Human to Human marketing

Σε μια εποχή όπου κυρίαρχο ρόλο λαμβάνει το experiential marketing και η «οικονομία της εμπειρίας» χρειάζεται να αναρωτηθούμε αν η στρατηγική που ακολουθούμε στην στρατηγική marketing της επιχείρησής μας έχει ως επίκεντρο τον άνθρωπο.

Γράφει η Βανέσα Ματσούκα Founder, Flow & Grow/Digital Detox Experience
Ευχαριστούμε το www.epixeiro.gr για την ευγενική παραχώρηση του άρθρου

Πώληση «εμπειριών»

Οι υπηρεσίες που παρέχονται με κύριο γνώμονα την απόκτηση εμπειριών από τους καταναλωτές, είναι εκείνες που έχουν κερδίσει την μεγαλύτερη άνθηση τα τελευταία χρόνια. Αυτό συμβαίνει γιατί το κοινό έχει κουραστεί να βλέπει περισσότερες πληροφορίες από όσες μπορεί να διαχειριστεί καθημερινά, να έχει αμέτρητες επιλογές για αγορές και να «βομβαρδίζεται» καθημερινά από παρόμοιες διαφημίσεις.
Η «οικονομία της εμπειρίας» φέρνει τον καταναλωτή πιο κοντά με την απόκτηση εμπειριών που θα βελτιώσουν την διάθεσή του, θα χτίσουν τις αναμνήσεις του και θα γνωρίσει νέους ανθρώπους που θα έχουν τον ίδιο τρόπο σκέψης με εκείνον.

Οι υπηρεσίες όπως τα ταξίδια, η ψυχαγωγία και η επένδυση των χρημάτων σε διαφορετικές δραστηριότητες για την απόκτηση εμπειριών είναι οι πιο συνηθισμένες. Η συγκεκριμένη «στροφή» και ο προβληματισμός γύρω από το πώς προσεγγίζουμε πλέον τους καταναλωτές ώστε να μπορέσουν να λάβουν το μήνυμα των διαφημίσεων και κάθε προωθητικής ενέργειας που κάνουμε, δημιούργησε τον όρο “Human to Human marketing”.

Human to Human marketing

Ο όρος αναφέρεται στην στρατηγική marketing που σαν κύριο γνώρισμά της έχει ότι κάθε ενέργεια που πραγματοποιείται στα πλαίσια αυτής, έχει ως γνώμονα τον άνθρωπο με σεβασμό ως προς το τι βλέπει και γιατί χρειάζεται να το βλέπει. Γι’ αυτό και 3 βασικοί πυλώνες της είναι:

Αυθεντικότητα. Ειδικά στην εποχή που ζούμε, με το video να έχει κατακτήσει κάθε πτυχή της ψηφιακής καθημερινότητάς μας, η  αυθεντικότητα είναι πολύ σημαντικός πυλώνας κάθε προωθητικής ενέργειας. Οι καταναλωτές καθημερινά κατακλύζονται από μηνύματα πωλήσεων μέσα από video, κείμενα, εικαστικά κλπ. και μπορούν πλέον εύκολα να αξιολογήσουν και να αναδείξουν έναν λογαριασμό ή μια επιχείρηση που προσφέρει αυθεντικό περιεχόμενο. Μοιραστείτε την ιστορία σας με το κοινό, μιλήστε για τις προκλήσεις της επιχείρησής σας και έτσι θα έρθετε πιο κοντά μαζί του.

Σωστή εμπειρία του πελάτη. Από το ταμείο του καταστήματος έως την online επικοινωνία μέσω ενός σχολίου μιας ανάρτησης, η επιχείρηση είναι απαραίτητο να δείχνει ενσυναίσθηση στα προβλήματα που παρουσιάζει ο καταναλωτής και να βρίσκει λύσεις στις ανάγκες του. Η εμπειρία του καταναλωτή είναι απαραίτητο να είναι εξαιρετική και να την θυμάται αφού τελειώσει η κάθε λογής συναλλαγή του με το κατάστημα καθώς αυτή είναι που θα τον προτρέψει να αγοράσει ξανά. Ειδικότερα όταν χρησιμοποιούνται  τεχνολογίες όπως το ΑΙ. Oι τεχνολογίες AI που εφαρμόζονται, χρειάζεται να έχουν ανθρωποκεντρικό λόγο και να μιμούνται πιστά την ανθρώπινη επαφή.

Εξατομίκευση. Όσες επιχειρήσεις έχουν στραφεί προς αυτή την κατεύθυνση καταφέρνουν να ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό και να προσφέρουν μοναδικές εμπειρίες στους πελάτες τους ώστε να τους προτιμούν και εκείνοι ξανά. Επιλέγοντας μια πιο ανθρωποκεντρική προσέγγιση στην στρατηγική marketing της επιχείρησής μας, οδηγούμαστε στο να προσανατολίσουμε το σύνολο των ενεργειών μας στην απόκτηση μιας πιο «ουσιαστικής» σχέσης με τον πελάτη μας.

Το πρώτο βήμα είναι να ακούσουμε τους πελάτες μας μέσω έρευνας, ώστε να καταλάβουμε τι ακριβώς χρειάζονται. Στη συνέχεια, να προσαρμόσουμε τις υπηρεσίες μας στις ανάγκες τους αλλά και όλο το περιεχόμενο που χρησιμοποιείται για την προώθησή μας να έχει έναν πιο ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα δείχνοντας ενσυναίσθηση σε αυτές. Το κέρδος που μπορεί να έχει μια επιχείρηση από την πώληση μιας προσωποποιημένης εμπειρίας είναι πολύ μεγαλύτερο σε μακροπρόθεσμο πλαίσιο από εκείνο που μπορεί να έχει παρέχοντας τις ίδιες υπηρεσίες με όλες τις άλλες επιχειρήσεις.

Με αυτό τον τρόπο μια επιχείρηση θα καταφέρει όχι μόνο να κερδοφορήσει αλλά να ακολουθήσει την γενικότερη τάση της εποχής και να ξεχωρίσει από τους ανταγωνιστές σε μια εποχή υπερ-πληροφόρησης και «βομβαρδισμού» από διαφημίσεις. Αλλάζει το marketing τελικά προς όφελος του ανθρώπου μέσα από το Human to Human marketing;