“Το προσωπικό σου brand είναι αυτό που λένε οι άλλοι για σένα όταν δεν είσαι παρών”
Jeff Bezos
γράφει η Έλλη Καλεμτζάκη, κτηνίατρος ΑΠΘ, Certified Coach & NLP Practitioner
Έχετε αναρωτηθεί γιατί ορισμένοι επαγγελματίες δείχνουν να ξεχωρίζουν από το πλήθος; Ποτέ δεν περνούν απαρατήρητοι ή αδιάφοροι και έχουν φανατικούς θαυμαστές και πελάτες. Το μυστικό τους είναι ένα ισχυρό προσωπικό brand που χτίστηκε σταδιακά μέσα από τη ζωή τους και τη δράση τους.
Έχετε αναλογιστεί τί είδους εικόνα δίνετε στους πελάτες σας; Τι μηνύματα στέλνετε; Τι σκέφτονται οι άλλοι για σας; Πώς ξεχωρίζετε από τους άλλους επαγγελματίες που παρέχουν όμοιες υπηρεσίες με τις δικές σας και γιατί οι πελάτες σας να προτιμήσουν εσας;
Οι απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα συνθέτουν αυτό που στο μαρκετινγκ ονομάζεται προσωπικό brand.
Με άλλα λόγια: τι πρεσβεύετε, πώς προβάλλετε τον εαυτό σας και πώς σας βλέπουν οι άλλοι.
Το branding αναφέρεται στον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεται ο πελάτης μια επιχείρηση, ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Τι νιώθει όταν ακούσει το όνομα ενός ατόμου ή μιας επιχείρησης, τι είδους συνειρμούς κάνει, τι εικόνες και σκέψεις περνάνε από το μυαλό του.
Πολλοί συγχέουν το branding με το marketing. Το marketing είναι αυτό που ωθεί τους ανθρώπους να αγοράσουν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, ενώ το branding είναι αυτό που συνδέει τους ανθρώπους με ένα άτομο, μια εταιρεία, ένα προϊόν ή υπηρεσία.
Η δημιουργία προσωπικού brand είναι μια συνεχής διαδικασία για να αποκτήσετε φήμη, πιστούς πελάτες, να διαφοροποιηθείτε από τους ανταγωνιστές σας και να εδραιωθείτε στο μυαλό και την καρδιά των πελατών σας
Ένα ισχυρό προσωπικό brand θα σας βοηθήσει:
- Να επικοινωνήσετε με σαφήνεια το όραμα και την αποστολή σας
- Να ενισχύσετε την επαγγελματική σας αξιοπιστία
- Να ενισχύσετε τη συναισθηματικη σύνδεση με τους πελάτες σας
- Να προσελκύσετε όχι μόνο περισσότερους, αλλά «καλύτερους» και πιο πιστούς πελάτες
Το μεγαλύτερο λάθος που κάνει ο κλινικός κτηνίατρος είναι να ταυτίζει το προσωπικό του brand με τις υπηρεσίες και τα προϊόντα που προσφέρει. To brand σας προσωπικό ή εταιρικό δεν είναι οι υπηρεσίες ή τα προϊόντα που προσφέρετε, ούτε το μάρκετινγκ των υπηρεσιών σας. Το brand σας είναι η μοναδική προσωπικότητα σας. Είναι η ιστορία σας, οι αξίες σας, η εικόνα που ακολουθεί τους πελάτες σας μετά την έξοδο τους από το κτηνιατρείο.
Ακολουθώντας τα παρακάτω πέντε βήματα θα βάλετε τα θεμέλια για ένα ισχυρό προσωπικό brand.
1. Αφηγηθείτε την ιστορία σας
Η ιστορία σας περιγράφει ποιος είστε, ποιες είναι οι αξιες σας, τι κάνετε, τους λόγους για τους οποίους το κάνετε, πώς ξεκινήσατε και τι συνέβη από τότε.
Θυμηθείτε για ποιο λόγο αποφασίσατε να ακολουθήσετε το επάγγελμα του κτηνιάτρου. Ποιες εμπειρίες καθόρισαν τις επαγγελματικές σας επιλογές; Τί είναι αυτό που αγαπάτε περισσότερο στην εργασία σας; Τι σας κινητοποιεί και σας ενθουσιάζει;
Μέσα από την ιστορία σας μπορείτε να μιλήσετε για τα ενδιαφέροντα και τις αξίες σας. Για παράδειγμα για το ενδιαφέρον σας για τα ζώα και το περιβάλλον ή τη δέσμευσή σας για κοινωνική προσφορά.
Η ιστορία σας σας κάνει πιο ενδιαφέροντες και σας βοηθά να συνδεθείτε με τους πελάτες σας σε συναισθηματικό επίπεδο. Και το κυριότερο, η ιστορία σας μένει αξέχαστη. Βοηθά τους πελάτες σας να πιστέψουν ότι σας γνωρίζουν καλύτερα. Θυμηθείτε ότι οι άνθρωποι έχουν πολύ μεγαλύτερη εμπιστοσύνη σε αυτούς που αισθάνονται ότι γνωρίζουν.
