ΕΚΘΕΣΗ ASSALCO-ZOOMARK ΤΟΥ 2022

Συνεχής ανάπτυξη για την ιταλική αγορά κατοικιδίων ζώων

ΜΕ ΤΗΝ ZOOMARK INTERNATIONAL ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΛΑΔΟ

Το 2023, η Zoomark International θα είναι η κορυφαία εκδήλωση της βιομηχανίας ζώων συντροφιάς στην Ευρώπη, μοιραζόμενη τον τίτλο για την πιο σημαντική έκθεση B2B του τομέα με την Interzoo κάθε δεύτερη χρονιά.

πηγή: ASSALCO 2022

Η σκυτάλη της δόθηκε επίσημα στην Interzoo, όπου η BolognaFiere παρουσίασε την 20η έκθεση της Zoomark International στον Τύπο και σε όλες τις εταιρείες που παρευρέθηκαν στην εκδήλωση στη Νυρεμβέργη. Η ιταλική έκθεση θα πραγματοποιηθεί στο εκθεσιακό κέντρο της Μπολόνια από τις 15 έως τις 17 Μαΐου 2023.

Βασικό επίκεντρο της συνέντευξης Τύπου ήταν η παρουσίαση μερικών από τα σημαντικότερα ευρήματα της 15ης έκθεσης «Assalco-Zoomark 2022. Τροφές και φροντίδα κατοικίδιων ζώων», η οποία μαρτυρεί πώς η συνεχής ανάπτυξη της αγοράς κατοικίδιων ζώων στην Ιταλία συμβάλλει στην επιτυχία μιας τεράστιας έκθεσης όπως η Zoomark International, ένα όλο και πιο στρατηγικό γεγονός που αναμένεται με ανυπομονησία από τις εταιρείες.

Όπως τόνισε ο Γενικός Διευθυντής της BolognaFiere, Antonio Bruzzone, «η Zoomark International έχει εδραιώσει τη θέση της ως το κύριο γεγονός B2B για τη διεθνή αγορά σε μονές χρονιές, με την Interzoo να κατέχει τη θέση σε ζυγές χρονιές και οι δύο εταιρείες έχουν χτίσει μια εποικοδομητική, αμφίδρομη συνεργασία. Τα στοιχεία της έκθεσης Assalco-Zoomark δείχνουν ότι κατά την περίοδο 2007-2021 οι τροφές για κατοικίδια ζώα υπερδιπλασίασαν τις πωλήσεις τους στην Ιταλία, γεγονός που μας ωθεί να επιδιώξουμε ολοένα και πιο φιλόδοξους στόχους. Μας ενθάρρυναν επίσης τα εξαιρετικά αποτελέσματα της εκδήλωσής μας για το 2019 και του Νοεμβρίου του περασμένου έτους, τα οποία, παρά τους περιορισμούς που επιβλήθηκαν από την πανδημία, έφεραν πάνω από 450 εκθέτες στη Μπολόνια, το 60% από αυτούς από περισσότερες από 40 χώρες και 15.000 επισκέπτες, το 30% από 82 χώρες».

Η αύξηση του αριθμού των κηδεμόνων σκύλων και γατών από το τέλος του πρώτου lockdown (2020) έχει μεταφραστεί σε σημαντική αύξηση της αγοράς τροφής για κατοικίδια ζώα, με θετικές επιπτώσεις – αν και σε διαφορετικά επίπεδα – στις διάφορες πλατφόρμες διανομής (Super Market, Petshops και αλυσίδες Petshop).

«Σε μια τέτοια ευμετάβλητη αγορά – συνέχισε ο κ. Antonio Bruzzone – η Zoomark International είναι χωρίς αμφιβολία το ιδανικό μέρος για τους εμπλεκόμενους στην διεθνή βιομηχανία κατοικίδιων ζώων να έρθουν σε επαφή και να αναπτύξουν την επιχείρησή τους, να πάρουν μια προεπισκόπηση των προϊόντων και των τάσεων, να συνεργαστούν με επιχειρηματικούς εταίρους, να ενημερωθούν για τις τελευταίες τάσεις του κλάδου και να αποκτήσουν πολύτιμες γνώσεις για τα μελλοντικά σενάρια και τις πιο ενδιαφέρουσες ευκαιρίες σε αυτόν τον συνεχώς εξελισσόμενο κλάδο, ο οποίος καλείται διαρκώς να ανταποκριθεί σε νέες προκλήσεις».

