Fritz Gerke

Fritz Gerke 
ΓΙΑ 40 ΚΑΙ ΠΛΕΟΝ ΧΡΟΝΙΑ, ΣΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΤΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΞΕΣΟΥΑΡ ΤΩΝ ΖΩΩΝ ΣΥΝΤΡΟΦΙΑΣ!

Εισαγωγικό κείμενο Βασίλης Γουλιέλμος εκδότης

Στις 12 Ιουλίου του 1982, ο Fritz, πέρασε για πρώτη φορά την πόρτα ενός καταστήματος κατοικίδιων ζώων.
Αυτή ήταν η αρχή μιας απροσδόκητης, συναρπαστικής πορείας, ενός μοναδικού επαγγελματικού ταξιδιού, στους διαφορετικούς τομείς, του κλάδου των ζώων συντροφιάς: Ο Fritz ξεκίνησε από ένα μικρό pet shop, συνέχισε σε ένα “Fressnapf-Pet Store” 900 τ.μ. ως συνεργάτης franchisee, και στη συνέχεια εξελίχθηκε ως διευθυντής εξαγωγών σε μεγάλη εταιρία του κλάδου. Σήμερα ο Fritz Gerke συγκεντρώνει όλες τις γνώσεις του και την εμπειρία του, για να γυρίσει επαγγελματική σελίδα, ως σύμβουλος επιχειρήσεων. Έχουμε τη τιμή και την χαρά να ανακοινώσουμε της συνεργασίας μας με τον Fritz, ως αρθρογράφο με μόνιμη στήλη στο περιοδικό PETS TODAY. Ας τον γνωρίσουμε όμως καλύτερα, μέσα από τα δικά του λόγια:

Όταν μπήκα στο κατάστημα κατοικίδιων ζώων στο Hansaplatz του Soest για πρώτη φορά, ήταν 12 Ιουλίου 1982. Ήταν η χρονιά που ο Χέλμουτ Κολ έγινε Καγκελάριος της Γερμανίας, η Νικόλ κέρδισε τον Διαγωνισμό Τραγουδιού της Eurovision με το “ein bisschen Frieden” και εφευρέθηκε το Walkman. Είχα μόλις ολοκλήρωσει μια εκπαίδευση δυόμισι ετών ως πωλητής λιανικής και ήμουν στο τέταρτο εξάμηνο των σπουδών μου στη διοίκηση επιχειρήσεων.

Γράφει ο Fritz Gerke, Pet-Business Consultant

Τότε άνοιξε μπροστά μου ένας ολόκληρος νέος κόσμος: Περίεργες και άγνωστες μυρωδιές, πτηνά που τραβούσαν παιχνίδια και κελαηδούσαν, παπαγάλοι που φώναζαν. Δεκάδες ενυδρεία καλυμμένα από φύκια με πολύχρωμα ψάρια από όλο τον κόσμο, μικροσκοπικά terrarium με σκορπιούς, ταραντούλες, φίδια, γκέκο και αλευροσκούληκα. Δίπλα σε αυτά, έβλεπες σκουριασμένα κλουβιά με παπαγαλάκια, καναρίνια και διάφορους παπαγάλους, λευκά χάμστερ, κουνέλια, ποντίκια, γατάκια που έπαιζαν στη βιτρίνα και φυσικά πολλά άλλα μικρά ζώα!

Επιπλέον, το κατάστημα ήταν ασφυκτικά γεμάτο με ράφια, τα οποία ήταν επίσης γεμάτα με τροφές, αξεσουάρ και λιχουδιές για κάθε είδους μικρό ζώο. Τέλος, αμέτρητα κλουβιά πτηνών κρέμονταν σε αλυσίδες από την οροφή του καταστήματος, από ύψος 4,5 μέτρων.

