γράφει η Έλλη Καλεμτζάκη, Κτηνίατρος ΑΠΘ, ICF Accredited Coach, NLP Certified Practitioner
Συμβουλές marketing για κτηνιάτρους
Είσαστε κλινικός κτηνίατρος! Είσαστε εξαιρετικός στη δουλειά σας και θέλετε να κάνετε πάντα το καλύτερο για τους ασθενείς και τους πελάτες σας. Ίσως όμως αισθάνεστε ότι η επιχείρησή σας δεν αναπτύσσεται με τους ρυθμούς που θα θέλατε. Και η προσέλκυση νέων πελατών γίνεται όλο και πιο δύσκολη σε ένα ολοένα και πιο ανταγωνιστικό περιβάλλον.
Ίσως μέχρι τώρα πιστεύατε ότι δεν χρειάζεστε το marketing για την επιχείρησή σας. Ότι αρκεί το γεγονός ότι είσαστε εξαιρετικός κλινικός κτηνίατρος για να αποκτήσετε καλή φήμη και να διευρύνετε το πελατολόγιό σας.
Δεν θα ήταν υπέροχο να γνωρίζατε πώς να προσελκύσετε περισσότερους πελάτες με τους οποίους χαίρεστε να συνεργάζεστε, σας αμείβουν καλά για τις υπηρεσίες σας και σας συστήνουν σε άλλους πελάτες;
Για να το πετύχετε αυτό χρειάζεστε μια στρατηγική marketing. Για πολλούς κτηνιάτρους, η έννοια του marketing είναι άγνωστη. Κάποιοι μάλιστα θεωρούν το marketing περιττό. Στην πραγματικότητα όμως πρόκειται για μια επένδυση, η οποία μπορεί να βοηθήσει την επιχείρησή σας και μάλιστα με πολύ χαμηλό κόστος!
Στη στήλη αυτή θα βρείτε συμβουλές marketing που θα σας βοηθήσουν να αναπτύξετε την επιχείρησή σας, να προσελκύσετε περισσότερους και καλύτερους πελάτες και να απολαμβάνετε μεγαλύτερη ικανοποίηση από την εργασία σας.
Είστε ένας επιτυχημένος κτηνίατρος και έχετε πολλούς πελάτες που σας εμπιστεύονται και σας αγαπούν! Τι κάνετε όμως για να γίνει αυτό γνωστό στους μελλοντικούς σας πελάτες;
Έχετε σκεφτεί ποτέ να αξιοποιήσετε τα πολλά περιστατικά ασθενών σας που είχαν θετική έκβαση και αποδεικνύουν πόσο καλός κτηνίατρος είσαστε;
Πολλοί άνθρωποι επιλέγουν ένα κτηνιατρείο με σημαντικότερο κριτήριο τις γνώμες και μαρτυρίες των πελατών του. Είναι γεγονός ότι όλοι μας επηρεαζόμαστε από τη γνώμη άλλων ανθρώπων που χρησιμοποίησαν μια υπηρεσία ή ένα προϊόν. Μια επιχείρηση που διαθέτει θετικές μαρτυρίες από πολλούς διαφορετικούς πελάτες, είναι πολύ πιο ελκυστική για τους πιθανούς πελάτες της σε σύγκριση με μια άλλη που δεν διαθέτει.
Το πρόβλημα είναι ότι πολλοί ιδιοκτήτες επιχειρήσεων δυσκολεύονται πραγματικά να ζητήσουν μαρτυρίες από ικανοποιημένους πελάτες. Αισθάνονται ίσως αμηχανία, γιατί νομίζουν πως θα δημιουργηθεί η εντύπωση ότι η επιχείρησή τους δεν πηγαίνει και τόσο καλά. Αυτό είναι το πρώτο εμπόδιο που πρέπει να υπερβείτε. Πρέπει να πιστεύετε στη σημασία της θετικής μαρτυρίας και να είσαστε πάντα διατεθειμένοι να τη ζητήσετε.
Οι πιθανοί πελάτες σας θέλουν να μάθουν ποιοι είναι οι ασθενείς σας, τί κάνατε γι’ αυτούς και με ποιο τρόπο λύσατε τα προβλήματά τους. Θέλουν να ξέρουν ότι είστε ικανός και αξιόπιστος επαγγελματίας, ότι ενδιαφέρεστε για τους πελάτες σας και ανταποκρίνεστε στις ανάγκες τους.
