Γράφει ο Nικόλας Γαλανόπουλος, Managing Director, TOTAL RETAIL
ευχαριστούμε το thetotalretail.com για την ευγενική παραχώρηση του άρθρου.
Όλοι φαίνονται ότι στις μέρες μας “βγάζουν το σκύλο βόλτα”.
Υπάρχουν τώρα περισσότερα νοικοκυριά που κατέχουν κατοικίδια ζώα και στη συνέχεια εκείνα με παιδιά, περίπου 84,6 εκατομμύρια σε σύγκριση με 52,8 εκατομμύρια με τα παιδιά, ή 41,4% σύμφωνα με έρευνες.
Σήμερα, σχεδόν το 70% όλων των νοικοκυριών των ΗΠΑ διαθέτει ένα κατοικίδιο ζώο, με τα σκυλιά να είναι το πιο δημοφιλές κατοικίδιο ζώο, σύμφωνα με την American Pet Products Association. Περίπου 60,2 εκατομμύρια νοικοκυριά διαθέτουν σκύλους, σε σύγκριση με 47,1 εκατομμύρια που κατέχουν γάτες. (Σημείωση: τα νοικοκυριά που κατέχουν τόσο σκύλους όσο και γάτες καταμετρούνται και στις δύο ομάδες.)
Και για τα νοικοκυριά που κατέχουν κατοικίδια ζώα, αυτά τα ζώα έχουν γίνει πραγματικά μέλη της οικογένειας.
Σύμφωνα με μια άλλη έρευνα της APPA, το 90% των 1.200 ιδιοκτητών κατοικίδιων ζώων που ερωτήθηκαν δήλωσε: “Τα κατοικίδια είναι οικογένεια.”
Οι άνθρωποι που έχουν κατοικίδια ζώα παίρνουν πολύ σοβαρά τις ευθύνες τους ως ανάδοχοί τους. Αυτό μεταφράζεται σε αρκετά χρήματα, περίπου 72,1 δισεκατομμύρια δολάρια στις ΗΠΑ φέτος, με αύξηση 8,1% από το 2016. Τα τρόφιμα για κατοικίδια ζώα παίρνουν το μερίδιο του λέοντος από αυτές τις δαπάνες, με περίπου το 42% του συνόλου.
Αλλά όλο και περισσότερο ό, τι χρειάζονται οι άνθρωποι για τον εαυτό τους, χρειάζονται επίσης για τα κατοικίδια ζώα τους, έτσι είναι πρόθυμοι να υποκύψουν σε πολυτέλειες όπως κρεβάτια, παιχνίδια, ρουχισμό, αξεσουάρ ταξιδιού, δώρα και υπηρεσίες καλλωπισμού, μαζί με τις βασικές ανάγκες όπως περιλαίμια, λουριά, ιατρική και κτηνιατρικές υπηρεσίες.
Επίσης, η ασφάλιση υγείας των κατοικίδιων ζώων είναι ακμάζουσα. Αν και είναι μικρό σήμερα το ποσοστό, μόνο 2,1 εκατομμύρια κατοικίδια ζώα είναι ασφαλισμένα ή το 2% των 89,7 εκατομμυρίων σκύλων που ανήκουν σε νοικοκυριά, η βρετανική εταιρεία ασφάλισης κατοικίδιων ζώων αναφέρει ότι ο αριθμός ασφαλιστηρίων συμβολαίων για κατοικίδια αυξήθηκε κατά 23% από το 2016 έως το 2017.
Ενώ η βιομηχανία προϊόντων κατοικίδιων ζώων έχει μέτρια αύξηση ~ 4% τα τελευταία χρόνια, προβλέπεται ότι θα ξεκινήσει πραγματικά να αυξάνεται τα επόμενα δύο χρόνια. Γιατί; Εξαιτίας των Millennials.
Οι Millennials είναι η # 1 γενιά που κατέχει τα κατοικίδια ζώα
Οι Millennials έχουν ξεπεράσει τους γερασμένους του baby boomers και είναι η γενιά που κατέχει τα περισσότερα κατοικίδια ζώα. Περίπου το 35% των ιδιοκτητών κατοικίδιων ζώων είναι Millennials, σε σύγκριση με το 32% των boomers. Οι Millennials βρίσκονται στο δρόμο προς την κατάκτηση του εισοδήματος, ενώ οι boomers παρουσιάζουν τάση προς τα κάτω.
Αλλά δεν είναι μόνο οι αριθμοί των Millennials και η μελλοντική αγοραστική δύναμη που θα δώσει ώθηση στη βιομηχανία κατοικίδιων ζώων, αλλά το συντριπτικό πάθος τους για τα κατοικίδια ζώα τους.
