθευτή, μέχρι το front-office, την άμεση επαφή με τους πελάτες.

γράφει ο Βασίλη Γουλιέλμος, εκδότης

Όταν θέλουμε να αυξήσουμε τις επαφές μας με τους on-line πελάτες, είναι σοφό να ξεκινούμε τις ενέργειες μας με βάση τους κανόνες επικοινωνίας του πραγματικού κόσμου και μετά να τις μεταφέρουμε στον εικονικό κόσμο της πληροφορίας. Πως μπορούν όμως να επικοινωνήσουν καλύτερα τα pet shops με τους πιθανούς πελάτες τους;

Από το “φυσικό” στο ψηφιακό shopping

Στην επικοινωνία με τους πελάτες μας διακρίνουμε τρία ξεχωριστά στάδια: Εκείνο πριν-την-πώληση, της πώλησης και το στάδιο μετά-την-πώληση. Ας εξετάσουμε το κάθε ένα χωριστά:
Παλαιότερα, στη μη-ψηφιακή εποχή, το στάδιο πριν-την-πώληση ξεκινούσε κυρίως «στόμα-με-στόμα», καθώς οι πελάτες σύστηναν σε άλλους ιδιοκτήτες μικρών ζώων το συνοικιακό pet shop. Αυτό συμπληρωνόταν με φυλλάδια που διανέμονταν πόρτα-πόρτα, ή με κάποια διαφήμιση στην τοπική εφημερίδα. Εφόσον λοιπόν αυτές οι ενέργειες τις περισσότερες φορές έφερναν αρκετή κίνηση στο κατάστημα, γιατί να μην τις μεταφράσουμε και στην ψηφιακή τους μορφή;

Η διαφήμιση «στόμα-με-στόμα» σε ψηφιακή μορφή μεταφράζεται σε παρουσία του καταστήματος στα ονομαζόμενα ‘social media’, κυρίως Facebook και Instagram. Το ενδιαφέρον εδώ είναι ότι οι πελάτες φαίνεται να καταλαβαίνουν τον τρόπο που πρέπει να επικοινωνούν μέσα σε αυτό το ψηφιακό περιβάλλον, ενώ τα εξειδικευμένα καταστήματα, τα pet shop, ακόμα όχι. Το θέμα λοιπόν είναι ότι τα pet shop, πρέπει να ακούν και να αλληλοεπιδρούν περισσότερο στο επίπεδο αντίληψης του καταναλωτή. Επίσης, ένα υποκατάστατο του φυλλαδίου στην ψηφιακή μορφή είναι ο ονομαζόμενος ‘QR κωδικός’ (Quick Response). Είναι αυτός ο μικρός τετράγωνος κωδικός που έχετε ίσως αρχίσει να βλέπετε σε αρκετά έντυπα. Με το να προσθέτετε έναν QR κωδικό στο φυλλάδιό σας, ο καταναλωτής μπορεί εύκολα πλέον να το σκανάρει με το smartphone του. Το αποτέλεσμα είναι ότι το τηλέφωνο μπορεί άμεσα να βάλει τον χρήστη στην ιστοσελίδα του petshop. Στην πραγματικότητα μπορείτε να βάλετε τον QR κωδικό σας όπου θέλετε – από μια υπαίθρια διαφήμιση μέχρι την βιτρίνα του καταστήματος σας.

Με το να προσθέτετε έναν QR κωδικό στο φυλλάδιό σας, ο καταναλωτής μπορεί εύκολα πλέον να το σκανάρει με το smartphone του

Όταν το στάδιο μετα-την-πώληση γίνεται προ-πώληση

Κατά τη διάρκεια μιας πώλησης σε ένα κατάστημα, μπορείτε να ενσωματώσετε τον εικονικό κόσμο με το να προσθέσετε οθόνες αφής ανάμεσα στα ράφια. Αυτές, θα παρέχουν περισσότερες πληροφορίες για τα προϊόντα και θα μπορούν να παρουσιάζουν απρόσμενες χρήσεις των εφαρμογών των προϊόντων ώστε να ενθαρύνουν τους πελάτες σας να αγοράσουν. Ο κωδικός QR χρησιμοποιείται και στις συσκευασίες. Αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο τόσο στο στάδιο της πώλησης, όσο και στο μετα-την-πώληση. Κατα τη διάρκεια της πώλησης ο πελάτης μπορεί να ελέγξει τα συστατικά με το smartphone του. Κατα την διάρκεια του σταδίου μετα-την-πώληση μπορεί να χρησιμοποιήσει τον κωδικό QR για να δει ένα βίντεο για την χρήση του προϊόντος, να μπεί στο website ή το Facebook της εταιρείας. Εδώ είναι το σημείο που το στάδιο μεταπώλησης μπορεί να μετατραπεί σε προπώληση ξανά: γι’ αυτό μείνετε σε online επαφή με του πιστούς σας πελάτες. Είναι πολύ αποδοτικό όσον αφορά το κόστος, όμως χρειάζεται αρκετή προσοχή, απαιτεί προσπάθεια και φροντίδα το να διατηρείται την online επαφή σας.
Σας προκαλούμε λοιπόν να πειραματιστείτε με τον κωδικό QR τόσο στο μάρκετινγκ όσο και στις πωλήσεις της επιχείρησης σας. Οι χρήσεις που θα ανακαλύψετε είναι πολλαπλές και τα οφέλη τους ακόμα περισσότερα.

Είμαστε στη διάθεσή σας για περισσότερες πληροφορίες: [email protected]