Πηγή: https://globalpets.community, Μετάφραση – Απόδοση στα ελληνικά: Καλλιρρόη Πανοπούλου
Παραδοσιακά, η προσέγγιση του μάρκετινγκ στοχεύει τον πελάτη. Σήμερα όμως οι πελάτες αλλάζουν διαρκώς συνήθειες και αυτό από μόνο του δεν είναι πλέον αρκετό. Εάν καταφέρουμε να κερδίσουμε τις καρδιές τους, επιτυγχάνουμε τη πίστη τους τόσο για την εταιρεία αλλά και το εμπορικό μας σήμα (Brand). Το πρόγραμμα του 21ου GlobalPETS Forum που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα και το περιεχόμενο των ομιλιών όλων των εισηγητών επικεντρώθηκε στο πώς να το καταφέρουμε αυτό.
Omotenashi – Ο πελάτης είναι θεός!
Η δήλωση με την οποία ξεκίνησε το συνέδριο δεν είναι άλλη από το γεγονός ότι: μια εμπορική μάρκα, ένα Brand, πρέπει να έχει έναν σκοπό. Όταν αυτός ο σκοπός καθιερωθεί στην αγορά, το Brand (η εμπορική μάρκα) πρέπει να συνεχίσει να τον υποστηρίζει. Ο σκοπός ενισχύεται από την αυθεντικότητα και τη διαφάνεια, επιτρέποντας ένα ουσιαστικό επίπεδο εμπιστοσύνης. Και η εμπιστοσύνη είναι η βάση της σχέσης σας με τους πελάτες.
“Οι εικόνες λένε περισσότερες από χίλιες λέξεις, αλλά μια εμπειρία λέει περισσότερες από χιλιάδες εικόνες”
“Οι εικόνες λένε περισσότερες από χίλιες λέξεις, αλλά μια εμπειρία λέει περισσότερες από χιλιάδες εικόνες” Αλλά απαιτούνται περισσότερα για την επίτευξη αυτού του είδους της σχέσης. Μέχρι σήμερα, η ιδέα ήταν να αντιμετωπίσουμε έναν πελάτη όπως εσείς θέλετε να αντιμετωπίσετε τον εαυτό σας. Αλλά πρέπει να αντιμετωπίζετε τον πελάτη σας με τον τρόπο που θέλει να αντιμετωπιστεί. Αυτό απαιτεί έξυπνη πώληση: όχι μόνο να πουλάμε στον πελάτη, αλλά και να τον βοηθάμε.
Για παράδειγμα: προσφέροντας άλλα συμπληρωματικά προϊόντα αφού αγόρασε ένα. Οι ικανοποιημένοι πελάτες είναι πιστοί και ταυτόχρονα η μεγαλύτερη πηγή των μελλοντικών σας πελατών.
Σας διαφημίζουν, δωρεάν! Έτσι αντιμετωπίστε κάθε πελάτη σαν να είναι ο μεγαλύτερος πελάτης σας. Ποτέ δεν ξέρεις τι θα μπορούσε να κάνει για σένα.
Προσωποποίηση – Εξατομίκευση
Το 75% των ανθρώπων που επισκέπτονται τα εξειδικευμένα καταστήματα Zooplus δεν ψάχνουν για προϊόντα, αλλά για λύσεις στα προβλήματα τους.
Για παράδειγμα: «η γάτα μου έχει ψύλλους» αντί για «λοσιόν κατά των ψύλλων για γάτες». Τα Zooplus έχουν υψηλή κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης καθώς κατανοούν τη συμπεριφορά και τον τρόπο αναζήτησης των κηδεμόνων των μικρών ζώων. Προσφέρουν επίσης υπηρεσίες, άμεσα συνδεδεμένες με τα κατοικίδια, τα οποία σχετίζονται με τον κύκλο ζωής του κηδεμόνα τους.
