Διαδίκτυο – ΕΝΑ ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΗΜΕΙΟ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΕΛΑΤΕΣ ΣΑΣ!

γράφει ο Βασίλης Γουλιέλμος, Οικονομολόγος-Εκδότης

Ο εικονικός χώρος (δηλαδή το internet) προσφέρει χιλιάδες δυνατότητες, αλλά δεν μπορούν όλες να σας βοηθήσουνε να φτάσετε το στόχο σας. Εξαρτώνται πολλά από το τι εφαρμογές χρησιμοποιείτε και πόση προσπάθεια κάνετε για να τις μάθετε. Ήρθε η ώρα να δούμε τι πρέπει να χρησιμοποιήσετε από τις συνεχώς μεταβαλλόμενες, αδιάλειπτες και αυξανόμενες επιλογές του διαδικτύου και γιατί.

Πολλές βελόνες στα άχυρα
Το διαδίκτυο είναι τεράστιο. Τόσο ως προς τον αριθμό των χρηστών όσο και ως προς τις διαθέσιμες δυνατότητες.
Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να δώσετε το παρόν, αλλά θα πρέπει να εμφανιστείτε μόνο με έναν τρόπο, που κάνει το εξειδικευμένο σας κατάστημα δημοφιλές. Η συνεχής, αποτελεσματική παρουσία και τακτική χρήση του, χρειάζεται χρόνο. Πρέπει να αποκτήσετε την χρήση των υπηρεσιών της ιστοσελίδας, και να φροντίσετε να δημοσιεύετε νέες πληροφορίες, καθώς οι άνθρωποι που θέλετε να επικοινωνήσετε, δεν κάθονται μπροστά στον υπολογιστή περιμένοντάς σας να δημοσιεύσετε κάτι. Θα σας αναγνωρίσουν και θα σας διαβάσουν μόνον εαν κάτι φαίνεται ότι είναι σημαντικό ή ενδιαφέρον για αυτούς.
Και όχι για μία φορά μόνο.

οι άνθρωποι που θέλετε να επικοινωνήσετε θα σας αναγνωρίσουν και θα σας διαβάσουν μόνον εαν κάτι φαίνεται ότι είναι σημαντικό ή ενδιαφέρον για αυτούς.

Στις εφαρμογές στο διαδίκτυο που έχουν επιλεγεί συνειδητά και προσεκτικά από εσάς μπορείτε και πρέπει να ξοδεύσετε χρήματα για τη διαφήμισή σας.
Αγαπήστε τον εαυτό σας και να μην ξοδεύετε χρήματα σε κάτι από το οποίο δεν μπορείτε να αποκομίσετε κέρδος, γιατί δεν μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά ή δεν ξέρετε πώς να το κάνετε να λειτουργήσει αποτελεσματικά.
Ακριβώς όπως και κάθε άλλη εφαρμογή, οι δυνατότητες του διαδικτύου έχουν τα δικά τους χαρακτηριστικά. Δεν τις χρησιμοποιείτε απλά, θα πρέπει να γνωρίζετε πώς να τις χρησιμοποιείτε. Είναι αναπόφευκτο να πρέπει να ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά σε μερικές σημαντικές δυνατότητες των διαφορετικών εφαρμογών για να δούμε σε τι είναι καλές:

Εκεί που όλοι γνωρίζουν κάποιον
Τα κοινωνικά δίκτυα ακμάζουν. Τα πράγματα μπορεί να αλλάξουν στο μέλλον, προσωπικά αμφιβάλλω, γιατί έχουν γίνει μέρος της ζωής μας και της καθημερινής μας ρουτίνας. Οι προγραμματιστές συνειδητοποιούν τις αλλαγές των συνηθειών των χρηστών και προσαρμόζουν επιδέξια τα προγράμματα τους. Επιπλέον, για να είμαι ειλικρινής, μας δημιουργούν νέες συνήθειες χωρίς να το συνειδητοποιούμε. Είναι χαρακτηριστικό των κοινωνικών ιστοσελίδων που έχουμε δημιουργήσει το προφίλ μας, να ερχόμαστε σε επαφή με τους γνωστούς και να μπορούμε να κάνουμε νέους εικονικούς φίλους ή να ακολουθούμε άτομα που έχουν παρόμοια ενδιαφέροντα. Δεκάδες εφαρμογές και δυνατότητες χτίζονται επάνω σε αυτό. Είναι προφανές ότι ο πρωτοπόρος των social media είναι το Facebook. Υπάρχουν περισσότερα από ένα δισεκατομμύριο χρήστες. Αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει οπωσδήποτε να χρησιμοποιήσετε το Facebook για τη διαφήμιση του καταστήματος σας. Αργότερα θα εξετάσουμε τις δυνατότητες και τις παγίδες που μπορεί να έχει αυτή η ιστοσελίδα.

