ΜΕ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΑΝ ΟΙ ΝΕΕΣ ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ!
ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΥΞΗΣΗ ΣΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΤΩΝ ΔΙΕΘΝΩΝ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ:
757 ΕΚΘΕΤΕΣ ΑΠΟ 45 ΧΩΡΕΣ, 6 ΕΘΝΙΚΑ ΠΕΡΙΠΤΕΡΑ!
Η ZOOMARK INTERNATIONAL 2019 που διοργανώθηκε από την BolognaFiere με την υποστήριξη της ASSALCO (Εθνική Ένωση Παραγωγών Ζωοτροφών και Προϊόντων Φροντίδας Κατοικιδίων Ζώων) και της ANMVI (Εθνική Ένωση Ιταλών Κτηνιάτρων) ολοκλήρωσε την 18η εκδήλωσή της, σημειώνοντας σημαντική αύξηση στον αριθμό των συμμετεχόντων/επισκεπτών και των εκθετών, ο οποίος έφτασε τους 757, συμπεριλαμβανομένων ξένων εκθετών από 45 διαφορετικές χώρες. Η παρουσία έξι εθνικών περιπτέρων τόνισε την αυξανόμενη διεθνοποίηση της εκδήλωσης. Νέες παροχές για φέτος ήταν οι συνεργασίες με τους διάφορους συλλόγους αλλά και με συντονιστές ξένων αντιπροσωπειών, η διοργάνωση συνεδρίων με την αναλυτική εξέταση διαφόρων αγορών και επιχειρηματικών ευκαιριών που σχετίζονται με τις ΗΠΑ, τον Καναδά, τη Ρωσία, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Κίνα, την Ινδία και την Τσεχική Δημοκρατία.
“Η αγορά για προϊόντα κατοικίδιων ζώων (pet market) έχει εξελιχθεί με την πάροδο των χρόνων”, εξηγεί ο Antonio Bruzzone, Γενικός Διευθυντής της BolognaFiere, “Η αυξανόμενη προσοχή στη φροντίδα και την ευζωία των κατοικιδίων μας, βρίσκει μια σημαντική ανταπόκριση, με τις προσφορές από τις επιχειρήσεις που ήταν εκθέτες φέτος στη Zoomark International, να αναπτύσσονται σε ένα ευρύ φάσμα”.
Μεταξύ των ιδιαίτερων πλεονεκτημάτων της έκθεσης ήταν τα περισσότερα από 20 συνέδρια, αλλά και οι επιχειρηματικές συναντήσεις με τους επενδυτές οι οποίοι πραγματικά απόλαυσαν μια επισκόπηση των κύριων καινοτομιών, της έρευνας αγοράς και των στρατηγικών επιτυχίας στις εισαγωγές/εξαγωγές.
Επίσης, υπήρξε εξαιρετική ανταπόκριση από τους εκθέτες και τους επισκέπτες στην αλλαγή της ημερομηνίας, η οποία καθιερώνει την έκθεση στις 4 πρώτες εργάσιμες μέρες και όχι σαββατοκύριακο, μια απόφαση που συνέβαλε στην περαιτέρω αύξηση των αριθμών και του ποιοτικού προφίλ των ξένων επισκεπτών.
Η Zoomark απέδειξε τα διαπιστευτήριά της ως το κορυφαίο γεγονός στην Ευρώπη: μια τεράστια εκθεσιακή πλατφόρμα που και φέτος προσέλκυσε σημαντικό αριθμό αγοραστών, από τους οποίους το 40% προέρχονταν από το εξωτερικό, ένα ποσοστό 23% υψηλότερο από την προηγούμενη εκδήλωση του 2017.
“Είμαστε ικανοποιημένοι από την πρόοδο των προϊόντων για την φροντίδα των κατοικίδιων ζώων, ενός τομέα που συνεχίζει να δείχνει ότι είναι ένας από τους πιο δυναμικούς στην Ιταλία”, σχολίασε ο Gianmarco Ferrari, Πρόεδρος της ASSALCO. “Η θετική τάση που παρατηρείται για τον τομέα διατροφής των κατοικίδιων ζώων συμβαδίζει με το αυξανόμενο ενδιαφέρον και τη προσοχή που δείχνουν οι Ιταλοί προς τους μικρούς τους φίλους.
Οι βιομηχανικές τροφές αναγνωρίζονται πλέον ως η πιο πρακτική και βολική λύση για να διατρέφουμε τα κατοικίδιά μας με ασφάλεια και με μια πλήρη και ισορροπημένη διατροφή.”
Μια σημαντική στιγμή ήταν την ημέρα της έναρξης, η παρουσίαση της έρευνας της ASSALCO-Zoomark του 2019, η οποία παρείχε σημαντικά στοιχεία για την αγορά. Η αναφορά περιέγραψε συνοπτικά ότι το 2018 η αγορά προϊόντων διατροφής για γάτες και σκύλους έφθασε σε όγκο συναλλαγών τα 2.082 εκατομμύρια ευρώ, μια αύξηση 1,5% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος και ένα ρυθμό ανάπτυξης πολύ ανώτερο για συσκευασμένα προϊόντα μαζικής κατανάλωσης (+ 0,01% το 2018). Επιπλέον, η έρευνα της ASSALCO-Zoomark παρουσίασε τη μελέτη Doxa σχετικά με τις αντιλήψεις του ιταλικού πληθυσμού για τα κατοικίδια ζώα, την παρουσία τους και τον ρόλο τους στις οικογένειες και την κοινωνία, με μια εις βάθος εξέταση των πτυχών που αφορούν τις σχέσεις των ιδιοκτητών με τα κατοικίδια ζώα τους.