Ενώ οι διεθνείς επιχειρήσεις αποτελούν το επίκεντρο της Zoomark International, η έκθεση στην BolognaFiere ρίχνει φως και στις καταναλωτικές τάσεις μεταξύ των Ιταλών κηδεμόνων ζώων συντροφιάς.

Η έκθεση Assalco-Zoomark διερευνά τις αλλαγές που έχουν λάβει χώρα τα τελευταία 15 χρόνια στη σχέση μεταξύ ανθρώπων και κατοικίδιων ζώων και το ρόλο των ζώων συντροφιάς στην κοινωνία, μέσω μιας μελέτης που ανατέθηκε στην BVA-Doxa.

Η ιταλική αγορά κατοικιδίων ζώων βρίσκεται σε άνοδο

Η 15η Έκθεση – Έρευνα μας δίνει μια ιδέα για τις αλλαγές στην ιταλική αγορά στις τροφές αλλά και στα προϊόντα φροντίδας ζώων συντροφιάς. Ας ρίξουμε λοιπόν μια πιο προσεκτική ματιά στα ευρήματα της Έκθεσης:

Τροφές για κατοικίδια ζώα

Κατά την περίοδο 2007-2021, η ιταλική αγορά σκυλοτροφών και γατοτροφών υπερδιπλασίασαν τις πωλήσεις τους, από 1.163 στα 2.533 εκατ., με μέση ετήσια αύξηση της αξίας +5,7%. Σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 7,1% και ο όγκος κατά 5% σε σύγκριση με το 2020.

Αύξηση στην κηδεμονία κατοικίδιων ζώων

Η ανάπτυξη της αγοράς κατά την τελευταία διετία μπορεί επίσης να αποδοθεί στην αύξηση του αριθμού των ανθρώπων που απέκτησαν σκύλους και γάτες, η οποία συνέπεσε με το τέλος του πρώτου lockdown το 2020.

Η ανάπτυξη της αγοράς κατά την τελευταία διετία μπορεί επίσης να αποδοθεί στην αύξηση του αριθμού των ανθρώπων που απέκτησαν σκύλους και γάτες, η οποία συνέπεσε με το τέλος του πρώτου lockdown το 2020

Περισσότερα νοικοκυριά αγοράζουν προϊόντα κατοικίδιων ζώων

Η αύξηση του αριθμού των κηδεμόνων ζώων συντροφιάς είχε ως αποτέλεσμα τη σημαντική αύξηση του αριθμού των νοικοκυριών που αγοράζουν τροφή για σκύλους και γάτες, η οποία ανέρχεται σήμερα σε 12,2 εκατομμύρια: περίπου 1.000.000 περισσότερα από το προηγούμενο έτος, και είναι κυρίως νέοι άνθρωποι μεσαίας-υψηλής κοινωνικοοικονομικής θέσης. Αυτοί αντιπροσωπεύουν το 46,9% του συνόλου των ιταλικών νοικοκυριών (+3,4 μονάδες σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος).

Δίκτυο διανομής

Σε σύγκριση με πριν από 15 χρόνια, η αγορά τροφών για κατοικίδια ζώα έχει δει βαθιές αλλαγές στα εξειδικευμένα PET SHOP και SUPER MARKET: το πρώτο έχει μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης +8,3%, διπλάσιο από αυτό του δεύτερου (+4%).

Οι αναπτυσσόμενες αγορές περιλαμβάνουν αλυσίδες pet shops αλλά και αγορές μέσω διαδικτύου, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το 2,4% των συνολικών αγορών.

Οι online αγορές, οι οποίες αναπτύχθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, έχουν προσελκύσει και διατηρήσει νέους αγοραστές, καταρρίπτοντας τα πολλά πολιτιστικά και γνωστικά εμπόδια που φαινόταν να τις κρατάνε πίσω μέχρι πριν από μερικά χρόνια.

Περισσότερη προσοχή στην ευημερία των μικρών ζώων

Η αύξηση των τροφών για κατοικίδια ζώα βασίζεται κυρίως στην αύξηση αγορών προϊόντων ανώτερης ποιότητας και τιμής, τα οποία συνδέονται με την καινοτομία και την αυξανόμενη προσοχή στην ευημερία των κατοικίδιων ζώων.

Υγιεινή και αξεσουάρ

Η αγορά προϊόντων υγιεινής, παιχνιδιών και αξεσουάρ είναι εξαιρετικά δυναμική, με μεγάλες επιδόσεις στο λιανικό εμπόριο (+5,8% σε σύγκριση με την προηγούμενη περίοδο). Το ισχυρότερο προϊόν είναι η άμμος για γάτες, της οποίας οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 5% στο έτος που έληξε τον Δεκέμβριο του 2021.