Η μέγιστη ισχύς του εικονικού χώρου
Η άλλη σημαντική κοινωνική ιστοσελίδα είναι το Google+, το οποίο δεν είναι τόσο δημοφιλές όσο το Facebook.
Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, έχει “μόνο” τρία εκατομμύρια χρήστες το μήνα, σε σύγκριση με το ένα δισεκατομμύριο χρήστες του Facebook. Αυτό μπορεί να είναι μόνο ένα κλάσμα, αλλά τρία εκατομμύρια άνθρωποι δεν είναι λίγοι. με την πρώτη ματιά, το Google+ είναι σχεδόν όπως το Facebook: έχει μόνο διαφορετικά ονόματα για τις ενέργειες που εκτελεί. Αυτό είναι αλήθεια στην επιφάνεια. Ωστόσο, υπάρχει μια σημαντική διαφορά όσον αφορά τη βασική λειτουργία των δύο ιστοτόπων, και αυτό καθιστά την χρήση τους διαφετική. Το Facebook επικεντρώνεται σε γνωστούς σας, τη ζωή των οποίων μπορείτε να ακολουθήσετε. Το Google+ έχει γίνει για να φέρει τους ανθρώπους με παρόμοια ενδιαφέροντα μαζί στον εικονικό χώρο. Είναι ιδανικό για να κάνετε επαφές.
Υπάρχει επίσης ένα ακόμα σημαντικό πλεονέκτημα για το Google+. Κάποιοι μπορεί να θυμούνται ότι η Google ξεκίνησε ως μια μηχανή αναζήτησης.
Συντάραξε την αγορά και χρησιμοποιείται από τότε. Στη συνέχεια ήρθε η υπηρεσία του e-mail, ο μεταφραστής, ο χάρτης, η μηχανή αναζήτησης που ονομάζεται Chrome, η οποία γίνεται όλο και πιο διαδεδομένη. Στη συνέχεια αγόρασε πολλές εφαρμογές, όπως το YouTube και το Picasa και ούτω καθεξής. Smartphones και tablets χρησιμοποιούν κυρίως το Android ως λειτουργικό σύστημα, και το ηλεκτρονικό κατάστημα της Google περιέχει πολλές εφαρμογές, βιβλία και παιχνίδια.
Περισσότεροι άνθρωποι θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν το Facebook από εκείνους που χρησιμοποιούν το Google+. Ωστόσο, κανείς δεν ξέρει περισσότερα σχετικά με τις συνήθειες των χρηστών του Διαδικτύου από το Google. Το Facebook ξέρει ποιος σας αρέσει στο Facebook ή με ποιον είστε σε επαφή, αλλά η Google έχει περισσότερες ακριβείς πληροφορίες σχετικά με το τι είδους μουσική ακούτε, τι μπορείτε να αναζητήσετε στο διαδίκτυο, τι παιχνίδια σας ενδιαφέρουν:
γνωρίζει όλες σας τις συνήθεις στο διαδίκτυο. Εάν χρησιμοποιήσετε ποτέ το AdWords, το οποίο προσφέρει πληρωμένες, στοχευμένες διαφημίσεις, αυτό θα είναι εξαιρετικά αποτελεσματικό, καθώς οι στοχευμένες εμφανίσεις είναι δυνατές με βάση τις συνήθειες των χρηστών του Διαδικτύου. Η διαφήμισή σας θα εμφανίζεται μπροστά από μια μικρή ομάδα δισεκατομμυρίων χρηστών του Διαδικτύου οι οποίοι μπορεί να ενδιαφέρονται για σας.

Tweet-tweet
Το Twitter είναι το τμήμα ειδήσεων του διαδικτύου. Βασικά, είναι για την ανταλλαγή σημαντικών πληροφοριών με τον κόσμο…γιατί όχι λοιπόν και εκεί. Αν είστε σε θέση να γράφετε σύντομα μηνύματα που είναι έγκυρα και συγκλονιστικά, προχωρήστε.
Εικόνες και βίντεο μπορούν επίσης να τοποθετηθούν στα tweets, καθώς και το link μιας ιστοσελίδας. Είναι σκόπιμο να μειωθεί η διεύθυνση της ιστοσελίδας, λόγω της περιορισμένης έκτασης των μηνυμάτων.

Φωτογραφίες εδώ
Οι πιο σημαντικοί χαρακτήρες στον παγκόσμιο ιστό είναι οι φωτογραφίες.
Υπάρχουν κοινωνικές ιστοσελίδες που είναι χτισμένες με χρήστες που ανεβάζουν φωτογραφίες. Η πιο δημοφιλής είναι τώρα το Instagram, το οποίο θα μπορούσε να θεωρηθεί ως ένα κοινωνικό δίκτυο με εικόνες. Αν έχετε πολλές φωτογραφίες σε άλμπουμ, είναι λογικό να χρησιμοποιήσετε το Picasa, καθώς μπορείτε να μοιραστείτε εύκολα με τους ανθρώπους που είστε σε εικονική επαφή, σε αντίθεση με το Facebook. Σε αυτή την περίπτωση θα έχετε την ευκαιρία να επεξεργαστείτε τις φωτογραφίες που ανεβάζετε.