Μια πρόσφατη έρευνα μεταξύ των ιδιοκτητών χιλιάδων κατοικίδιων ζώων που πραγματοποίησε η Zulily, ο ηλεκτρονικός retailer αποκάλυψε μερικά ευρήματα που ανοίγουν τα μάτια και δείχνουν πόσο οι Millennials είναι αφιερωμένοι στα κατοικίδια ζώα τους.
Η εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου Zulily ιδρύθηκε το 2009 από τα πρώην στελέχη του Blue Nile, Mark Vadon και Darrell Cavens, με μια πρώτη εστίαση στην παιδική ενδυμασία και τα εμπορεύματα που απευθύνονται σε νεαρές “tech savvy” μητέρες. Η πρώιμη επιτυχία οδήγησε την εταιρεία να επεκταθεί σε όλο το εύρος των προϊόντων για να καλύψει όλες τις ανάγκες των μελών της οικογένειας, η οποία με 6,4 εκατομμύρια ενεργούς πελάτες περιλαμβάνει 4,5 εκατομμύρια ιδιοκτήτες κατοικίδιων ζώων.
Φυσικά η “οικογενειακή εστίαση” της Zulily επεκτείνεται και στα κατοικίδια ζώα. “Οι πελάτες μας αγοράζουν προϊόντα κατοικίδιων ζώων όλο το χρόνο και αγαπούν να εμπλέκουν τα κατοικίδια ζώα τους σε κάθε πτυχή της ζωής τους, από τα γενέθλια μέχρι τους περιπάτους στο πάρκο ακόμη και σε θεματική κουζίνα και στη διακόσμηση του σπιτιού – δεδομένου ότι θεωρούνται ως επέκταση και αγαπημένο μέλος της οικογένεια”, εξηγεί ο Kerry Gibson Morris, αντιπρόεδρος της Zulily VP, που σημείωσε ότι η εταιρεία προσφέρει σήμερα 250 μάρκες για τα κατοικίδια ζώα.
Τα κατοικίδια είναι οικογένεια
Η έρευνα για τα κατοικίδια ζώα της Zulily απέδειξε ότι οι Millennials αντιμετωπίζουν τα κατοικίδια ζώα τους όπως η οικογένεια – ή ακόμα καλύτερα – με το 42% των ιδιοκτητών κατοικίδιων ζώων να λέει ότι, αν τους δοθεί μια επιλογή, προτιμούν να κάθονται αγκαλιά με τα κατοικίδια ζώα τους από τον σύντροφο τους.
Και το 82% βλέπει την ανατροφή των κατοικίδιων ζώων ως προετοιμασία για να έχει ένα μωρό. Δεδομένου ότι αυτή η γενιά καθυστερεί την γέννηση παιδιών σε αντίθεση με οποιαδήποτε προηγούμενη, αυτό σημαίνει ότι θα έχει περισσότερο χρόνο και χρήματα για να περιποιηθεί τα κατοικίδια ζώα πριν τα μωρά έρθουν.
Τα κατοικίδια ζώα αξίζουν ένα δωράκι
Δεδομένου ότι τα κατοικίδια ζώα είναι τα τετράποδα παιδιά των Millenials, αξίζουν την ίδια μεταχείριση που λαμβάνουν και άλλα μέλη της οικογένειας, συμπεριλαμβανομένων των δώρων.
Περισσότεροι από τους μισούς (51%) Millenials αγοράζουν δώρα για τα κατοικίδια ζώα τους μία φορά το μήνα ή περισσότερο. Διακοπές, γενέθλια ή οποιαδήποτε μέρα, τα κατοικίδια ζώα αξίζουν ένα δώρο.
Μιλώντας για δώρα, οι γονείς των κατοικιδίων επιθυμούν επίσης να αγοράζουν είδη με κατοικίδια ζώα για τον εαυτό τους. Περίπου το 83% των Millenials αγοράζει είδη με γάτες ή σκύλους που σχετίζονται με εμπορεύματα, συμπεριλαμβανομένων t-shirts και ρούχα με εικόνες κατοικίδιων ζώων, κούπες και φλιτζάνια, πινακίδες πόρτας, χαλάκια καλωσορίσματος και ημερολόγια.
Το καλοντυμένο κατοικίδιο
Η αγορά ρούχων για τα κατοικίδια ζώα τους είναι όλο και πιο δημοφιλής, καθώς το 60% των Millenials λέει ότι είναι πιθανό να αγοράσουν πουλόβερ, παλτά, φορέματα και άλλα ρούχα για τα κατοικίδια ζώα τους. Είναι μια ιδιαίτερα ισχυρή κατηγορία για την Zulily, η οποία αναφέρει αύξηση 33% σε ετήσια βάση σε προϊόντα και εξαρτήματα κατοικίδιων ζώων στην περιοχή της.
Με το Halloween που πλησιάζει, τα κατοικίδια ζώα παίρνουν και το trick και τo treat, καθώς οι πωλήσεις κοστουμιών κατοικίδιων ανέρχονται πάνω από 50% φέτος στο Zulily.
