Aγοραστική συμπεριφορά κηδεμόνων ζώων συντροφιάς

γραφει ο Χάρης Λαλάτσης, Ιerax Αnalytix

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την IERAX ANALYTIX για λογαριασμό του περιοδικού PETS TODAY και παρουσιάστηκε από τον κ. Χάρη Λαλάτση κατά τη διάρκεια του PETSUMMIT 2020

Τα ζώα συντροφιάς ανά τον κόσμο, αρχίζουν να γίνονται πιο έντονα κομμάτι της οικογένειας που τα έχει υιοθετήσει. Σε πολλές περιπτώσεις μεταλλάσσονται και αναλαμβάνουν τον ρόλο των παιδιών, ειδικά για νέα ζευγάρια χωρίς παιδιά ή ανθρώπους σε μεγάλη ηλικία που έχουν φύγει εκτός σπιτιού τα παιδιά τους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο τρόπος ζωής τους να ακριβαίνει αλλά και να χρειάζονται περισσότερη φροντίδα και ανέσεις. Από ειδικές λιχουδιές μέχρι θεματικά παιχνίδια και διασκεδάσεις, τα κατοικίδια κερδίζουν έδαφος στις καρδιές μας και μαζί τους οι εταιρείες βρίσκουν νέες υπηρεσίες και προϊόντα για μας.
Αντίστοιχα, η ανθρωπομορφοποίηση των κατοικίδιων οδηγεί σε αρκετά νέα προϊόντα για ζώα, που θυμίζουν τις τάσεις που κυριαρχούν και στους ανθρώπους. Χαμηλά λιπαρά, θρεπτικά συστατικά, χωρίς γλουτένη, χωρίς αλάτι και άλλα είναι τα βασικά χαρακτηριστικά που κυριαρχούν στις συσκευασίες των περισσότερων τροφών για κατοικίδια.
Όμως η διαδικασία επιλογής της κατάλληλης τροφής και λιχουδιάς, «πέφτει» στους κηδεμόνες καθώς τα κατοικίδια γενικά τρώνε μια αρκετά μεγάλη γκάμα τροφών. Οι εταιρείες ανταγωνίζονται στη συσκευασία, στις τιμές, φήμη, συστατικά ακόμα και διαφημίσεις για να πείσουν τους κηδεμόνες να τις προτιμήσουν.
Με τη συνεχή εξέλιξη του διαδικτύου στην Ελλάδα, υπάρχει και εδώ η τάση των αγορών χωρίς μεσάζοντες με πολλές εταιρείες να προσφέρουν τις τροφές απευθείας στους καταναλωτές, αγνοώντας τη σχέση εμπιστοσύνης και συνήθειας που δημιουργείται μεταξύ ιδιοκτήτη και εμπόρου / παραγωγού τροφών.
Όσον αφορά τις μάρκες, στην Ελλάδα κυριαρχούν οι γνωστές εταιρείες του εξωτερικού όμως οι ιδιωτικές ετικέτες των σούπερ μάρκετ δείχνουν να έχουν βάλει ως στόχο μεγαλύτερο κομμάτι της συγκεκριμένης πίτας.
Βασικός στόχος της έρευνας είναι να μάθουμε και να ακούσουμε από τους ίδιους τους καταναλωτές, τους τρόπους με τους οποίους αποφασίζουν σχετικά με τις τροφές και τις γενικότερες συνήθειες τους γύρω από τα κατοικίδιά τους.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ

  • Τύπος έρευνας
    Ποσοτική διαδικτυακή έρευνα με
    δομημένο ερωτηματολόγιο
  • Μέθοδος δειγματοληψίας
    Στοχευμένη δειγματοληψία με τη
    μέθοδο της «χιονοστιβάδας»
  • Μέγεθος δείγματος
    3.117 άτομα, άνδρες και γυναίκες,
    κάτοχοι κατοικίδιων, πανελλήνια
  • Περιθώριο λάθους
    4% σε 99% επίπεδο εμπιστοσύνης
  • Χρονική διάρκεια δειγματοληψίας
    13 – 23 Δεκεμβρίου 2019

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΕΙΓΜΑΤΟΣ

Τί κατοικίδιο έχετε αυτή την εποχή;

Πόσο συχνά αγοράζετε τροφές;

Κυρίως αγοράζετε…;

Από που αγοράζετε τροφές;
(Πολλαπλές επιλογές)

Και επιλέγετε κυρίως από…
(Για όσους αγοράζουν τροφές συνήθως στο διαδίκτυο)

Επιλέγετε να αγοράσετε τροφές από συγκεκριμένο “κανάλι” λιανικής επειδή:
(Πολλαπλές επιλογές)

Πόσα χρήματα δίνετε το μήνα περίπου για τροφές;

Δίνετε στο κατοικίδιό σας λιχουδιές (treats);

Ποιά μάρκα τροφής αγοράζετε συνήθως; (Δεν αντιπροσωπεύει μερίδιο αγοράς)
Προκειται για ανοιχτή αυθόρμητη επιλογή

Πόσο σημαντικά θεωρείτε ότι είναι τα έξτρα θρεπτικά συστατικά για την υγεία των κατοικιδίων σας;

Ποιά απο τα παρακάτω έξτρα θρεπτικά συστατικά προτιμάτε / θέλετε να έχουν οι τροφές;
(μέχρι 2 επιλογές) – Όσοι απάντησαν πάρα πολύ και πολύ στην προηγούμενη ερώτηση

Ποιά από τις παρακάτω καινοτομίες / τάσεις πιστεύετε ότι είναι η καλύτερη για το κατοικίδιό σας;

Όταν επιλέγετε τροφές για τα κατοικίδιά σας, ποια είναι τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά για εσάς;
(μέχρι 2 επιλογές)

Κάθε πότε επισκέπτεστε τον κτηνίατρο;

Ακολουθείτε πιστά τις οδηγίες του κτηνιάτρου σας σχετικά με τη ΔΙΑΤΡΟΦΗ του κατοικιδίου σας;

Ακολουθείτε πιστά τις οδηγίες του κτηνιάτρου σας σχετικά με την ΥΓΕΙΑ του κατοικιδίου σας;

Ακολουθείτε πιστά τις οδηγίες του κτηνιάτρου σας σχετικά με ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΑ ΘΕΜΑΤΑ (ΕΣΩ και ΕΞΩ παράσιτα) των κατοικιδίων σας;

Κάθε πότε αγοράζετε παιχνίδια, ρουχαλάκια και αξεσουάρ για το κατοικίδιό σας;

Αν έχετε ή σκοπεύετε να κάνετε παιδιά, θα θέλατε αυτά να έχουν με τη σειρά τους κάποιο κατοικίδιο στο μέλλον;

Κάθε πότε επισκέπτεστε κάποιον groomer (πάτε για περιποίηση το κατοικίδιό σας);

Πώς ενημερώνεστε για όσα αφορούν τα κατοικίδια, τις τάσεις και τις τροφές;
(μέχρι 2 επιλογές)