ΝΕΑ ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ, ΥΨΗΛΟΙ ΣΤΟΧΟΙ, ΠΡΟΣΗΛΩΣΗ ΣΤΗΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΥ PET SHOP
ο Παύλος Λυκιαρδόπουλος Marketing Director Perfect Pet συνομιλεί με τον Βασίλη Γουλιέλμο
Γιατί η εταιρία επίλεξε να προχωρήσει σε επανασχεδιασμό της εταιρικής της ταυτότητας και τι σηματοδοτεί αυτή η κίνηση;
Η Perfect Pet ξεκίνησε την πορεία της πριν 15 χρόνια με τη διάθεση στην αγορά τροφών κυρίως για σκύλους και γάτες. Πλέον η γκάμα των προϊόντων της καλύπτει το σύνολο σχεδόν των κατοικίδιων, συνεπώς το λογότυπο με το οποίο έγινε γνωστή στην αγορά – ο συνδυασμός ενός κόκκαλου σκύλου με το όνομα της εταιρίας δεν ανταποκρίνεται στην εμπορική της οντότητα.
Ταυτόχρονα, η εταιρία περνάει πλέον σε μια ωριμότερη φάση όπου οι υποδομές, η τεχνογνωσία και η εταιρική δομή είναι απαραίτητα συστατικά για τα επόμενα βήματα που σχεδιάζει.
Έτσι, θέλαμε το νέο λογότυπο μας να αντικατοπτρίζει αυτήν την «πολυπλοκότητα» και το βάθος που πλέον χαρακτηρίζει τη στρατηγική μας και τις επόμενες κινήσεις μας. Είναι χωρίς αμφιβολία ένα «δύσκολο» λογότυπο το οποίο πρέπει κάποιος να δει αρκετές φορές για να το αποκωδικοποιήσει, αλλά ταυτόχρονα είναι μοντέρνο και λιτό. Χαριτολογώντας δε, εντός της εταιρίας υπάρχει η σχετική διαφωνία αν εκτός από το σκύλο, τη γάτα και το πτηνό τα οποία σκιαγραφούν οι γραμμές του λογοτύπου, υπάρχει και κάποιο κρυμμένο ψάρι! Το σίγουρο είναι ότι το όνομα της εταιρίας μας δεν αλλάζει, κάτι που γίνεται σαφές και από το ότι στην πραγματικότητα το νέο λογότυπο αποτελείται από δυο “P” (Perfect Pet) τα οποία συνυπάρχουν αρμονικά. Πέρα από τον προφανή λόγο της ανανέωσης της εικόνας μας λοιπόν, θα έλεγα ότι η αλλαγή είναι περισσότερο συμβολική των αλλαγών που σχεδιάζει η εταιρία για το προσεχές διάστημα και οι οποίες σα στόχο έχουν να ενισχύσουν την ηγετική της θέση στην αγορά.
Θέλαμε το νέο λογότυπό μας να αντικατοπτρίζει αυτήν την «πολυπλοκότητα» και το βάθος που πλέον χαρακτηρίζει τη στρατηγική μας και τις επόμενες κινήσεις μας
Ποιοι είναι λοιπόν οι στόχοι της Perfect Pet για το επόμενο διάστημα και ποια τα ρίσκα τα οποία αναμένει η εταιρία;
Παρόλη τη δυσμενή συγκυρία η οποία προέκυψε αιφνιδίως με την πανδημία του κορωνοϊού η Perfect Pet κατάφερε να ισχυροποιήσει τη θέση της πετυχαίνοντας διψήφια αύξηση των πωλήσεων της το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους. Αυτή η ανάπτυξη προήλθε τόσο από μεγαλύτερη εμπορική διείσδυση, αλλά και από λειτουργικές βελτιώσεις, συγκεκριμένα από την σημαντική αύξηση διαθεσιμότητας σε καίριους κωδικούς. Το τελευταίο κομμάτι – η βελτιστοποίηση της διαθεσιμότητας και η διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας είναι δύο τομείς στους οποίους η εταιρία σκοπεύει να δώσει ιδιαίτερη βάση το επόμενο διάστημα. Παράλληλα, σκοπεύουμε να εντατικοποιήσουμε τις ενέργειες marketing αλλά και να εστιάσουμε σε πιο συστηματική «δουλειά» στο σημείο πώλησης με στόχο την καλύτερη τοποθέτηση και προβολή των προϊόντων μας. Για να επιτύχει τα παραπάνω, η εταιρία έχει δρομολογήσει σημαντικές επενδύσεις σε συστήματα εμπορικής διαχείρισης και αυτοματισμούς καθώς και σε ανθρώπινους πόρους. Ένας σημαντικός τομέας είναι επίσης και η ανάπτυξη της γκάμας των προϊόντων της εταιρίας καθώς θεωρούμε ότι υπάρχει περιθώριο για στοχευμένες τοποθετήσεις νέων προϊόντων στην αγορά.