Χρησιμοποιήστε τον ιστότοπο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να μοιραστείτε την ιστορία σας.
2. Διατυπώστε σε τί διαφέρετε από τους άλλους επαγγελματίες του χώρου σας
Οι περισσότεροι κτηνίατροι παραθέτουν απλώς τη λίστα με τις υπηρεσίες τους στον ιστότοπό τους και στα μέσα κοινωνικής δικτύωση. Μην κάνετε αυτό το λάθος.
Οι ιδιοκτήτες κατοικίδιων γνωρίζουν ήδη ότι όλα τα κτηνιατρεία ασχολούνται με τη φροντίδα άρρωστων κατοικιδίων. Θέλουν να μάθουν πώς εσείς και οι υπηρεσίες σας κάνουν τη ζωή τους και τη ζωή των κατοικιδίων τους καλύτερη.
Δείτε πέρα από τον εξοπλισμό και τις υπηρεσίες που προσφέρετε και αναρωτηθείτε τι σας ξεχωρίζει πραγματικά από τους ανταγωνιστές σας. Ποια είναι τα μοναδικά οφέλη που προσφέρετε στους πελάτες και τους ασθενείς σας.
Ρωτήστε τους συναδέλφους ή τους υπαλλήλους σας τι είναι αυτό που κάνει το κτηνιατρείο σας μοναδικό. Ζητήστε από τους φίλους και τους πελάτες σας να σας πουν τι τους έρχεται στο μυαλό όταν κάποιος αναφέρει το όνομα του κτηνιατρείου σας.
3. Ορίστε το κοινό σας
Είναι σημαντικό να ορίσετε το κοινό σας. Ποιος είναι ο πελάτης σας; Ποιες είναι οι ανάγκες του; Ποιες είναι οι ανησυχίες του; Τι θέλει από εσάς;
Δείτε την επιχείρησή σας και τις υπηρεσίες σας μέσα από τα μάτια των πελατών σας. Σε ποιο βαθμό αυτό που προσφέρετε ανταποκρίνεται στις ανάγκες των πελατών σας;
Λάβετε ωστόσο υπόψη ότι η δημιουργία του προσωπικού σας brand έχει να κάνει με την ανάδειξη των προσωπικών σας αξιών, των ταλέντων και των ικανοτήτων σας.
Μην προσπαθήσετε να προσαρμοστείτε στις προτιμήσεις των πελατών σας, αν αυτές έρχονται σε σύγκρουση με τις προσωπικές σας αξίες. Αν για παράδειγμα είναι σημαντικό για σας να παρέχετε υπηρεσίες υψηλής ποιότητας, μην προσπαθήσετε να έχετε τις χαμηλότερες δυνατές τιμές προκειμένου να ικανοποιήσετε κάποια μερίδα των πελατών σας. Θα είναι δύσκολο έως αδύνατο να διατηρήσετε την υψηλή ποιότητα των υπηρεσιών σας και αυτό μακροπρόθεσμα θα σας δημιουργήσει δυσφορία και δυσαρέσκεια.
4. Παραμείνετε αυθεντικοί
Για να μπορέσει κάποιος να ξεχωρίσει, είτε σε προσωπικό είτε σε επαγγελματικό επίπεδο, θα πρέπει να διαφοροποιηθεί, να είναι μοναδικός αλλά και να παραμείνει αυθεντικός.
Ειδικά οι Millennial πελάτες σας θέλουν να συνεργάζονται με επαγγελματίες που είναι αυθεντικοί και αξιόπιστοι.
Πώς μπορείτε να δημιουργήσετε ένα αυθεντικό προσωπικό brand;
Με το να γίνετε πιο προσωπικός στην επικοινωνία σας. Δείξτε τον πραγματικό σας εαυτό- και μην φοβηθείτε το χιούμορ. Μη διστάσετε να μοιραστείτε με τους πελάτες σας τα ιδιαίτερα ενδιαφέροντά σας, τα χόμπι σας ή τις φωτογραφίες των κατοικίδιων σας.
5. Περιγράψτε όχι μόνο ΑΥΤΟ που κάνετε, αλλά και ΓΙΑΤΙ το κάνετε
Eξηγήστε τι κάνετε και γιατί είστε μοναδικοί στον τομέα σας. Η περιγραφή αυτή συνοψίζει την εμπειρία, τις δεξιότητές σας και το πάθος σας, έτσι ώστε οι πελάτες σας να μπορούν εύκολα να καταλάβουν ποιοι είστε και τι προσφέρετε. Σύμφωνα με τον Simon Sinek, οι άνθρωποι δεν αγοράζουν ΑΥΤΟ που κάνετε, αγοράζουν το ΓΙΑΤΙ το κάνετε.
Οι άνθρωποι που διαθέτουν ξεκάθαρη αίσθηση του ΓΙΑΤΙ έχουν έναν συναρπαστικό τρόπο να λένε στον έξω κόσμο ποιοι είναι, τι πιστεύουν και ποια είναι η κινητήρια δύναμη πίσω από οτιδήποτε κάνουν.
