Οι μεγαλύτερες τάσεις στη βιομηχανία των κατοικίδιων ζώων

Η βιομηχανία κατοικίδιων ζώων σε ολόκληρο τον κόσμο, γνώρισε εκρηκτική ανάπτυξη ενώ ακόμη και σήμερα εν μέσω της παγκόσμιας πανδημίας, συνεχίζει με σταθερούς ρυθμούς.

Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επαγγελματιών της Αμερικής, The American Pet Products Association, σχεδόν 85 εκατομμύρια νοικοκυριά έχουν κατοικίδιο ζώο ενώ τα τελευταία 30 χρόνια η κηδεμονία τους αυξήθηκε από 56% σε 68% ανάμεσα σε όλα τα νοικοκυριά.
Στις σημερινές ημέρες έχουν επέλθει σημαντικές αλλαγές, σχετικά με την κηδεμονία τους, που οφείλονται κυρίως στην ανάπτυξη της τεχνολογίας και την έλευση των διαδικτυακών αγορών.
Αλλά το μεγαλύτερο μέρος της ανάπτυξης οφείλεται κυρίως σε αλλαγές στον πολιτισμό και στον τρόπο σκέψης των ανθρώπων σε σχέση με τα μικρά ζώα.
Καθώς οι καταναλωτές της γενιάς των Millennial και της γενιάς της Generation Z έχουν πια ενηλικιωθεί, έχουν αγκαλιάσει έναν νέο τρόπο ζωής, αποδεχόμενοι μέσα σε αυτή και τα δικαιώματα των ζώων σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από τους μεγαλύτερους σε ηλικία. Έτσι ενώ η γενιά των baby boomers αντιπροσωπεύει το 32% των κηδεμόνων κατοικίδιων ζώων, τα νοικοκυριά με επικεφαλής νεότερες γενιές αντιπροσωπεύουν το 62%, ένα πολύ δυναμικό ποσοστό σε σχέση με την κατανάλωση.
Πώς όμως αυτές οι πολιτιστικές αλλαγές επηρεάζουν αυτό που οι καταναλωτές θέλουν όταν είναι οι ίδιοι κηδεμόνες ζώων συντροφιάς;

Οι ταχύτερα αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις προϊόντων και αξεσουάρ για κατοικίδια εκμεταλλεύονται σήμερα τις παρακάτω τάσεις:

Διατροφή: Οι καταναλωτές δεν επιλέγουν πλέον να αγοράζουν “παραδοσιακές” τροφές για κατοικίδια. Θέλουν να συμπεριλαμβάνουν στη σύνθεση τους υγιεινά συστατικά ενώ ταυτόχρονα επιθυμούν να μπορούν να κατανοήσουν αυτή την ίδια την λίστα των νέων συστατικών. Γνωρίζουν ότι αυτά τα προϊόντα διατροφής είναι ακριβότερα γι’αυτό και αναζητούν προσφορές και πολλές φορές διαπραγματεύονται στα εξειδικευμένα καταστήματα.

Διαδικτυακά ιδιωτικά Brand (Μάρκες): H Amazon και η Chewy.com προωθούν τις δικές τους μάρκες και πραγματικά δημιουργούν μια ανισορροπία, διαταράσουν την αγορά καθώς εξαλείφουν τα περιθώρια του εξειδικευμένου καταστήματος αφού αποφεύγουν το λιανικό δίκτυο. Άλλοι μικρότεροι, εξειδικευμένοι “παίκτες” δημιουργούν επίσης μάρκες με τη δική τους ταυτότητα προσδοκώντας να επιτύχουν τον ίδιο στόχο.

Λιχουδιές: Οι κηδεμόνες των κατοικίδιων ζώων προσφέρουν στα κατοικίδια τους 8 με 10 λιχουδιές την ημέρα ενώ και εδώ η κυρίαρχη τάση είναι ίδια με της διατροφής. Λιχουδιές ποιοτικές που προσφέρουν λειτουργικά χαρακτηριστικά.
Λιχουδιές για δροσερή αναπνοή, για την καταπολέμηση της πέτρας κλπ.

Τεχνολογία: Παρακολουθούμε να αναπτύσσονται τεχνολογικές υπηρεσίες και προϊόντα τεχνολογίας για τα κατοικίδια όπως ακριβώς αναπτύσσονται και για τους ανθρώπους. Η διείσδυση των smartphones έχει καταφέρει και έχει ενεργοποιήσει έντονα αυτήν την τάση.

Ανάπτυξη Υπηρεσιών: Πλέον η περιποίηση και η φροντίδα του μικρού ζώου είναι στις απόλυτες προτεραιότητες για τους κηδεμόνες. Δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στην περιποίηση, τη φροντίδα τους, την ασφαλή μεταφορά τους, τις υπηρεσίες φιλοξενίας κλπ.

Υπηρεσίες μετά Θάνατον: Υπάρχουν πολλά περισσότερα προϊόντα και υπηρεσίες για κατοικίδια καθώς γερνούν και πεθαίνουν. Παρηγορητικές υπηρεσίες για κατοικίδια ζώα, νεκροταφεία και νεκροτομεία, συμβουλευτική θλίψης αποτελούν μερικά παραδείγματα.

Διαθεσιμότητα: Το δίκτυο λιανικής αυξάναται καθώς επίσης και οι κωδικοί προϊόντων. Σχεδόν όλοι οι έμποροι λιανικής, από παντοπωλεία έως super markets προσθέτουν premium τροφές για κατοικίδια και άλλα συμπληρωματικά προϊόντα, έτσι ώστε σήμερα να είναι διαθέσιμα σε πολλά περισσότερα σημεία διανομής.

Τέλος, εμφανίζεται και η τάση της άμεσης κατανάλωσης, της απευθείας δηλαδή πώλησης στον κηδεμόνα του μικρού ζώου. Μια δυναμική τάση που έχει αρχίσει να κυριαρχεί στη βιομηχανία κατοικίδιων ζώων σε μεγάλο βαθμό. Πολλές μάρκες ακολουθούν την τάση και διαθέτουν πλέον τα προϊόντα τους χωρίς να τα τοποθετήσουν είτε σε pet shops (εξειδικευμένα καταστήματα) είτε σε παραδοσιακά καταστήματα λιανικής πολλαπλών εμπορικών σημάτων.