“Θεωρούμε την έκθεση του 2019 ένα γεγονός εξαιρετικά υψηλού επιπέδου τόσο από την άποψη της προσφοράς της έκθεσης όσο και από τα επαγγελματικά προσόντα των εμπορικών επισκεπτών που συμμετείχαν” σχολίασε ο Antonio Manfredi, Διευθυντής της ANMVI. “Επίσης, πραγματοποιήθηκαν πολυάριθμα συνέδρια, συμπεριλαμβανομένου για τον τομέα μας, και του συνεδρίου αφιερωμένου στις ηλεκτρονικές κτηνιατρικές συνταγές που προσέλκυσε ένα σημαντικό ακροατήριο επαγγελματιών που επιθυμούν να παραμείνουν ενημερωμένοι”.
Η ZOOMARK INTERNATIONAL έδωσε μεγάλη έμφαση στα νέα και πρωτοποριακά προϊόντα που παρουσιάστηκαν από τους εκθέτες, με τα 400 από αυτά να παρουσιάζονται για ένα πολυάριθμο και ενθουσιώδες κοινό. Περίπου το 40% αυτών των προϊόντων αφορούσαν τη διατροφή των ζώων συντροφιάς, έναν τομέα στον οποίο η καινοτομία αποτελεί βασικό παράγοντα. Οι νέες φόρμουλες βαθμολογούνται όλο και περισσότερο για να ικανοποιήσουν τις διατροφικές ανάγκες των ζώων με συστατικά που έχουν επιλεγεί για τα οργανοληπτικά χαρακτηριστικά τους, που είναι υψηλής ποιότητας και καλύπτουν τις ειδικές ανάγκες των ζώων (για παράδειγμα χωρίς αλλεργιογόνα, χορτοφαγικά-βίγκαν, χωρίς σιτηρά, με ειδικές λειτουργίες ή για ειδικούς διατροφικούς σκοπούς για τη θεραπεία ειδικών παθολογιών).
Ο σχεδιασμός γίνεται όλο και πιο προχωρημένος, τα σχήματα και τα υλικά είναι γίνονται ακόμα πιο εκλεπτυσμένα και πιο ποιοτικά. Η τεχνολογία που εφαρμόζεται στην ανάπτυξη των προϊόντων τίθεται στην υπηρεσία των ζώων και των ιδιοκτητών τους, ώστε να προσφέρεται η μέγιστη άνεση, για παράδειγμα με κρεβάτια κατοικιδίων κατασκευασμένα σε πολύ μονωτικά και αναπαυτικά υλικά, ορθοπεδικά κρεβάτια και μαξιλάρια από memory foam, στιγμές ψυχαγωγίας (με διαδραστικά παιχνίδια), προστασία και ασφάλεια με περιλαίμια εξοπλισμένα με GPS ή/και ηλεκτρονική αναγνώριση με ετικέτες ονομάτων και συστήματα υψηλής ορατότητας για χρήση στο σκοτάδι.
Στον τομέα φροντίδας των ζώων (υγιεινή και ιατρικά προϊόντα) το επίκεντρο ήταν οι λεγόμενες “ευαίσθητες” φόρμουλες και οι ομοιοπαθητικές συνταγές και προσεγγίσεις, ενώ παρουσιάστηκαν επίσης τα πρώτα προϊόντα που κατασκευάστηκαν από CBD (Κανναβιδιόλη).
Επίσης υπήρξε αυξανόμενο ενδιαφέρον για τα βιολογικά προϊόντα και τις πρώτες ύλες, τους βιώσιμους κύκλους παραγωγής και την ανακυκλώσιμη συσκευασία.
Μια σημαντική πρωτοβουλία της Zoomark ήταν το Aqua Project, το οποίο δημιουργήθηκε για να αναδείξει τη βιομηχανία των ενυδρείων και να συμπεριλάβει τις εταιρείες του κλάδου. Σε μια μεγάλη κεντρική περιοχή δημιουργήθηκε μια εξαιρετικού μεγέθους δεξαμενή, μια λίμνη, ενώ τοποθετήθηκαν και ενυδρεία των εκθετών, προκειμένου να αναδημιουργήσουν ποικίλους οικότοπους και οικοσυστήματα και να παρουσιάσουν τις τελευταίες τεχνολογικές καινοτομίες. Ο στόχος ήταν να “σκεφτούμε ευρύτερα” και να αναδειχτεί η μεγάλη ευελιξία των σημερινών ενυδρείων, εξοπλισμένων με σύγχρονη τεχνολογία, η οποία μπορεί πλέον να υποστηρίξει τη δημιουργία ασυνήθιστων τοπίων και μοναδικών ιδεών. Η περιοχή αυτή ήταν ιδιαίτερα δημοφιλής στους αρχιτέκτονες και στους επαγγελματίες που ενδιαφέρονται να ενσωματώσουν τα χαρακτηριστικά του νερού στα έργα τους.