γράφει ο Βασίλης Γουλιέλμος
Όπως έδειξε πρόσφατη έρευνα, ο «παραδοσιακός» αγοραστής, ο ιδιοκτήτης ενός μικρού ζώου που αγοράζει από το κατάστημά σας, είναι ταυτόχρονα και διαδικτυακός αγοραστής!
Διαδικτυακές συνήθειες
Τα διαδικτυακά μέσα κατευθύνουν και τραβούν την προσοχή και το ενδιαφέρον των καταναλωτών όλων των ηλικιών, ειδικότερα στην περίπτωση των Millennials. Συγκεκριμένα, σε έρευνα που δημοσιεύθηκε τον Μάιο του 2018 με τίτλο Pet Product Marketing: Tech, Mobile and Social Media, αναφέρεται ότι οι ιδιοκτήτες κατοικίδιων στις Η.Π.Α. χρησιμοποιούν πιο συχνά τις τεχνολογίες και τα μέσα δικτύωσης, απ’ ό,τι όσοι δεν έχουν κατοικίδια. Για παράδειγμα, σε σύγκριση με το 64% όσων ενηλίκων δεν είναι ιδιοκτήτες κατοικίδιων, το 74% που έχουν κάποιο κατοικίδιο χρησιμοποίησαν το κινητό τους τηλέφωνο για να βρουν μία προσφορά στο διαδίκτυο, τις τελευταίες 7 ημέρες.
On-line διαθεσιμότητα προϊόντων και αξεσουάρ για ζώα συντροφιάς
Οι ιδιοκτήτες κατοικίδιων χρησιμοποιούν πολύ συχνά το διαδίκτυο για την εύρεση προϊόντων για τους μικρούς τους φίλους, από προϊόντα διατροφής και λιχουδιές, έως το καλύτερο κατάστημα με υπηρεσίες grooming για τον καλλωπισμό τους. Επίσης, πολύ συχνά επισκέπτονται τα social media, ώστε πριν καταλήξουν να αγοράσουν κάποιο προϊόν, να διαβάσουν πρώτα τα σχόλια των καταναλωτών στα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν.
Διαδικτυακή στρατηγική
Ακολουθώντας την τάση των καταναλωτών, οι οποίοι εμπιστεύονται τα ψηφιακά μέσα (digital media) για την έρευνα αγοράς, καθώς και τις on-line αγορές τους, οι εταιρίες ξεκίνησαν να χρησιμοποιούν έντονα το διαδίκτυο για το αποτελεσματικό marketing των προϊόντων και υπηρεσιών τους.
Προσεγγίζοντας διαδικτυακά τους καταναλωτές
Ένα από τα πιο συνήθη εργαλεία ψηφιακού μάρκετινγκ και στρατηγικής προσέγγισης, που ακολουθούν οι επιχειρήσεις μικρών ζώων, είναι το email marketing. Έρευνα έδειξε ότι το 18% των ιδιοκτητών κατοικίδιων έλαβαν κάποιο ενημερωτικό email από εταιρίες ή καταστήματα με προϊόντα και αξεσουάρ για ζώα συντροφιάς τις τελευταίες 10 ημέρες. Επιπρόσθετα, υπάρχουν αρκετοί δημιουργικοί τρόποι προσέγγισης των κηδεμόνων με ζώα συντροφιάς, όπως τα βίντεο που κυκλοφορούν διαδικτυακά, στα οποία πρωταγωνιστούν τα κατοικίδια! Έτσι, τα online videos δίνουν τη δυνατότητα στις εταιρίες και τις επιχειρήσεις να τραβήξουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών αποτελεσματικότερα, μέσα από online συγκινητικές ή χιουμοριστικές μικρού ή μεγάλου μήκους ταινίες με ζωάκια.
Η τεχνολογία ως οδηγός
Οι επιτυχημένες επιχειρήσεις με προϊόντα και αξεσουάρ για ζώα συντροφιάς, καθώς και οι παραγωγοί έχουν πλέον ως πρώτη προτεραιότητα για την αποτελεσματική προώθηση των ποιοτικών προϊόντων τους, καθώς και για τη σωστή προσέγγιση των καταναλωτών το διαδίκτυο και όλα τα ψηφιακά μέσα και εργαλεία, τα οποία δίνουν τη δυνατότητα για μία πιο ολοκληρωμένη αγοραστική εμπειρία.