Ως ρίσκο θεωρούμε, μιας και αναπόφευκτα το μακροοικονομικό περιβάλλον έχει εισέλθει και πάλι σε μια ασταθή και απρόβλεπτη φάση, την γενικότερη οικονομική κατάσταση η οποία από το φθινόπωρο θα επηρεάσει πιο έντονα το διαθέσιμο εισόδημα πολλών συμπολιτών μας. Παρόλα αυτά, η Perfect Pet είναι προετοιμασμένη για αυτό το ενδεχόμενο και, ας μη ξεχνάμε ότι στην πραγματικότητα η εταιρία γνώρισε αλματώδη ανάπτυξη κατά τη δεκαετία της κρίσης, παρά της αντίξοες συνθήκες. Συνεπώς οι κινήσεις έχουν γίνει ήδη για να αντιμετωπιστεί επιτυχώς και αυτό το ενδεχόμενο.
H Perfect Pet έχει δρομολογήσει σημαντικές επενδύσεις σε συστήματα εμπορικής διαχείρισης καθώς και σε αυτοματισμούς.
Ποιες είναι οι τάσεις στην αγορά των ζωοτροφών και πως ανταποκρίνεται η Perfect Pet στις συνθήκες της αγοράς;
Η Perfect Pet από την πρώτη ημέρα της λειτουργίας της δραστηριοποιείται κυρίως στην διάθεση τροφών υψηλής διατροφικής αξίας και ποιότητας για κατοικίδια ζώα. Η επιλογή αυτή εκ του αποτελέσματος κρίνεται επιτυχής καθώς έχει «τροφοδοτήσει» την ανάπτυξη της εταιρίας καθόλη τη διάρκεια της ζωής της. Στην Perfect Pet πιστεύουμε πως, παρόλες τις διακυμάνσεις στο γενικότερο οικονομικό κλίμα, το καταναλωτικό κοινό εκπαιδεύεται συνεχώς και γίνεται όλο και πιο συνειδητοποιημένο ως προς την αναγκαιότητα για υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή των κατοικιδίων, η οποία εντέλει επηρεάζει και την ποιότητα και το προσδόκιμο ζωής τους. Η Perfect Pet φιλοδοξεί να πρωτοπορήσει σε αυτόν τον τομέα στοχεύοντας στη συνεχή εκπαίδευση και επιμόρφωση των πωλητών της, καθώς και των συνεργατών και πελατών της στα σημεία πώλησης, δηλαδή των ανεξάρτητων Pet Shop τα οποία αποτελούν και τη σταθερή βάση του πελατολογίου της.
Από εκεί και πέρα, υπάρχουν γενικότερες τάσεις οι οποίες προέρχονται συνήθως από την βιομηχανία τροφίμων και οι οποίες περνάνε και στη βιομηχανία ζωοτροφών. Για παράδειγμα, μια μεγάλη παγκόσμια τάση αφορά το labeling, δηλαδή τη σήμανση των προϊόντων και την επεξήγηση των διατροφικών στοιχείων. Αυτή η τάση, το λεγόμενο “clean labelling” είναι ήδη σημαντική στα αγορές του εξωτερικού και αναμένεται να γίνει εξίσου σημαντική και στη χώρα μας. Επίσης, η στροφή στην ποιοτική διατροφή γίνεται όλο και εντονότερη λόγω της καλύτερης εκπαίδευσης του καταναλωτικού κοινού που ανέφερα παραπάνω, αλλά και της γενικότερης τάσης προς αυτήν την κατεύθυνση.
