Ένα νέο, σύγχρονο και ζωντανό concept, με αυξημένη εμπλοκή των επισκεπτών μέσω τριών θεματικών διαδρομών και περισσότερες από 80 εκδηλώσεις που διοργανώθηκαν σε τέσσερις σκηνές μέσα στους εκθεσιακούς χώρους.
Λίγο μετά την ολοκλήρωση της έκθεσης, οι κρατήσεις ξεκίνησαν και πάλι χωρίς διακοπή, καθώς το νέο κεφάλαιο έχει ήδη ξεκινήσει! Το επόμενο ραντεβού με τη Zoomark θα είναι από τις 10 έως τις 12 Μαΐου 2027.
Η 21η έκδοση της Zoomark, της διεθνούς έκθεσης για τη διατροφή και τη φροντίδα των κατοικιδίων, πραγματοποιήθηκε στη BolognaFiere από τις 5 έως τις 7 Μαΐου και ξεπέρασε κάθε προσδοκία, ενισχύοντας τον ηγετικό ρόλο της στο ευρωπαϊκό pet market. Δεν είναι μόνο οι αριθμοί που επιβεβαιώνουν την επιτυχία της – με αύξηση τόσο στους εκθέτες όσο και στους επισκέπτες, που έφτασαν σχεδόν τους 31.000, εκ των οποίων πάνω από το 64% προήλθε από το εξωτερικό. Αυτό που χαρακτήρισε πραγματικά τη Zoomark ήταν η δημιουργική, δυναμική και παραγωγική ατμόσφαιρα κατά τη διάρκεια των τριών ημερών της έκθεσης. Το γεγονός ότι πολλοί εκθέτες έχουν ήδη επιβεβαιώσει τη συμμετοχή τους στην επόμενη έκθεση, από 10 έως 12 Μαΐου 2027, επωφελούμενοι από προνομιακή τιμή κράτησης, αποδεικνύει τη δυναμική αυτή. Ο συνολικός απολογισμός είναι εξαιρετικά θετικός, επιβεβαιώνοντας τον καίριο ρόλο της έκθεσης στη στήριξη της βιομηχανίας και της διανομής, στην ενίσχυση των συνεργασιών και στην παροχή επαγγελματικής ενημέρωσης.
Σταθερή Ανάπτυξη, Παγκόσμιο Όραμα: Τα τελευταία χρόνια, η Zoomark αναπτύσσεται σταθερά, αλλά η έκδοση του 2025 σημείωσε νέα άνοδο, με αύξηση 23% στους εκθέτες, γεγονός που οδήγησε σε επανασχεδιασμό του εκθεσιακού χάρτη και προσθήκη 3 ακόμη αιθουσών για να καλυφθούν οι ανάγκες όλων των επιχειρήσεων που επιθυμούσαν να παρουσιάσουν τις καινοτομίες τους. Οι εκθέτες της Zoomark 2025 έφτασαν τους 1.268, εκ των οποίων 43 startups, καλύπτοντας 90.000 τ.μ. (+32% σε σχέση με το 2023) και προ- έρχονταν από 56 χώρες – κυρίως από την Ευρώπη αλλά και από τις ΗΠΑ, την Ασία και τη Μέση Ανατολή. Αν τα στοιχεία επιβεβαιώνουν τη φιλοσοφία “Bigger and Bolder”, αυτό οφείλεται και στις πολυάριθμες νέες πρωτοβουλίες: τις 3 θεματικές διαδρομές, τις 6 ειδικές ζώνες και τις πολυάριθμες ευκαιρίες για συναντήσεις και networking.
Θεματικές Διαδρομές: Σε συνεργασία με τον οργανισμό Pet Sustainability Coalition (PSC), δημιουργήθηκε το Greenmark, μια διαδρομή που αναδεικνύει τις εταιρείες με τις πιο πρόσφατες φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις.
Οι άλλες δύο θεματικές διαδρομές βοήθησαν στον εντοπισμό εταιρειών που ειδικεύονται σε δύο τομείς:
• Italian Style: Προβολή της ιταλικής αριστείας στον σχεδιασμό, την ποιότητα, την καινοτομία και τη δημιουργικότητα στον κόσμο των κατοικιδίων.
• Tech for Future: Παρουσίαση εταιρειών με ηγετικό ρόλο στην τεχνολογική καινοτομία, με προτάσεις που διαμορφώνουν το μέλλον της αγοράς.
Η παρουσία αγοραστών από 120 χώρες – πολλοί εκ των οποίων συμμετείχαν χάρη στη συνεργασία με τον ITA (Ιταλικός Οργανισμός Εξαγωγών) – επιβεβαίωσε τη διεθνή ακτινοβολία της Zoomark. Μεταξύ των επισκεπτών υπήρχαν πολλοί λιανέμποροι, εκπρόσωποι αλυσίδων pet shops, διανομείς και επαγγελματίες του εισαγωγικού/ εξαγωγικού τομέα.