Ένας όλο και πιο στενός δεσμός

Η μελέτη BVA-Doxa πάνω στο δεσμό μεταξύ ανθρώπου και κατοικίδιου ζώου τα τελευταία 15 χρόνια. Τα τελευταία 15 χρόνια, η σχέση μεταξύ των κατοικίδιων ζώων και των κηδεμόνων τους έχει αλλάξει σημαντικά. Η έρευνα των Ιταλών κηδεμόνων κατοικίδιων ζώων που διεξήγαγε η BVA-Doxa για την έκθεση Zoomark-Assalco για το 2022 επιβεβαιώνει το αυξανόμενο ενδιαφέρον των κηδεμόνων σε όλες τις πτυχές της φροντίδας των κατοικίδιων ζώων, της υγείας και της ευημερίας τους.

Ακολουθούν μερικά από τα κύρια ευρήματα της μελέτης, η οποία πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Απρίλιο, με τη μορφή διαδικτυακών συνεντεύξεων σε δείγμα χιλίων ερωτηθέντων ηλικίας μεταξύ 35 και 74 ετών.

Μέλη της οικογένειας

Οι απαντήσεις δείχνουν ότι τα ζώα συντροφιάς θεωρούνται όλο και περισσότερο ως ισότιμα μέλη της οικογένειας. Για το 85% των κηδεμόνων, τα κατοικίδια ζώα συμμετέχουν σε ό,τι κάνει η οικογένεια, και είναι σημαντικό να τονιστεί πως αυτό δεν ισχύει μόνο για τους κηδεμόνες σκύλων αλλά και γατών και άλλων κατοικίδιων.

Μεγαλύτερη φροντίδα πάνω στη διατροφή

Ο τρόπος με τον οποίο ταΐζουμε τα κατοικίδια ζώα μας έχει αλλάξει σε σύγκριση με το παρελθόν, λόγω και της μεγαλύτερης ευαισθητοποίησης όσον αφορά τις διατροφικές ανάγκες των κατοικίδιων ζώων. Είναι πλέον γνωστό ότι η επιλογή σπιτικών παρασκευασμάτων μπορεί να είναι βλαβερή και η φροντίδα για τη διατροφή τους θεωρείται όλο και περισσότερο ως απόδειξη αγάπης για τα κατοικίδιά μας.

Περισσότερη έρευνα και καινοτομία στις βιομηχανικές τροφές για κατοικίδια ζώα

Όσον αφορά τα τρόφιμα, οι κηδεμόνες ζώων συντροφιάς αντιλαμβάνονται ότι η βιομηχανία έχει σημειώσει πρόοδο τα τελευταία 15 χρόνια και αναγνωρίζουν την πρόοδο αυτή. Συγκεκριμένα, το 90% των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι περισσότερη καινοτόμος έρευνα διεξάγεται από εταιρείες τροφίμων για κατοικίδια ζώα και το 89% θεωρούν τις επεξεργασμένες τροφές κατοικίδιων ζώων πιο πρακτικές από ό, τι πριν από 15 χρόνια.

Περνούν περισσότερο χρόνο μαζί

Σύμφωνα με το 89% των ερωτηθέντων, σε σύγκριση με πριν από 15 χρόνια, τα κατοικίδια ζώα και οι κηδεμόνες τους περνούν περισσότερο χρόνο μαζί, συμπεριλαμβανομένου του χρόνου έξω από το σπίτι, με όλο και περισσότερα μέρη να δέχονται μικρά ζώα (pet-friendly). Ένας σημαντικός αριθμός ερωτηθέντων δήλωσε επίσης ότι παίρνουν το κατοικίδιο ζώο μαζί τους και στις διακοπές.

Για το 85% των κηδεμόνων, τα κατοικίδια ζώα συμμετέχουν σε ό,τι κάνει η οικογένεια, και είναι σημαντικό να τονιστεί πως αυτό δεν ισχύει μόνο για τους κηδεμόνες σκύλων αλλά και γατών και άλλων κατοικίδιων

Υγιεινή και παιχνίδια

Οι άνθρωποι αφιερώνουν επίσης περισσότερο χρόνο στο παιχνίδι, παίζοντας με τα κατοικίδια ζώα τους και χαϊδεύοντας / αγκαλιάζοντας τα. Αυτό σημαίνει επίσης την επιλογή κατάλληλων προϊόντων περιποίησης, όπως προϊόντα υγιεινής ή παιχνίδια.