ΟΙ ΚΟΡΥΦΑΙΕΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ
γράφει η Λουκία Σαματά, Digital & e-Commerce Marketing Manager, ISOPLUS S.A.
Το Digital Marketing πάντα θα μεταμορφώνεται, θα εξελίσσεται και σημειώνονται ριζικές αλλαγές. Οι επιχειρήσεις και τα brands πρέπει όχι μόνο να σχεδιάζουν το μέλλον του ψηφιακού marketing, αλλά να είναι προετοιμασμένες να επωφεληθούν τα μέγιστα από αυτό.
Παρακάτω θα βρείτε τις κορυφαίες τάσεις που πρέπει να παρακολουθείτε και πώς μπορείτε να τις χρησιμοποιήσετε προς όφελός σας.
1. Meta is everywhere!
O όρος metaverse προέρχεται από το πρόθεμα meta (πέρα) και universe (σύμπαν). Θα μπορούσαμε έτσι πολύ ελεύθερα να το μεταφράσουμε ως πέρα από το σύμπαν ή πέρα από το internet, όπως το ξέρουμε. Tο metaverse συνεπάγεται μία νέα πραγματικότητα μέσα στη δική μας, που θολώνει τα νερά που χωρίζουν την επιστημονική φαντασία από την αληθινή ζωή. Υποστηρίζεται ότι συνεπάγεται τη νέα, βελτιωμένη έκδοση του κόσμου μας. Σε μεταφέρει από τον καναπέ σου στο Μουσείο του Λούβρου ή από το νησί που κάνεις διακοπές σε ένα επαγγελματικό meeting, «σου
δοκιμάζει» τα ρούχα που σου αρέσουν χωρίς να πας καν στο κατάστημα.
Πρόταση: Να αρχίσετε να αναζητάτε τις
ευκαιρίες που προκύπτουν από τις νέες συνθήκες.
2. Η διαφήμιση περιορίζεται από την ιδιωτικότητα
Οι σύγχρονες ψηφιακές διαφημίσεις εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τα δεδομένα για αυτόματη βελτιστοποίηση. Οι νέοι κανονισμοί απορρήτου, όπως η ενημέρωση iOS και η διαχείριση των cookies, μειώνουν τα δεδομένα που χρησιμοποιούνται στην τεχνητή νοημοσύνη.
Πρόταση: Να αξιολογήσετε τον αντίκτυπο που θα έχει αυτό στη διαφήμισή σας και να λειτουργήσετε
προδραστικά.
3. Ανάγκη για στρατηγική σκέψη
Καθώς η αυτοματοποίηση (automation), η τεχνητή νοημοσύνη (artificial intelligence) και η μηχανική μάθηση (machine learning) αφαιρούν μεγάλο μέρος των διαδικαστικών εργασιών του ψηφιακού marketing, οι managers πρέπει να γίνουν πιο στρατηγικοί. Eξάλλου, οι επιλογές συνεχίζουν να αυξάνονται.
Πρόταση: Να σκέφτεστε στρατηγικά και να επικεντρωθείτε σε αυτό που πραγματικά οδηγεί σε ανάπτυξη της
επιχείρησής σας.
4. Το LinkedIn μεγαλώνει, μεγαλώνει, μεγαλώνει…
Το LinkedIn συνεχίζει να είναι ένα ανερχόμενο αστέρι στον ψηφιακό κόσμο. Κάθε τρίμηνο παρουσιάζει σημαντική άνοδο, σε μηνιαίους ενεργούς και αφοσιωμένους στην πλατφόρμα, χρήστες. Επίσης, λανσάρει συνεχώς νέες δυνατότητες που προσφέρουν καλύτερα αποτελέσματα σε επιχειρήσεις και σελίδες.
Πρόταση: Να «επενδύσετε» στο LinkedIn και τη δυναμική του.
5. SEO αγάπη μου!
Η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO) είναι μια από τις παλαιότερες και πιο πολύτιμες μορφές ψηφιακού marketing. Καθώς οι αλγόριθμοι αναζήτησης γίνονται συνεχώς πιο «έξυπνοι» πρέπει να εστιάζουμε λιγότερο στα «hacks» και «tricks» του SEO και περισσότερο στην παροχή μιας εξαιρετικής και ουσιαστικής εμπειρίας στους χρήστες.
Πρόταση: Να στρέψετε την προσοχή σας λιγότερο στο SEO και περισσότερο στο user experience.
6. Οι εμπειρίες είναι το νέοsocial currency
Οι επιχειρήσεις εξακολουθούν να αναζητούν το word-of-mouth και το social attention. Καθώς το διαφημιστικό τοπίο γίνεται πιο «θορυβώδες», τα earned media είναι αυτά που καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό τηνεπιτυχία ή μη μιας digital στρατηγικής, βασισμένης αποκλειστικά και μόνο στις ανάγκες και τα θέλω των χρηστών.
Πρόταση: Να επικεντρωθείτε στη δημιουργία ουσιαστικών εμπειριών σε κάθε στάδιο αλληλεπίδρασής με τους χρήστες- πελάτες.
7. Less is more
H κατακόρυφη αύξηση των digital εργαλείων οδήγησε πολλές επιχειρήσεις στο ταυτόχρονο «άνοιγμα» πολλών online καναλιών. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να είναι πολύ αδύναμες σε πολλά από τα παραπάνω digital μέσα, καθώς δεν διαθέτουν την απαιτούμενη γνώση για τη διαχείριση τους, όπως και το απαραίτητο budget.
Πρόταση: Να είστε συγκεντρωμένοι σε συγκεκριμένα digital μέσα και να στοχεύετε να κάνετε λιγότερα, με καλύτερα αποτελέσματα.
8. Οι Digital θέσεις εργασίας συνεχίζουν να αυξάνονται
Σύμφωνα με το LinkedIn, οι ψηφιακές δεξιότητες είναι οι πιο περιζήτητες. Ωστόσο, υπάρχει ένα μεγάλο χάσμα δεξιοτήτων μεταξύ του αριθμού των επιχειρήσεων που αναζητούν ψηφιακές δεξιότητες και των δεξιοτήτων στην
αγορά.