Bασίλης Γουλιέλμος
Εκδότης
[email protected]
Τόσο οι εταιρίες παραγωγής και διανομής προϊόντων για κατοικίδια όσο και τα εξειδικευμένα καταστήματα (Pet Shops), αντιμετωπίζουν τον αντίκτυπο της πανδημίας του COVID-19, με συγκρατημένη αιδιοδοξία.
Το γεγονός ότι, τόσο οι εταιρίες αλλά και τα εξειδικευμένα καταστήματα λιανικής, τα Pet Shops, σύμφωνα με όλες τις κυβερνητικές εξαγγελίες όλων των ευρωπαϊκών χωρών, χαρακτηρίζονται βασικές επιχειρήσεις της τροφικής αλυσίδας και λειτούργησαν και λειτουργούν κανονικά, αναβαθμίζει το ρόλο τόσο του μικρού ζώου εντός της οικογένειας, αλλά και ολόκληρου του κλάδου.
Το αποτέλεσμα αυτού είναι πολλές εγκαταστάσεις και μονάδες παραγωγής να χρειαστεί να προσλάβουν επιπλέον προσωπικό, να αυξήσουν την παραγωγή και να προχωρήσουν σε σημαντικές λειτουργικές αλλαγές για να ανταποκριθούν στην αυξημένη ζήτηση.
Πολλοί καταναλωτές, εργάστηκαν ή συνεχίζουν ακόμα και σήμερα να εργάζονται από το σπίτι, ενώ άλλοι, μεγαλύτερων κυρίως ηλικιών αυτοαπομονώνονται, γεγονός που επιφέρει σημαντικές αλλαγές στον τρόπο ζωής της μέσης οικογένειας, έχoντας εμπνεύσει και οδηγήσει πολλούς γονείς να καλωσορίσουν μικρά τετράποδα, χνουδωτά ή φτερωτά νέα μέλη στην οικογένεια. Δεδομένου επίσης ότι δεν υπάρχουν στοιχεία ότι τα κατοικίδια ζώα συμβάλλουν στη διάδοση του COVID-19, οι οικογένειες και όλα τα μέλη τους αισθάνονται ασφαλείς να αποκτήσουν ένα μικρό ζώο συντροφιάς, κυρίως για ψυχική και συναισθηματική υποστήριξη. Με τη βοήθεια των εθελοντών, πολλά καταφύγια σε όλη τη χώρα, δηλώνουν ότι έχουν σημειώσει σημαντική αύξηση στις υιοθεσίες κυρίως σκύλων και γατιών. Η τάση για απόκτηση ενός μικρού ζώου έχει προκαλέσει αύξηση της ζήτησης των τροφών για κατοικίδια, γεγονός που θα βοηθήσει τον κλάδο να αντιμετωπίσει την “καταιγίδα” του COVID-19.
Καθώς οι κηδεμόνες κατοικίδιων ζώων προσπαθούν να προγραμματίσουν της αγορές τους, πολλοί αποθηκεύουν κυρίως τροφές, προκαλώντας βραχυπρόθεσμη άνοδο των πωλήσεων.
Σχεδόν το 65% των καταναλωτών, από επαφές και συζητήσεις που είχαμε με στελέχη εταιριών αλλά και από καταστήματα λιανικής, αποθηκεύουν αρκετή τροφή, για δύο έως και τρείς εβδομάδες. Σε σύγκριση με την ίδια ημερομηνία πέρυσι, οι συνολικές πωλήσεις των εξειδικευμένων καταστημάτων αυξήθηκαν, μετά τις 20 Μαρτίου, καθώς οι κηδεμόνες των κατοικιδίων έσπευσαν να αποθηκεύσουν. Εκτός όμως από την “εκκένωση” των ραφιών, η νέα κατάσταση που βιώνουμε έχει οδηγήσει ένα μεγαλύτερο ποσοστό κηδεμόνων να αγοράζουν προϊόντα από το διαδίκτυο, περισσότερο από ό,τι έκαναν συνήθως. Είναι δύσκολο να πούμε πόσο θα συνεχιστεί η αυξημένη ζήτηση κυρίως για τις τροφές των μικρών ζώων, ωστόσο, σε απάντηση, πολλές εταιρείες δηλώνουν ότι έχουν “γεμάτες αποθήκες” και συνεχίζουν να παραλαμβάνουν κανονικά και να προμηθεύουν σταθερά τα εξειδικευμένα καταστήματα.
Επίσης, όλοι οι εισαγωγείς του κλάδου, δηλώνουν ότι λειτουργούν σύμφωνα με τις αυστηρές οδηγίες υγιεινής, αλλά και ότι λαμβάνουν πρόσθετες προφυλάξεις για να ελαχιστοποιήσουν τους κινδύνους επαφής και έκθεσης από άτομο σε άτομο για τους συνεργάτες τους που δεν μπορούν να εργαστούν από το σπίτι. Μερικά από αυτά τα μέτρα ασφαλείας περιλαμβάνουν την ενίσχυση και την επικοινωνία των σωστών πρακτικών υγιεινής, τον περιορισμό της άμεσης επαφής με τους οδηγούς φορτηγών και τη διεξαγωγή συχνών απολυμάνσεων.
Μέσω όμως της δύσκολης αυτής συγκυρίας, ο κλάδος, οι εταιρίες εισαγωγής αλλά και τα Pet Shops, προσέφεραν, μέσα από φιλοζωικές δράσεις στις τοπικές κοινωνίες που δραστηριοποιούνται, κάνοντας δωρεές σε τροφές, σε καταφύγια αλλά και σε δήμους που αγωνίζονται για τη σίτιση των αδεσπότων.
Όλα αυτά θα έχουμε την ευκαιρία να τα συζητήσουμε και από κοντά, κατά τη διάρκεια της PETS TODAY 2020, τον Οκτώβριο στο Metropolitan Expo.
Καλή Ανάγνωση.