«Θωμά είσαι σπίτι;»
γράφει η Μαρία Ι. Χαλκιά, Founder, Digital Routes Greece
Πριν από μερικά χρόνια, το τραγούδησε η Άλκηστις Πρωτοψάλτη με μεγάλη επιτυχία.
Το «Θωμά είσαι σπίτι γιατί σε παίρνω και μιλάει» είχε γίνει μία δυνατή ατάκα, όπου περιέγραφε την απεγνωσμένη προσπάθεια της Άλκηστις να βρει τον… Θωμά, ώστε να φύγουν από το σπίτι.
Φτάνοντας στο σήμερα, η ατάκα είναι «μένουμε σπίτι». Η προτροπή της πολιτείας και των επιστημόνων υγείας είναι να μην βγούμε από το σπίτι, για να μείνουμε ασφαλείς.
Πλέον τίθεται θέμα υγείας και εφαρμογής των νόμων λόγω Covid-19.
Έτσι λοιπόν, σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο επιχειρηματικό περιβάλλον, όπου μέσα σε μόλις λίγους μήνες όσα γνωρίζαμε για τη συμπεριφορά καταναλωτή και το customer journey ανήκουν στο παρελθόν, είναι αναγκαίο να αναπτύξουμε γρήγορα αντανακλαστικά προσαρμογής.
Οι επιχειρήσεις, οι επαγγελματίες, τα στελέχη, τα φυσικά καταστήματα, όπως και τα e-shops. Κάθε οργανισμός, μικρός ή μεγαλύτερος, επιβάλλεται να αλλάξει πρακτικές. Να δείξει ανθεκτικότητα και προσαρμογή στις συνθήκες που επιβάλει η μετά covid-19 εποχή.
Πεποίθησή μου είναι ότι, ναι μεν αντιμετωπίζουμε καταστάσεις πρωτόγνωρες, αλλά οι οικονομικές κρίσεις δεν είναι κάτι ασυνήθιστο στην επιχειρηματικότητα, καθώς είναι βασικό γνώρισμα της, ανέκαθεν. Επιχειρηματικότητα σημαίνει ρίσκο, είναι λοιπόν κατανοητό σε όλους μας ότι έχουμε να κάνουμε με… «Business as usual».
Πιο συγκεκριμένα, θα ορίσουμε τις νέες συνθήκες και συμπεριφορές των καταναλωτών που διαμορφώνονται με την έλευση του covid-19. Θα δούμε τα σημαντικότερα στοιχεία που είναι απαραίτητο να γνωρίζουμε όσον αφορά στο Digital Marketing και τις βασικές στρατηγικές, ώστε να κατακτήσουμε ξανά την κερδοφορία και την ανάπτυξη της επιχείρησης μας.
#Μένουμε_Σπίτι
Ο όρος «Home entertainment» ορίζεται (επί) πλέον σαν τις ενέργειες που κάνουμε όταν είμαστε στο σπίτι προκειμένου να διασκεδάσουμε, να δουλέψουμε, να ψωνίσουμε να συνδεθούμε με συγγενείς και φίλους και να φλερτάρουμε. Ξεκίνησε σαν τάση από τον Μάρτιο του 2020, λόγω της καραντίνας, και με τον καιρό γίνεται μόνιμη πιο κατάσταση και συνήθεια, καθώς έχει αλλάξει τις καταναλωτικές συμπεριφορές.
5 Νέες Καταναλωτικές Συμπεριφορές
- Αύξηση στις αναζητήσεις της Google για προϊόντα αυτοφροντίδας / υπηρεσίες ψυχολογίας / coaching / συνταγές μαγειρικής/ περιποίησης στο σπίτι και «how to…» videos. Παρατηρείται το τέλος της εποχικότητας στην μόδα.
