Οι τρυφερές στιγμές με τα κατοικίδια που δημοσιεύονται στα social media, μετατρέπονται σε ένα πολύ δυνατό εργαλείο marketing!
Κατοικίδια – Διασημότητες
Είναι γεγονός, ότι τα social media και το διαδίκτυο απορροφούν πολύ από τον καθημερινό χρόνο μας, και αυτή τη νέα πραγματικότητα έρχονται να αντιμετωπίσουν, αλλά και να επωφεληθούν από αυτή, τώρα και τα κατοικίδια! Σκύλοι, γάτες, κουνέλια, σκίουροι, ακόμα και γουρουνάκια, σκαντζόχοιροι και κατσικάκια: Αν αναζητήσετε στο διαδίκτυο κάποιο από τα παραπάνω, σίγουρα θα βρείτε τους… προσωπικούς τους λογαριασμούς στα social media! Το πιο δημοφιλές ζωάκι απ’ όλα τα παραπάνω, πιστεύεται ότι είναι η γάτα Grumpy, η οποία “κοστολογείται” γύρω στα $100 εκατ. (δηλ. €85 εκατ.). Μάλιστα, αρκετές μεγάλες εταιρίες προϊόντων και αξεσουάρ ζώων συντροφιάς εκτιμούν ότι ένα στα δέκα κατοικίδια έχουν πλέον προφίλ στα social media.
Γιατί, όμως, οι χρήστες του διαδικτύου προτιμούν τόσο πολύ τα ποστ με τα ζώα;
Γενικότερα, χρησιμοποιούμε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να μοιραστούμε ό,τι συμβαίνει καθημερινά γύρω μας. Για πολλούς από εμάς, τα ζώα παίζουν σημαντικό ρόλο στην καθημερινότητά μας. Δημοσιεύοντας φωτογραφίες ή βίντεο από κατοικίδια, μοιραζόμαστε με τους υπόλοιπους χρήστες την κοινή μας αγάπη γι’ αυτά. Σύμφωνα με μία έρευνα του Πανεπιστημίου Central Missouri State, οι άνθρωποι παρουσιάζουν κοινά χαρακτηριστικά στην προσωπικότητα σε σύγκριση με τις γάτες, όπως αναφέρουν και οι ψυχολόγοι: εξωστρέφεια, διάθεση για παιχνίδι και ειλικρίνεια. Τέλος, οι γάτες έχουν την ικανότητα να αντιγράφουν με αρκετή ευκολία τις ανθρώπινες πράξεις, κάτι που είναι πολύ αξιαγάπητο και διασκεδαστικό ώστε κάποιος να το αγνοήσει.
Μία άλλη έρευνα του Πανεπιστημίου Leeds έδειξε ότι όταν οι άνθρωποι είναι μελαγχολικοί ή βιώνουν κάτι άσχημο, στρέφονται στα κατοικίδιά τους ώστε να νιώσουν καλύτερα. Ποστ, ανακοινώσεις, δηλαδή, με θετική διάθεση και απολαυστικά βίντεο από ζωάκια που υπάρχουν online, σίγουρα μας κάνουν να χαμογελούμε και μας φτιάχνουν τη διάθεση!
Δημιουργώντας στενή σχέση
Σύμφωνα με τον κ. Loni Edwards, δημιουργό του πρώτου πρακτορείου διάσημων σκύλων, σήμερα οι τάσεις του marketing έχουν αλλάξει. Οι παραδοσιακές διαφημίσεις στα τηλεοπτικά μέσα, έχουν αντικατασταθεί από influencers στα social media. “Οι αξιολάτρευτοι σκύλοι κάνουν τους ανθρώπους να νιώθουν χαρά. Οπότε ήταν μια φυσική μετάβαση”, σημειώνει ο κ. Edwards. Και προσθέτει: “Τα ζώα είναι πολύ εκδηλωτικά και αθώα. Επίσης μπορεί κάποιος να καταλάβει πώς αισθάνονται απλώς κοιτώντας τα. Τα εμπιστευόμαστε για την ειλικρίνιά τους. Δεν προσπαθούν να παρουσιάσουν κάτι διαφορετικό από αυτό που πραγματικά είναι.”
Από την πλευρά των εταιριών προϊόντων και αξεσουάρ για ζώα συντροφιάς, τα κατοικίδια θεωρούνται εκπληκτικοί υποστηρικτές και συνεργάτες, αφού έχουν τη δύναμη να αποκτήσουν πολλούς πιστούς ακόλουθους. Σε αντίθεση με τους ανθρώπους celebrities, δεν περνούν αρνητικά μηνύματα με μη αποδεκτή συμπεριφορά ή προσβλητικά σχόλια. Είναι αξιαγάπητα και σιωπηλά. Tα καλά νέα είναι ότι ως επιχειρηματίας δεν χρειάζεται να είστε ιδιοκτήτης κάποιου διάσημου κατοικίδιου για να αυξήσετε την επικοινωνία με τους πελάτες σας. Ακόμη και εταιρίες που αναρτούν ποστ με διάφορα ζώα συντροφιάς, αντί για τις συνήθεις δημοσιεύσεις προϊόντων στο Instagram, είδαν την εκπληκτική αύξηση της τάξεως του 295% στον αριθμό των σχολίων και 93% αύξηση στον αριθμό των likes στα ποστ, που δημοσιεύουν.
Ποιο είναι το αποτέλεσμα στις επιχειρήσεις;
Είναι κάτι παραπάνω από τα likes… οι ιδιοκτήτες ζώων συντροφιάς στο Ηνωμένο Βασίλειο που αναζητούν τη δημοσιότητα των κατοικίδιών τους μέσω των social media, έχουν αυξήσει τον τελευταίο χρόνο σημαντικά τις πωλήσεις στα αξεσουάρ ζώων συντροφιάς. Ειδικότερα, οι πωλήσεις στα premium grooming προϊόντα για ζώα συντροφιάς σημείωσαν άνοδο της τάξεως του 163%, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.. Οπότε, τι περιμένετε; Διαδώστε την αγάπη σας για τα κατοικίδια στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και δημιουργήστε ισχυρούς δεσμούς μεταξύ του brand σας και των φιλόζωων πελατών σας!