Γράφει ο Fritz Gerke, Pet-Business Consultant

 

Για όλους εκείνους που δεν βίωσαν εκείνες τις προηγούμενες εποχές, η αρχική μου περιγραφή για τα καταστήματα κατοικίδιων ζώων τότε μπορεί να φαίνεται απίστευτη και παράλογη. Από την τρέχουσα σκοπιά μου, σίγουρα θα συμφωνήσω: ήταν παράλογο!

fritz pet shop

Τέσσερις υπάλληλοι ασχολούνταν με τη φροντίδα των ζώων και την εξυπηρέτηση των πελατών. Όλα αυτά σε λιγότερο από 60 τ.μ., χωρίς γραφείο ή δωμάτιο προσωπικού. Το μόνο που υπήρχε ήταν μια μικροσκοπική τουαλέτα και ένας μικρός νεροχύτης στην πίσω γωνία.

Αυτό ήταν το κατάστημα, το pet shop, όπου επρόκειτο να περάσω τέσσερις εβδομάδες πριν ολοκληρώσω το εξάμηνό μου στο πανεπιστήμιο. Ήταν μια υπόσχεση που είχε δοθεί και που έπρεπε να τηρηθεί – επομένως δεν υπήρχε γυρισμός.

Για κάποιο λόγο, αυτή η περίεργη ατμόσφαιρα σαν παζάρι, με γοήτευσε και γρήγορα άρχισα να αναπτύσσω στο κατάστημα τις δικές μου ιδέες για το πώς να μετατρέψω αυτό το χάος σε ένα σύγχρονο και οργανωμένο κατάστημα λιανικής, ειδικά από τη στιγμή που μου δόθηκε η ευκαιρία να αναλάβω την επιχείρηση. Έτσι, αυτή η περιστασιακή δουλειά κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μου διακοπών, έμελλε να σημαίνει το πρόωρο τέλος του πτυχίου μου στη διοίκηση επιχειρήσεων, παρ’ όλο που αργότερα, συνέχισα στο μάρκετινγκ και απέκτησα το πτυχίο μου από το πανεπιστήμιο του Χάγκεν στη Γερμανία.

Για να γυρίσω όμως στο κατάστημα, οφείλω να ομολογήσω ότι η τοποθεσία του δεν θα μπορούσε να ήταν καλύτερη. Επίσης, είχε ένα πολύ προσιτό ενοίκιο, ενώ το κτίριο ήταν ακριβώς πίσω από μια μεγάλη στάση λεωφορείου, η οποία εξυπηρετούσε όλη την ευρύτερη περιοχή. Είχαμε, κατά μέσο όρο, περισσότερους από 160 πελάτες την ημέρα, οι οποίοι, ωστόσο, προκαλούσαν επίσης συνεχή φασαρία, ανησυχώντας πάντα ότι μπορεί να χάσουν το λεωφορείο τους.

Ήταν η αρχή ενός ταξιδιού 40 και πλέον ετών στον κλάδο, ενός ταξιδιού που ακόμα απολαμβάνω όλο και περισσότερο με τα χρόνια.

Μετά από αναδιαμόρφωση και πλήρη αναδιοργάνωση, το κατάστημά μου στο Soest πέτυχε πωλήσεις άνω των 630.000 Γερμανικών Μάρκων το 1985 – στην ίδια τοποθεσία και στον ίδιο χώρο. Το αποκορύφωμα εκείνης της χρονιάς ήταν 312 πελάτες που αγόρασαν την παραμονή των Χριστουγέννων, με μια ουρά μήκους 30 μέτρων, να περιμένει έξω από το κατάστημα.

Για όλους εκείνους που δεν βίωσαν εκείνες τις προηγούμενες εποχές, η αρχική μου περιγραφή για τα καταστήματα κατοικίδιων ζώων τότε μπορεί να φαίνεται απίστευτη και παράλογη. Από την τρέχουσα σκοπιά μου, σίγουρα θα συμφωνήσω: ήταν παράλογο!

Η προμήθεια ζώων και η κτηνοτροφία στα καταστήματα κατοικίδιων ζώων και στο σπίτι ευτυχώς άλλαξαν και βελτιώθηκαν σημαντικά προς όφελος των ζώων. Μια ειδική προσφορά όπως “Timneh – γκρίζος παπαγάλος με κλουβί” για 375 DM ή “Ελληνικές χελώνες γης” για 9,90 DM είναι ευτυχώς παρελθόν. Πολλοί νέοι νόμοι για την προστασία των ζώων εισήχθησαν και οι σημερινοί βελτιώθηκαν. Πολλές εισαγωγές σταμάτησαν εντελώς και οι αυστηροί κανόνες με επίσημους ελέγχους αποτελούν πλέον το πρότυπο για την καλή διαβίωση των ζώων. Ενώσεις και οργανώσεις εργάζονται συνεχώς για να διατηρήσουν και να βελτιώσουν περαιτέρω τα πρότυπα.