Για να μπορέσει να κερδίσει την καρδιά του καταναλωτή, μια επιχείρηση πρέπει να προσφέρει υπηρεσίες “εξαιρετικής ποιότητας”. Για παράδειγμα: η Zooplus έχει μια μητρική κοινότητα κατοικίδιων ζώων που βασίζεται σε συναισθηματικό περιεχόμενο, προσωποποίηση και εξατομίκευση. Αυτό το επίπεδο εξατομίκευσης του προϊόντος μπορεί να επιτευχθεί μόνο με τη χρήση δεδομένων και πληροφοριών. Επομένως, κανένα από αυτά δεν είναι δυνατό χωρίς μια εξαιρετική βάση πληροφορίων. Η αλυσίδα καταστημάτων “Bethowen” προχωράει ακόμη περισσότερο, προσφέροντας στους πελάτες μια «λύση» παρά μια υπηρεσία.
Για να μπορέσει να κερδίσει την καρδιά του καταναλωτή, μια επιχείρηση πρέπει να προσφέρει υπηρεσίες “εξαιρετικής ποιότητας”.
Χορηγοί GlobalPets Forum 2020:
Χορηγός “Pet Retail Tour”
Βραβείο Αφοσίωσης και συνεχούς συμμετοχής
Κατά τη διάρκεια του 21ου GlobalPETS Forum, βραβεύτηκαν επίσης και οι αφοσιωμένοι συμμετέχοντες, εκείνοι που συμμετείχαν στο συνέδριο για 10η, 15η ή 20η φορά!
Τα βραβεία αυτά πήραν από τα αριστερά στα δεξιά:
Bob Hansson, Richard Pistori, Corine van Winden, John Hensilwood, Roar Feedt, Eddy Nijhof, Gertjan Willems.
Εμπειρία +
Άλλοι ομιλητές στο GlobalPets Forum παρουσίασαν βασικές ιδέες και εξελίξεις στην αγορά, συμβουλές τιμολόγησης και πολλούς αριθμούς… Το αντίβαρο στην άνοδο της Amazon είναι η δημιουργία εμπειριών. Δώστε στους πελάτες σας μια μοναδική εμπειρία στο κατάστημά σας, ώστε να μπορούν να συναντηθούν και να δημιουργήσουν μια κοινότητα.
Η Zolux κέρδισε το διάσημο Βραβείο του GlobalPETS Forun 2020
Κάθε χρόνο, το βραβείο του GlobalPETS Forum δίδεται σε μια εταιρεία που έχει καταφέρει να επιδείξει εξαιρετικές επιδόσεις σε σχέση με το θέμα του GlobalPETS Forum του έτους. Το φετινό θέμα ήταν: Get into the heart of the consumer!
Ένας άξιος Νικητής!
Η εταιρία Zolux άξιζε να είναι ο νικητής του Βραβείου για το 2020. Απέδειξε ότι ολόκληρη η ομάδα της Zolux κατάφερε να πάει πέρα από την παραδοσιακή προσέγγιση στον προσανατολισμό των πελατών της, ακόμα και πέρα από τα παραδοσιακά κανάλια διανομής, πωλήσεων και κοινωνικών δικτύων. Παρέχει καταρχήν στους πελάτες της, το πάθος της ομάδας της αλλά και την αγάπη της για τα ζώα συντροφιάς, εξετάζοντας κάθε ανάγκη από κάθε καταναλωτή, εξατομικευμένα.
Συμπεριλαμβάνουν τους κηδεμόνες των κατοικίδιων ζώων στη διαδικασία έρευνας και ανάπτυξης, χρησιμοποιώντας το συνεργατικό μάρκετινγκ. Αντιμετωπίζουν τους κηδεμόνες των μικρών ζώων ως μια κοινότητα, την οποία διαχειρίζεται η ομάδα της Zolux.
Σε αρκετές χώρες συνεργάζονται με opimion leaders, εκτροφείς και κτηνιάτρους ζώων συντροφιάς, για να παραμείνουν συνδεδεμένοι και να αποκτήσουν γνώσεις και από αυτούς. Η συλλογή δεδομένων σχετικά με τους κηδεμόνες των μικρών ζώων είναι ζωτικής σημασίας, όπως ζωτικής σημασίας είναι ολόκληρη η διαδικασία.
Η 22η έκδοση του GlobalPETS Forum θα πραγματοποιηθεί στη Ρίγα της Λετονίας, από 20 έως 22 Ιανουαρίου 2021.