Χρησιμοποιώντας την φόρμουλα του Simon Sinek μπορείτε να δημιουργήσετε ένα ισχυρό προσωπικό brand που θα μιλά στην καρδιά και το μυαλό των πελατών σας.
Παραθέτω το παράδειγμα ενός κτηνιάτρου που επέλεξε να δημιουργήσει ένα κτηνιατρείο που παρέχει φροντίδα χωρίς φόβο και στρες για τα κατοικίδια. Δείτε παρακάτω πώς παρουσιάζει ποιος είναι, τι κανει και σε ποιούς απευθύνεται στην ιστοσελίδα του κτηνιατρείου του:
«Όταν ήμουν παιδί είχα τραυματικές εμπειρίες με τη γάτα μου, με την οποία δίναμε κυριολεκτικά μάχη κάθε φορά που την πηγαίναμε στον κτηνίατρο. Όταν έγινα κτηνίατρος αποφάσισα ότι αυτό πρέπει να αλλάξει. Το όραμά μου είναι η κτηνιατρική φροντίδα χωρίς φόβο και στρες για τα κατοικίδια.
Γι’αυτό εκπαιδεύτηκα και απέκτησα την πιστοποίησή μου ως Fear Free Practitioner. Παράλληλα δημιούργησα ένα χώρο ειδικά σχεδιασμένο, για να εξασφαλίζει συνθήκες ηρεμίας σε σας και το κατοικίδιό σας και εξέταση χωρίς στρες.
Απευθύνομαι σε κηδεμόνες που θέλουν η επίσκεψη στον κτηνίατρο να είναι μια ευχάριστη και όχι μια οδυνηρή εμπειρία γι’ αυτούς και το κατοικίδιό τους.
Εαν ενδιαφέρεστε όχι μόνο για τη σωματική, αλλά και την ψυχική ευεξία του κατοικιδίου σας και ψάχνετε για έναν κτηνίατρο που γνωρίζει πώς να χειριστεί ένα φοβισμενο, ανήσυχο ή αγχωμένο ζώο, είμαι εδώ για να σας βοηθήσω».
Η παραπάνω περιγραφή είναι πολύ πιο αποτελεσματική στο να προσελκύσει τους πελάτες που αναζητούν τη φροντίδα που παρέχει ο συγκεκριμένος επαγγελματίας σε σύγκριση με την απλή παράθεση των υπηρεσιών του.
Αρχίζει με μια προσωπική ιστορία, μέσα από την οποία γίνονται σαφείς οι αξίες και το όραμά του κτηνιάτρου (το ΓΙΑΤΙ κάνει αυτό που κάνει). Συνεχίζει με το ΠΩΣ το πραγματοποιεί (χάρη στην εκπαίδευση που έλαβε και τον ειδικά διαμορφωμένο χώρο του κτηνιατρείου του) και τα ΩΦΕΛΗ για τον κηδεμόνα και το κατοικίδίο του (συνθήκες ηρεμίας, απουσία φόβου και στρες).
Ακολουθώντας τα παραπάνω πέντε βήματα θα δημιουργήσετε τις βάσεις για ένα ισχυρό προσωπικό brand που θα σας βοηθήσει να ξεχωρίσετε από τους άλλους επαγγελματίες του χώρου σας, να ενισχύσετε την εμπιστοσύνη των πελατών σας και την επαγγελματική σας αξιοπιστία και να προσελκύσετε καλύτερους και πιο πιστούς πελάτες.
Να θυμάστε ότι η δημιουργία του προσωπικού σας brand δεν είναι εφάπαξ δραστηριότητα. Απαιτεί να παρουσιάζετε τον εαυτό σας αυθεντικά κάθε μέρα. Αν χρειάζεστε βοήθεια με τη δημιουργία του προσωπικού σας brand ή με το μάρκετινγκ του κτηνιατρείου σας, επισκεφτείτε το vetconsultancy.com
Έλλη Καλεμτζάκη
Η Έλλη Καλεμτζάκη μετά από 20 χρόνια εμπειρίας στo κτηνιατρικό marketing και τη διατροφή των μικρών ζώων, ίδρυσε τη δική της επιχείρηση σαν κτηνιατρικός σύμβουλος με στόχο να βοηθήσει τους κλινικούς κτηνιάτρους να έχουν μια πιο επιτυχημένη και κερδοφόρα επιχείρηση, περισσότερους και πιο ευχαριστημένους πελάτες και μεγαλύτερη ικανοποίηση από την εργασία τους. Η Έλλη είναι απόφοιτος της Κτηνιατρικής Σχολής ΑΠΘ και της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας, πιστοποιημένη Professional Coach και Practitioner Νευρογλωσσικού Προγραμματισμού. Είναι επίσης μέλος του Professional Wellness Group της WSAVA από το 2021.
Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε το www.vetconsultancy.com