Από τα περισσότερα από 175 εκατομμύρια Αμερικανούς που θα γιορτάσουν το Halloween φέτος, σχεδόν 20% θα ντύσουν τα κατοικίδια ζώα τους, σύμφωνα με την Εθνική Ομοσπονδία Λιανικής.
Οι Millennials αναζητούν ειδικούς για τις αγορές που αφορούν τα ζώα τους
Όταν πρόκειται για την αγορά ειδών για τα πολύτιμα κουταβάκια ή γατάκια, οι Millenials ευνοούν τους retailers που καταλαβαίνουν τις ανάγκες τους. Σχεδόν δύο στους τρεις Millenials (63%) διαπιστώνουν ότι υπάρχει έλλειψη γνώσης στα μεγάλα pet shops και τα καταστήματα λιανικής.
“Οι νεότεροι αγοραστές είναι αρκετά διασκεδαστικοί όταν πρόκειται για τα προϊόντα που θεωρούν αρκετά καλά για τα κατοικίδια ζώα τους”, δήλωσε ο Nathan Richter, ανώτερος συνεργάτης της Wakefield Research που διεξήγαγε τη μελέτη Zulily.
“Δεν πρόκειται για τη γενιά που αναζητά την άνεση του one-stop-shop, οπότε οι retailers πρέπει να είναι σίγουροι ότι έχουν ένα βέλτιστο συνδυασμό προϊόντων υψηλής ποιότητας και ειδικών προϊόντων”, συνέχισε ο Richter.
Πολυτέλειες για τον Rover και τη Lulu
Εκτός από την Zulily, η οποία έχει βρει ένα πρόθυμο ακροατήριο για προϊόντα κατοικίδιων ζώων, άλλες εταιρείες αξιοποιούν την τάση “τα κατοικίδια ζώα είναι οικογένεια” με πολυτελή προϊόντα για το σκύλο ή τη γάτα, καθώς και πολυτέλειες για τους ιδιοκτήτες ζώων συντροφιάς να κάνουν τις ζωές τους με τα κατοικίδια ζώα τους πιο ικανοποιητικές.
Για τους αγχώδεις ιδιοκτήτες κατοικίδιων, το Dogtopia προσφέρει πολυτελή φροντίδα, και σπα σε περισσότερα από 75 καταστήματα λιανικής πώλησης σε ολόκληρη τη χώρα, με το μοντέλο franchise να βασίζεται στις τοποθεσίες λιανικής πώλησης.
Το PetSafe διαθέτει μια αυξανόμενη γκάμα προϊόντων κατοικίδιων ζώων υψηλής τεχνολογίας, ώστε τα κατοικίδια και οι γονείς των κατοικίδιων ζώων να είναι πιο ευτυχισμένοι και ασφαλέστεροι, συμπεριλαμβανομένου ενός αυτόματου τροφοδότη Smart Feed, ηλεκτρονικής έξυπνης πόρτας, αυτοκαθαριζόμενου κουτιού απορριμάτων, περιλαίμιων εκπαίδευσης και ηλεκτρονικούς φράχτες για κατοικίδια ζώα.
Σκύλος που γαυγίζει, δε δαγκώνει
Η εταιρεία ερευνών αγοράς, Euromonitor, δήλωσε ότι η βιομηχανία προϊόντων κατοικίδιων ζώων έφθασε τα 110 δισεκατομμύρια δολάρια σε παγκόσμιες πωλήσεις το 2017, με τις Η.Π.Α. να κατέχουν την τάση και τη μεγαλύτερη αγορά από αλλού.
Η “Premiumisation” είναι η τάση που οδηγεί στην ανάπτυξη ειδικών προϊόντων και μαρκών σε ολόκληρο το ευρύ φάσμα ειδών για κατοικίδια ζώα, ειδικά για φαγητό. “Οι Millenials έχουν αναδειχθεί ως ένας σημαντικός μοχλός ανάπτυξης στις ΗΠΑ, ειδικά στις τροφές για σκύλους, καθώς αυτό το target group είναι πιθανότερο από κάθε άλλο να βλέπουν το σκυλί τους ως μέλος της οικογένειάς τους”, δηλώνει η Euromonitor. “Συνεπώς, αυτή η ομάδα διαπραγματεύεται τρόφιμα που ταιριάζουν με τις δικές τους διατροφικές τάσεις, συμπεριλαμβανομένων των premium και των λιγότερο επεξεργασμένων τροφών για κατοικίδια ζώα”.
Αλλά ενώ αυτή η τάση πριμοδότησης ισχύει κυρίως για τα τρόφιμα, υπάρχει και σε όλες τις άλλες κατηγορίες. Οι Millenials βαθμολογούν τα πράγματα που αγοράζουν για τα κατοικίδια ζώα τους με το ίδιο κριτήριο που κάνουν όταν αγοράζουν πράγματα για τον εαυτό τους.