- Χωρίς υπερβολή το νέο «νόμισμα» για τον άνθρωπο είναι η υγεία και η καλή φυσική του κατάσταση, μετά τον φόβο που προκλήθηκε από την πανδημία. Βιταμίνες, ιατρικές υπηρεσίες, απολυμαντικά κ.ο.κ έχουν την τιμητική τους.
- Μεγάλη κατανάλωση ψηφιακού περιεχομένου (Youtube, Netflix, Social Media, News) από διαφορετικές συσκευές σε κάθε σπίτι (tablet, laptop, κινητό κτλ).
- Κατακόρυφη αύξηση στις πωλήσεις των eshops και delivery s/m etc (κυρίως για προϊόντα τεχνολογίας και είδη σπιτιού).
- Οι σχέσεις μεταφέρονται στις ψηφιακές πλατφόρμες / σεμινάρια-μαθήματα/ τηλε-εργασία / flerting – chatting.
3 Μυστικά Στρατηγικής Digital Marketing
1. Σκέψου έξυπνα, πράξε διαφορετικά
Αναζήτησε συνεργασίες και κάνε συνέργειες με επιχειρήσεις ή επαγγελματίες που μπορούν να αναδείξουν / να προωθήσουν ή και να παραδώσουν γρηγορότερα τα προϊόντα σου. Μετέφερε online τις υπηρεσίες σου και σκέψου, στον δικό σου κλάδο, καινοτόμες λύσεις που θα σου προσφέρουν κερδοφορία. Πούλησε την εμπειρία από το προϊόν ή την υπηρεσία σου καθώς και την ιστορία που κρύβεται πίσω από αυτό και τότε θα δεις ότι οι πωλήσεις θα έρθουν σαν φυσική συνέπεια.
2. Γνώρισε τον πελάτη σου
Έχεις σκεφτεί ότι με το να κάνεις μόνο χορηγούμενες διαφημίσεις στο Facebook ή μόνο Google Ads χάνεις ένα σημαντικό αριθμό πελατών; Υπάρχουν «εργαλεία» ώστε να εντοπίσεις τους πελάτες σου και να μάθεις τις προτιμήσεις τους ή τι σκοπεύουν να αγοράσουν. Εάν έχεις και φυσικό κατάστημα, γνώρισε τους περισσότερο. Φρόντισε να τους φωνάζεις με το μικρό τους όνομα εάν είναι εφικτό. Δημιούργησε «σχέσεις». Ευχήσου τους στην γιορτή / γενέθλια τους. Σκέψου και το e-mail marketing και έχε αλληλεπίδραση μαζί τους στα social media. Σεβάσου την υγεία τους και υιοθέτησε τρόπους και υπηρεσίες απολύμανσης ή ανέπαφων συναλλαγών και παραδόσεων.
3. Δώσε προτεραιότητα στο Video
Μένοντας στο σπίτι περισσότερες ώρες, οι καταναλωτές έχουν κάνει στροφή προς το YouTube. Έχει ενδιαφέρον ότι πλέον η 2η πιο δημοφιλής μηχανή αναζήτησης είναι αυτή του YouTube. H παρακολούθηση βίντεο είναι trend. Βγες μπροστά λοιπόν, με videos. Δείξε τα προϊόντα σου, τις υπηρεσίες σου και ό,τι άλλο μπορεί να ενδιαφέρει τον κόσμο, το οποίο θα προσθέσει αξία στην κοινωνία και χρήματα στον τραπεζικό σου λογαριασμό.
Bonus Tip:
Η συνεχής παρουσία σου στα ηλεκτρονικά μέσα, προσδίδει αύξηση της αναγνωρισιμότητας του brand σου και μετατρέπει τον υποψήφιο πελάτη σε πελάτη, ενώ μακροπρόθεσμα μετατρέπεται σε επαναλαμβανόμενος πελάτης με συνεχώς αυξανόμενη διαχρονική αξία [life time customer value (LTCV)]. Εκμεταλλεύσου το!
Ευχαριστούμε το www.epixeiro.gr για την ευγενική παραχώρηση του άρθρου