γράφει η Καλλιρρόη Πανοπούλου
Eίναι ωραίο να προσφέρεις λιχουδιές στο κατοικίδιό σου και είναι ένας τρόπος να δεθείς μαζί του. Όμως, το σημαντικό είναι να μπορούμε να προσφέρουμε τις σωστές λιχουδιές. Τι είναι αυτό που κάνει μια λιχουδιά ‘σωστή’;
Ποια είναι η ιδανική λιχουδιά;
Η ιδανική λιχουδιά είναι αυτή που: παρασκευάζεται από καλής ποιότητας συστατικά, περιέχει λίγες θερμίδες, είναι συνεπής στα συστατικά της, αρέσει στο ζώο, είναι ασφαλής, οικονομική και παρέχει την αίσθηση στον ιδιοκτήτη ότι αυτό το έξτρα-κάτι, το κάτι-σπέσιαλ, που του προσφέρει συμβάλει στην ευζωία του κατοικιδίου του.
Σε αυτό το σημείο έρχεται στο προσκήνιο η διατροφική λειτουργία των λιχουδιών: υποστηρίζει την υγεία του, ευχαριστεί το κατοικίδιο (κάτι που περιμένει ο ιδιοκτήτης), όμως είναι και ένας δυνατός τρόπος για τις εταιρείες διατροφής να διαφοροποιήσουν τα προϊόντα τους. Ενώ η οδοντική φροντίδα έχει να κάνει με την φόρμα και την υφή των προϊόντων, ειδικά οι λιχουδιές για σκύλους, δεν διαφοροποιούνται περαιτέρω. Για παράδειγμα, λιχουδιές με πρόσθετα συστατικά που υποστηρίζουv την υγεία των ούλων, των δοντιών είναι λίγες στα ράφια. Επίσης, υπάρχουν μερικές ποικιλίες λιχουδιών, που υποστηρίζουν την υγεία των χόνδρων και βασίζουν την λειτουργικότητα τους στην γλουκοσαμίνη και την χονδροϊτίνη. Όμως, άλλοι τομείς της υγείας όπως: δέρμα και τρίχωμα, όραση, ούρηση, έλεγχος βάρους και αντιοξειδωτική προστασία είναι γενικότερα αναξιοποίητοι. Άρα, όσον αφορά τις λιχουδιές και τα μπισκότα υπάρχει για τις εταιρείες μεγάλος χώρος για καινοτομία και ανάπτυξη.
Νέα λειτουργικά συστατικά
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν κάποια λειτουργικά συστατικά τα οποία έχουν την δυνατότητα να προωθήσουν τις εμπλουτισμένες λιχουδιές σε νέους τομείς υγείας. Λιχουδιές για τον έλεγχο του βάρους: ακούγεται οξύμωρο, παρόλα αυτά η σύσταση τους αυξάνει την λειτουργία του μεταβολισμού, ενώ ταυτόχρονα έχουν χαμηλό θερμιδικό περιεχόμενο και έτσι μπορούν να γίνουν αποτελεσματικό εργαλείο σε διατροφικό πρόγραμμα μείωσης βάρους. Η μακροβιότητα και οι λιχουδιές, είναι ένα άλλο ενδιαφέρον θέμα που ακόμα δεν έχει εισαχθεί στην αγορά, όμως υπάρχουν τα διαθέσιμα συστατικά (π.χ. αντιοξειδωτικά).
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν λειτουργικά συστατικά τα οποία έχουν την δυνατότητα να προωθήσουν τις εμπλουτισμένες λιχουδιές σε νέους τομείς υγείας.
Προωθώντας λειτουργικές λιχουδιές
Υπάρχουν διάφορες προκλήσεις που έχουν να κάνουν με την προώθηση των “λειτουργικών” λιχουδιών. Μία βασική πρόκληση είναι το πώς να υποστηριχτούν τα οφέλη των λιχουδιών όταν οι ιδιοκτήτες προσφέρουν ήδη στο ζώο «πλήρη και ισορροπημένη τροφή».
Δεν είναι σοφό λοιπόν οι λιχουδιές να προσπαθούν να περάσουν μηνύματα που σχετίζονται με την καθημερινή δίαιτα, άλλα πρέπει να βρουν άλλους τρόπους για να τοποθετήσουν αυτά τα εμπλουτισμένα προϊόντα. Για παράδειγμα, ως μέρος των σταδίων ζωής συγκεκριμένα συστατικά όπως ειδικά αντιοξειδωτικά, μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να διαφοροποιήσουν ένα προϊόν με το πως θα ωφελούσε το κατοικίδιο. Θα είχε νόημα η λιχουδιά λοιπόν να ήταν για «ηλικιωμένους σκύλους, εμπλουτισμένη με αντιοξειδωτικά, που καθυστερούν την κυτταρική γήρανση» και έτσι θα έβρισκε γρήγορα το χώρο της στο ράφι.
Οι λιχουδιές με πολύ-βιταμίνες είναι ένα άλλο παράδειγμα. Πλήρης διατροφή σημαίνει «όλα όσα χρειάζεται το κατοικίδιο». Όπως αναφέραμε όμως και παραπάνω, στους ιδιοκτήτες των κατοικίδιων αρέσει να κάνουν κάτι έξτρα και οι βιταμίνες είναι ένα ασφαλές εργαλείο για αυτό το έξτρα. Τα μηνύματα πρέπει λοιπόν να βεβαιώνουν τους ιδιοκτήτες ότι οι λιχουδιές είναι εμπλουτισμένες με πολύ-βιταμίνες και να προωθήσουν τα πρόσθετα οφέλη στην υγεία του ζώου. Με αυτόν τον τρόπο θα καταφέρουμε να διαφοροποιήσουμε τη λιχουδιά αλλά και να διασφαλίσουμε τους ιδιοκτήτες ότι κάνουν κάτι καλό για το ζώο τους.
Εκείνο που δεν πρέπει να ξεχνάμε είναι ότι είναι καλύτερα να αποφύγουμε να παρουσιάζουμε τις λιχουδιές ως διατροφικά συμπληρώματα. Ευτυχώς, οι καταναλωτές αντιλαμβάνονται όλο και περισσότερο τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν μερικά λειτουργικά συστατικά και είναι λιγότερο πιθανό να συνδέσουν έναν τύπο τροφής με ένα συμπλήρωμα. Το σίγουρο είναι ότι οι περισσότεροι καταναλωτές αντιδρούν αρκετά λιγότερο σε μια τεχνική προσέγγιση όσον αφορά τα θέματα υγείας και ελκύονται με συγκεκριμένα συστατικά «γιατί είναι καλό για μένα». Αυτή την πίστη την προβάλουν και στα κατοικίδια τους. Έτσι είναι κεντρικής σημασίας να βρείτε τρόπους που να μπορούν να εκμεταλλευτούν αυτή την τάση των καταναλωτών, να τους αποδείξετε την λειτουργικότητα των συστατικών και μέσα από αυτό θα μπορέσετε να δημιουργήσετε σημεία διαφοροποίησης.
Όταν λοιπόν σκέφτεστε για καινοτόμα προϊόντα, είναι σημαντικό να σκέφτεστε τον συνδυασμό λειτουργικής διατροφής με την ψυχολογία του να προσφέρεις «καλή» λιχουδιά στο κατοικίδιο σου – οι πελάτες αυτό περιμένουν…