Η Επιτυχία των 6 Ειδικών Ζωνών: Για πρώτη φορά, παρουσιάστηκε η ζώνη Factory, προσελκύοντας στελέχη αγορών, R&D, παραγωγικούς τεχνικούς και υπεύθυνους ποιότητας. Οι πιο απαιτητικοί λιανέμποροι προσελκύθηκαν από την ζώνη Atelier, με προϊόντα υψηλής ποιότητας και χειροποίητου χαρακτήρα. Εντυπωσιακή ήταν η ανταπόκριση και στη ζώνη Pawfect!, αφιερωμένη στο grooming, με τη σκηνή Pawfect Stage, όπου φιλοξενήθηκαν σεμινάρια περιποίησης, shows, μαθήματα Dog Massage και το “On Hair Dog Edition”. Το Dog Massage, υπό την καθοδήγηση της ειδικού ευεξίας Alessandra Scatà, προσέφερε μια μοναδική εμπειρία εκπαίδευσης στις πιο σύγχρονες τεχνικές. Η Pet Vision διατήρησε τον ρόλο της ως η πιο συναρπαστική ειδική ζώνη, με έκθεση περίπου 500 νέων προϊόντων και διαγωνισμό για προϊόντα που εντάσσονται σε τέσσερις μακροτάσεις της αγοράς: Value for Money, Green Transition, Mini Mania, Brain & Health. Μεταξύ των πιο καινοτόμων προϊόντων: αξεσουάρ από ανακυκλωμένα ή ανακυκλώσιμα υλικά (όπως σαμαράκια από φελλό), διαδραστικά παιχνίδια ενεργοποίησης νου, όπως παζλ και χαλάκια, και προηγμένες συσκευές, όπως το πρώτο smartphone για κατοικίδια, αυτόματοι διανομείς τροφής και νερού συνδεδεμένοι με συσκευές των ιδιοκτητών. Η Zoomark παρουσίασε επίσης την κορυφαία διεθνή παραγωγή τροφών για κατοικίδια: τροφές χαμηλής θερμικής επεξεργασίας, εναλλακτικά συστατικά, μονοπρωτεϊνικά σκευάσματα, λειτουργικά διαιτολόγια και snacks. Εκτός από σκύλους και γάτες, παρουσιάστηκαν προϊόντα και για πουλιά, μικρά ζώα, ψάρια και εξωτικά κατοικίδια.
Καινοτομία και Τεχνολογία στο Προσκήνιο: Η ζώνη Aqua Project, σε συνεργασία με την AIPA, ήταν αφιερωμένη σε ενυδρεία και τεράριουμ με παρουσιάσεις καινοτομιών του κλάδου. Η ζώνη Next 5.0, αφιερωμένη εξ ολοκλήρου στο pet-tech και την καινοτομία, ανέδειξε ενδιαφέρουσες προτάσεις από startups, με προηγμένες λύσεις στους τομείς διατροφής, φροντίδας, παρακολούθησης, IoT, παιχνιδιών και ψυχαγωγίας.
Καθοριστική Παρουσία του Τύπου: Καταλυτικό ρόλο στην επιτυχία της Zoomark έπαιξε η παρουσία άνω των 130 εκπροσώπων του Τύπου από την Ιταλία και το εξωτερικό. Η διαφημιστική εκστρατεία των δύο τελευταίων ετών έφτασε και ενεργοποίησε επαγγελματίες από όλες τις ηπείρους: Ευρώπη, Αμερική, Ασία, Αφρική και Ωκεανία.
Πρόγραμμα Συνεδρίων και Σεμιναρίων: Πάνω από 80 εκδηλώσεις – συνέδρια, σεμινάρια, στρογγυλά τραπέζια και παρουσιάσεις – ενίσχυσαν τη δυναμική της έκθεσης, προσφέροντας ευκαιρίες για ενημέρωση, κατάρτιση και ανταλλαγή γνώσεων.
Έκθεση Assalco – Zoomark: Η Zoomark τελεί υπό την αιγίδα της Assalco, της Εθνικής Ένωσης Εταιρειών για τη Διατροφή και Φροντίδα Κατοικίδιων Ζώων, η οποία παρουσίασε και την έκθεση Assalco- Zoomark 2025, με επικαιροποιημένα στοιχεία για την ιταλική αγορά, που παραμένει σε δυναμική πορεία ανάπτυξης παρά το δύσκολο οικονομικό κλίμα.
Νέα και Επερχόμενες Εκδηλώσεις: Η έκδοση του 2025 ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία και ήδη το βλέμμα στρέφεται στην επόμενη, στις 10-12 Μαΐου 2027. Η επιτυχία αυτή ενισχύει ακόμη περισσότερο τη διεθνή θέση της Zoomark ως στρατηγικό σημείο αναφοράς για τον κλάδο. Επιβεβαιώνοντας αυτόν τον ρόλο, η Zoomark έχει πλέον ενταχθεί επίσημα στην Ευρωπαϊκή Οργάνωση για τα Κατοικίδια (EPO), η οποία συγκεντρώνει εθνικές ενώσεις του κλάδου και έχει στόχο την εκπροσώπηση στα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα. Η διεθνοποίηση συνεχίζεται με νέα projects σε εξέλιξη στην Κίνα, την Ταϊλάνδη και την Τουρκία. Η παγκόσμια επιτυχία της Zoomark και η έμφαση στη δημιουργία επιχειρηματικών ευκαιριών ωθούν τη BolognaFiere να εστιάσει ακόμη περισσότερο στις αγορές της Ανατολής και εκτός Ευρώπης, δημιουργώντας νέες συνεργασίες και αναπαράγοντας το επιτυχημένο της μοντέλο σε παγκόσμιο επίπεδο.