Ταινίες
Εάν έχετε μια μηχανή που μπορεί να υποστηρίξει βίντεο καλής ποιότητας – μια φωτογραφική μηχανή, μια βιντεοκάμερα, ένα tablet, ένα smartphone κλπ – και μπορείτε να βρείτε ένα ενδιαφέρον θέμα, φτιάξτε βίντεο για το YouTube. Καθώς το YouTube είναι ήδη ένα προϊόν της Google, που χρησιμοποιεί τον ίδιο λογαριασμό με το Picasa ή το Google+ τα πράγματα θα είναι πιο εύκολα για σας. Το βίντεο που θα ανεβάσετε στο Google+ θα εμφανίζεται με μια απλή ρύθμιση. Αν ξεκινήσετε τη μαγνητοσκόπηση, ανεβάστε ένα ενδιαφέρον, σύντομο και περιεκτικό βιντεο κλιπ. Και φυσικά ανεβάστε βιντεο κλιπ που είναι συνδεδεμένο με τη ζωή του εκτροφείου σας. Είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι στο Facebook δεν του αρέσει πραγματικά να μοιράζετε πληροφορίες έξω από τα περιεχόμενα του. Στην περίπτωση αυτή, μερικοί από τους γνωστούς σας, θα δουν ένα βίντεο από το YouTube. Αυτή η τάση θα γίνει ισχυρότερη, καθώς το Facebook έχει προφανώς αρχίσει να αναπτύσσει το ίδιο συσκευές βίντεο. Έτσι, ακόμη και αν αρχίσετε να κάνετε βίντεο, είναι καλύτερα να μην μοιράζετε τα βίντεό σας από το YouTube, αλλά να τα ανεβάζετε χωριστά.

Η βασική ιστοσελίδα
Έχουμε δει πόσο εύκολο είναι να φτάσουμε στους ανθρώπους απλά και γρήγορα, ειδικά μέσω των κοινωνικών δικτυακών τόπων. Ωστόσο, δεν πρέπει να ξεχάσουμε την απαρχή του κόσμου του διαδικτύου: τις βασικές ιστοσελίδες. Οι κοινωνικές ιστοσελίδες είναι κατάλληλες για τη δημοσίευση γρήγορων, μικρών κομματιών πληροφοριών, ιδιαίτερα για την αύξηση του ενδιαφέροντος. Νομίζετε ότι αν κάποιος ενδιαφέρεται για σας θα επισκεφτεί την πλήρη σελίδα σας στο Facebook για να μάθει ποιος είστε και τι έχετε επιτύχει;
Ωχ όχι! Γι’ αυτό είναι φτιαγμένη η ιστοσελίδα. Διαθέτει δομημένη, διαρκή ενημέρωση, έτσι ώστε αν κάποιος ενδιαφέρεται και θέλει να γνωρίσει την ιστορία του καταστήματός σας, θα αντλήσει αρκετές πληροφορίες.
Και αντίστροφα. Αν γράψετε μια μακρά ιστορία σχετικά με το παρελθόν του καταστήματός σας και πώς φτάσατε ως εδώ, κανείς δεν θα το διαβάσει, γιατί το Facebook δεν είναι σχεδιασμένο γι’ αυτό.

Και αυτό δεν είναι το τέλος
Πρέπει να βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιείτε διαφορετικά εργαλεία και πρέπει να τα συνδέσετε. Έχετε την ευκαιρία να δείξετε σε ποιες ιστοσελίδες είστε. Είναι αδύνατο να πούμε τι είδους υπηρεσίες θα εμφανιστούν και να χρησιμοποιήσουμε τις πιο δημοφιλείς.
Πριν αρχίσετε να χρησιμοποιείτε μια νέα πλατφόρμα, χαρτογραφήστε τις λειτουργίες της και σε ποιό βαθμό χρησιμοποιείται από την ομάδα-στόχο σας. Σε ποιο βαθμό υποστηρίζει ότι σας συστήνει στους άλλους, και τις λειτουργίες που έχει με τις οποίες μπορείτε να κάνετε το κατάστημά σας πιο δημοφιλές. Να θυμάστε πάντα ότι δεν αρκεί μόνο να εγγραφείτε: πρέπει να χρησιμοποιείτε την συγκεκριμένη τοποθεσία συνεχώς. Εάν ξοδεύετε το χρόνο σας σε πράγματα που δεν έχουν κανένα νόημα, είναι απλά χάσιμο χρόνου. Στο χρόνο που απομένει μπορείτε να κάνετε διαφορετικές ενέργειες που θα μπορούσαν να εξυπηρετήσουν τα συμφέροντά σας.

Αυτή η γρήγορη περιγραφή ήταν καλό να γίνει για να δούμε τις κύριες δυνατότητες της χρήσης του διαδικτύου. Αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε κάποια από αυτές αποτελεσματικά και επαγγελματικά, θα πρέπει να αποκτήσετε μια βαθύτερη γνώση.