Σημαντική επίσης, και ενδεικτική της γενικότερης ευαισθητοποίησης όλων μας είναι και η ανάγκη για βιωσιμότητα, κάτι το οποίο μεταφράζεται σε υιοθέτηση «βέλτιστων πρακτικών» από τις εταιρίες που παράγουν ζωοτροφές, με ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων της παραγωγικής διαδικασίας στο περιβάλλον. Αυξανόμενα οι καταναλωτές απαιτούν από τις εταιρίες να αποδεικνύουν έμπρακτα την δέσμευση τους σε αυτόν τον τομέα και αυτό ασφαλώς δεν είναι ασύνδετο με τη γενικότερη απαίτηση για Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη.
Η Perfect Pet αισθάνεται περηφάνια καθότι και σε αυτό το πεδίο, σταθερά και διαχρονικά, και ιδιαίτερα σε αυτή τη δύσκολη περίοδο, βοηθά με διαδοχικές δωρεές δήμους και φιλοζωικές οργανώσεις στη σίτιση των αδέσποτων ζώων.
Με χαρά επίσης μπορώ να σας πω ότι επεξεργαζόμαστε ένα σταθερό πλάνο κοινωνικών δράσεων, τόσο προς τα αδέσποτα ζώα όσο και ως προς το περιβάλλον το οποίο από το φθινόπωρο θα γίνει εντονότερο.
Είμαστε μια μεγάλη εταιρία για τα δεδομένα της αγοράς ζωοτροφών, μικρή ωστόσο για τα επιχειρηματικά δεδομένα της χώρας μας, παρόλα αυτά θεωρούμε ότι όλοι στο μέτρο των δυνατοτήτων μας, μπορούμε να συνεισφέρουμε έστω και λίγο σε μια καλύτερη ποιότητα ζωής για τα κατοικίδια και τους ανθρώπους.
Η Perfect Pet αισθάνεται περηφάνια καθότι σταθερά και διαχρονικά, και ιδιαίτερα σε αυτή τη δύσκολη περίοδο, βοηθά με διαδοχικές δωρεές δήμους και φιλοζωικές οργανώσεις στη σίτιση των αδέσποτων ζώων
Ποια είναι η στρατηγική της Perfect Pet ως προς το ηλεκτρονικό εμπόριο;
Το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει εδώ και χρόνια εδραιωθεί παγκοσμίως ενώ αποτελεί πλέον μια πραγματικότητα και στη χώρα μας. Αναμένεται δε να ισχυροποιηθεί περαιτέρω, ιδιαίτερα στη μετά COVID-19 εποχή, διεισδύοντας μάλιστα σε ηλικιακά κοινά τα οποία μέχρι πρόσφατα δεν ήταν εξοικειωμένα με τη χρήση υπολογιστή και συνεπώς ούτε με τις ηλεκτρονικές αγορές. Αυξανόμενα, τα φυσικά καταστήματα λιανικής επιλέγουν την ανάπτυξη ηλεκτρονικών καταστημάτων ως συνέχεια του φυσικού τους καταστήματος, τάση η οποία θα ενισχυθεί με ταχείς ρυθμούς στο άμεσο μέλλον. Η Perfect Pet στηρίζει τις κινήσεις αυτές έχοντας από καιρό προετοιμάσει τις υποδομές ώστε να βοηθάει κάθε eShop στο ξεκίνημα του. Επίσης, σχεδιάζει και τις δικές της κινήσεις στον τομέα του b2b ηλεκτρονικού εμπορίου αλλά και της on-line επικοινωνίας γενικότερα, πάντα με γνώμονα την εξυπηρέτηση και την αγαστή συνεργασία με το ανεξάρτητο pet shop, είτε φυσικό είτε ηλεκτρονικό.
Οι αποφάσεις και η στρατηγική για το συγκεκριμένο κομμάτι είναι ειλημμένες εδώ και καιρό και αποτελούν κεντρικό μέρος του σχεδιασμού της Perfect Pet, η δε συγκυρία του COVID-19 απλά επιτάχυνε την υλοποίηση τους, κάτι που θα φανεί στην αγορά τους προσεχείς μήνες.
Σχεδιάζουμε κινήσεις στον τομέα του b2b ηλεκτρονικού εμπορίου αλλά και της on-line επικοινωνίας γενικότερα, πάντα με γνώμονα την εξυπηρέτηση και την αγαστή συνεργασία με το ανεξάρτητο pet shop.