Μην διστάζετε λοιπόν να παρουσιάσετε τις επιτυχίες σας!
Τολμήστε να ζητήσετε μαρτυρίες από τους ενθουσιασμένους πελάτες σας!
Πώς μπορείτε να πάρετε μια χρήσιμη θετική μαρτυρία; Τις περισσότερες φορές οι πελάτες σας δεν ξέρουν πώς να σας δώσουν μια θετική μαρτυρία και ίσως χρειαστεί να τους βοηθήσετε.
Χρησιμοποιήστε την τεχνική της «συνέντευξης». Ζητήστε από τον πελάτη σας να απαντήσει σύντομα και απλά στις ακόλουθες ερωτήσεις:
– ποιο ήταν το πρόβλημα που αντιμετώπιζε το κατοικίδιό του (π.χ. όταν η Μπιάνκα μας μετά από τραυματισμό άρχισε να κουτσαίνει από το πίσω δεξί ποδαράκι της, ανησυχήσαμε και την πήγαμε στον κτηνίατρο)
– πολύ συνοπτικά τι έγινε και πώς βελτιώθηκε η κατάσταση για το κατοικίδιο μετά την παρέμβασή σας (π.χ. ο κτηνίατρός μας διέγνωσε ρήξη πρόσθιου χιαστού συνδέσμου και σύστησε χειρουργική επέμβαση. Πραγματικά χάρη στις γνώσεις και την χειρουργική του εμπειρία, λίγους μήνες μετά την επέμβαση, και με την κατάλληλη μετεγχειρητική φροντίδα, η Μπιάνκα μας κινείται και παίζει όπως πριν!)
– τί εκτίμησε περισσότερο από την εμπειρία του με σας και το προσωπικό σας (π.χ. δεν θα ξεχάσουμε ποτέ το ενδιαφέρον του γιατρού, την προσοχή και τη φροντίδα που έδειξαν αυτός και το προσωπικό του για τη Μπιάνκα μας καθώς και την αμέριστη υποστήριξή τους σε όλη τη διαδικασία! Σας ευχαριστούμε από καρδιάς!)
Κρατήστε τις ερωτήσεις σύντομες και απλές. Είναι σημαντικό οι ερωτήσεις να είναι «ανοιχτές» για να επιτρέψουν στον πελάτη να περιγράψει την εμπειρία του με δικά του λόγια. Μπορείτε να επεξεργαστείτε τις απαντήσεις που θα πάρετε για να τις κάνετε πιο σύντομες και περιεκτικές. Τέλος, ζητήστε την έγκριση των πελατών σας για να χρησιμοποιήσετε το τελικό κείμενο στον ιστότοπό σας, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στον πίνακα ανακοινώσεών σας, κ.λπ.
Συμπεριλάβετε φωτογραφίες και βίντεο “πριν και μετά” όποτε είναι δυνατόν.
Θυμηθείτε ότι οι ιστορίες είναι ισχυρές και δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο για να πείσετε κάποιον.
Έλλη Καλεμτζάκη
Η Έλλη Καλεμτζάκη μετά από 20 χρόνια εμπειρίας στo κτηνιατρικό marketing και τη διατροφή των μικρών ζώων, ίδρυσε τη δική της επιχείρηση σαν κτηνιατρικός σύμβουλος με στόχο να βοηθήσει τους κλινικούς κτηνιάτρους να έχουν μια πιο επιτυχημένη και κερδοφόρα επιχείρηση, περισσότερους και πιο ευχαριστημένους πελάτες και μεγαλύτερη ικανοποίηση από τη δουλειά τους. Η Έλλη είναι απόφοιτος της Κτηνιατρικής Σχολής ΑΠΘ και της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας, Professional Coach πιστοποιημένη από το International Coach Federation και Certified Practitioner Νευρογλωσσικού Προγραμματισμού.
Για περισσότερες συμβουλές ή υποστήριξη για το marketing του κτηνιατρείου σας, επισκεφθείτε το www.vetconsultancy.com ή εγγραφείτε στο VetConsultancy Facebook Group.