Οι πελατοκεντρικές επιχειρήσεις θα κόψουν το νήμα!

Bασίλης Γουλιέλμος
Εκδότης
[email protected]

Το τελευταίο διάστημα έχω πραγματικά την τάση να παρατηρώ τους ανθρώπους και το πώς δουλεύουν. Έτσι κι αλλιώς ποτέ δεν ξέρεις από που και πότε θα μπορέσεις να εμπνευστείς και για τις δικές σου δουλειές. Παράλληλα, κάνω συχνά την εξής χαζή ερώτηση σχεδόν σε κάθε επαγγελματία του κλάδου που γνωρίζω: “Πώς είναι τα πράγματα;” Πολλές φορές, αυτή η χαζή ερώτηση έχει οδηγήσει στις πιο αποκαλυπτικές συζητήσεις.
Κατά τη διάρκεια του προηγούμενου μήνα και λόγω της αναβολής της PETS TODAY, μίλησα με πολλούς επαγγελματίες. Και εννοώ επιχειρηματίες, ιδιοκτήτες καταστημάτων αλλά και εργαζόμενους. Όλοι εξαιρετικά προβληματισμένοι. Ναι, ο προβληματισμός τους ήταν πραγματικός για όλα αυτά που έρχονται, αλλά είμαι σίγουρος ότι εάν όλοι μαζί καταγράψουμε τις σκέψεις μας και κωδικοποιήσουμε τις απαντήσεις, όλα μπορεί να γίνουν λίγο πιο καλύτερα. Δεν ξέρω εάν οι σκέψεις μου αυτές είναι απόλυτα σωστές, αλλά εγώ έτσι θα κινηθώ και θα συμβουλεύσω και σας, τους αναγνώστες του περιοδικού μου. Ίσως βοηθήσουν κάποιον, κάποια που θα τα διαβάσει.
Σε κάθε περίπτωση, η απειλή για την οικονομία και το βιοτικό μας επίπεδο είναι υπαρκτή. Αυτό πρέπει να το θεωρήσουμε δεδομένο και να πορευθούμε μαζί του, όσο περιμένουμε να επανέλθει μια κανονικότητα στο τομέα της υγείας.
Και τι σημαίνει αυτό; Ότι επιβεβαιώνεται για ακόμα μία φορά, ως καλύτερη επένδυση μακράν, να είναι στον εαυτό μας.
Καμιά κρίση, πανδημία και παγκόσμια αλλαγή δεν μπορεί να μας στερήσει τις ικανότητες που έχουμε αποκτήσει με την προσπάθειά μας και την επένδυση του χρόνου μας. Και προσωπικά χαίρομαι απίστευτα που επιχειρώ σε αυτόν τον κλάδο.
Ως επιχειρηματίες έχουμε την μεγάλη ευθύνη. Όσο και αν βοηθήσει το κράτος, όσο και αν το προσωπικό προσφέρει, αν δεν προχωρήσουμε σε προσαρμογές στις ανάγκες και στα μέσα που πλέον ζητάει η αγορά, αντίο ελπίδες.
Ως εργαζόμενοι, αν είμαστε σε κάποια εταιρεία ή κατάστημα που προσπαθεί και μας σέβεται, ας προσφέρουμε παραπάνω αυτή τη περίοδο. Πρέπει να αντιληφθούμε πως για να έχουμε τη δουλειά μας, πρέπει να έχει δουλειά και ο εργοδότης μας. Είμαστε κρίκοι της ίδιας αλυσίδας, όχι σε αντίπαλα στρατόπεδα.
Ισχύει σήμερα περισσότερο από ποτέ το… “μάχη που δεν έδωσες, είναι μάχη χαμένη”. Θέλει γρήγορες κινήσεις και οργάνωση. Να μην ανοίξουμε απλά το μαγαζί μας και να περιμένουμε να μπει ο πελάτης. Να το γεμίσουμε προϊόντα, να το φωτίσουμε και να το διαφημίσουμε. Να αποδείξουμε στους πελάτες μας, ότι σε μας θα βρούν τα καταλληλότερα προϊόντα για τους μικρούς τους φίλους. Θα βρούν τις καλύτερες υπηρεσίες. Να τους πείσουμε να ξοδεύψουν τα λεφτά τους εκεί που αξίζει. Ότι είμαστε σοβαροί και προσφέρουμε πραγματική αξία. Τίποτα άλλο. Η αγορά θα επανέλθει και θα βρει κερδισμένους όσους προσαρμόστηκαν.
Οι πελατοκεντρικές επιχειρήσεις ακόμα και τώρα είναι κερδισμένες. Ψάξτε το. Είτε είστε εταιρία χονδρικής, είτε κατάστημα, είτε εργαζόμενος, ο πελάτης πάντα σου λέει τι θέλει, ξεκάθαρα και δωρεάν. Ρωτήστε τον!