 

Η τεχνογνωσία των εργαζομένων βελτιώνεται ολοένα και περισσότερο και τα νέα μέσα βοηθούν στην πληρέστερη ενημέρωση των πελατών για την εκπαίδευση σχετικά με το πώς να είναι κατάλληλοι για το είδος και να σέβονται τους ιδιοκτήτες κατοικίδιων ζώων

pet shop

Η τεχνογνωσία των εργαζομένων βελτιώνεται ολοένα και περισσότερο και τα νέα μέσα βοηθούν στην πληρέστερη ενημέρωση των πελατών για την εκπαίδευση σχετικά με το πώς να είναι κατάλληλοι για το είδος και να σέβονται τους ιδιοκτήτες κατοικίδιων ζώων. Οι σειρές προϊόντων έχουν σημειώσει μια σχεδόν απίστευτη μεγάλη πρόοδο στη σειρά διατροφής καθώς και στα αξεσουάρ για κατοικίδια. Πολλές από τις σημερινές υπηρεσίες κατοικίδιων ζώων θεωρούνται δεδομένες, αλλά δεν υπήρχαν τότε όταν άρχισα να εργάζομαι. Οι κτηνίατροι είναι πολύ πιο εξειδικευμένοι και είναι ικανοί για βελτιωμένες θεραπείες και έγκαιρη διάγνωση ασθενειών, καθώς και για τη λήψη προληπτικών μέτρων.

Με αυτόν τον τρόπο, ολόκληρη η «σχέση ανθρώπου με κατοικίδιο» έχει αλλάξει για να γίνει μια φιλία με σεβασμό, βασισμένη στην κατανόηση των ατομικών αναγκών. Οι άνθρωποι έχουν συνειδητοποιήσει ότι χρειάζονται τα ζώα για να νιώσουν, να διατηρήσουν και να αναπτύξουν την ανθρωπότητα.

Υπήρξαν οικονομικές και άλλες κρίσεις τις τελευταίες τέσσερις δεκαετίες. Η βιομηχανία κατοικίδιων ζώων πάντα κατάφερνε να τις βλέπει ως ευκαιρίες και να τις εκμεταλλεύεται. Οι συνεπείς εξελίξεις, η προνοητικότητα και το θάρρος, ήταν επενδύσεις σε ένα θετικό μέλλον. Εκτός από όλες τις αλλαγές και τις επιβαρυντικές κοινωνικές και πολιτικές συγκυρίες, πρέπει να αντιμετωπίσουμε και τις νέες προκλήσεις προκλήσεις της αγοράς και θαρραλέα να αναζητήσουμε και να βρούμε λύσεις.

Μερικά από τα τρέχοντα θέματά μας είναι η βιωσιμότητα, η εξατομίκευση και η εξατομίκευση, τα μοντέλα συνδρομής για καθημερινά προϊόντα, η ψηφιοποίηση και ο συνδυασμός διαδικτυακών και διαδικτυακών επιχειρήσεων, αλλά και οι αυξανόμενες νέες απαιτήσεις και τρόποι ζωής των πελατών μας.

Όπου το κατάστημα των πελατών θα πρέπει να είναι ένα πολυλειτουργικό μέρος, ένα μέρος όχι μόνο για να αγοράσετε αντικείμενα, αλλά μάλλον να απολαύσετε την εμπειρία, να διασκεδάσετε, να μάθετε και να ανακαλύψετε: η “καλύτερη – στην κατηγορία – λιανική – εμπειρία” είναι ο στόχος…

Τα προϊόντα πρέπει να ζωντανεύουν! Το ταξίδι στο χρόνο συνεχίζεται και το ανυπομονώ… 

QR,Fritz_Gerke (1)
fritz sign

consultation and services for the pet – business