Διαδίκτυο: Ένα ψηφιακό σημείο συνάντησης με τους πελάτες σας!

Ο εικονικός χώρος (δηλαδή το internet) προσφέρει χιλιάδες δυνατότητες, αλλά δεν µπορούν όλες να σας βοηθήσουνε να φτάσετε το στόχο σας. Εξαρτώνται πολλά από το τι εφαρµογές χρησιμοποιείτε και πόση προσπάθεια κάνετε για να τις µάθετε. Ήρθε η ώρα να δούµε τι πρέπει να χρησιµοποιήσετε από τις συνεχώς µεταβαλλόµενες, αδιάλειπτες και αυξανόµενες επιλογές του διαδικτύου και γιατί.

Γράφει η Καλλιρρόη Πανοπούλου, πηγή: διαδίκτυο

Πολλές βελόνες στα άχυρα

Το διαδίκτυο είναι τεράστιο. Τόσο ως προς τον αριθµό των χρηστών όσο και ως προς τις διαθέσιµες δυνατότητες. Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να δώσετε το παρόν, αλλά θα πρέπει να εµφανιστείτε µόνο µε έναν τρόπο, που κάνει το εξειδικευμένο σας κατάστημα δηµοφιλές. Η συνεχής, αποτελεσµατική παρουσία και τακτική χρήση του, χρειάζεται χρόνο. Πρέπει να αποκτήσετε την χρήση των υπηρεσιών της ιστοσελίδας, και να φροντίσετε να δηµοσιεύετε νέες πληροφορίες, καθώς οι άνθρωποι που θέλετε να επικοινωνήσετε, δεν κάθονται µπροστά στον υπολογιστή περιµένοντάς σας να δηµοσιεύσετε κάτι. Θα σας αναγνωρίσουν και θα σας διαβάσουν µόνον εαν κάτι φαίνεται ότι είναι σηµαντικό ή ενδιαφέρον για αυτούς. Και όχι για µία φορά µόνο.

Στις εφαρµογές στο διαδίκτυο που έχουν επιλεγεί συνειδητά και προσεκτικά από εσάς µπορείτε και πρέπει να ξοδεύσετε χρήµατα για τη διαφήµισή σας. Αγαπήστε τον εαυτό σας και να µην ξοδεύετε χρήµατα σε κάτι από το οποίο γιατί δεν µπορεί να λειτουργήσει αποτελεσµατικά ή δεν ξέρετε πώς να το κάνετε να λειτουργήσει αποτελεσµατικά. Ακριβώς όπως και κάθε άλλη εφαρµογή, οι δυνατότητες του διαδικτύου έχουν τα δικά τους χαρακτηριστικά. ∆εν τις χρησιµοποιείτε απλά, θα πρέπει να γνωρίζετε πώς να τις χρησιµοποιείτε. Είναι αναπόφευκτο να πρέπει να ρίξουµε µια πιο προσεκτική µατιά σε µερικές σηµαντικές δυνατότητες των διαφορετικών εφαρµογών για να δούµε σε τι είναι καλές:

Εκεί που όλοι γνωρίζουν κάποιον

Τα κοινωνικά δίκτυα ακµάζουν. Τα πράγµατα µπορεί να αλλάξουν στο µέλλον, προσωπικά αµφιβάλλω, γιατί έχουν γίνει µέρος της ζωής µας και της καθηµερινής µας ρουτίνας. Οι προγραµµατιστές συνειδητοποιούν τις αλλαγές των συνηθειών των χρηστών και προσαρµόζουν επιδέξια τα προγράµµατα τους. Επιπλέον, για να είµαι ειλικρινής, µας δηµιουργούν νέες συνήθειες χωρίς να το συνειδητοποιούµε. Είναι χαρακτηριστικό των κοινωνικών ιστοσελίδων που έχουµε δηµιουργήσει το προφίλ µας, να ερχόµαστε σε επαφή µε τους γνωστούς και να µπορούµε να κάνουµε νέους εικονικούς φίλους ή να ακολουθούµε άτοµα που έχουν παρόµοια ενδιαφέροντα. ∆εκάδες εφαρµογές και δυνατότητες χτίζονται επάνω σε αυτό. Είναι προφανές ότι ο πρωτοπόρος των social media είναι το Facebook. Υπάρχουν περισσότερα από ένα δισεκατοµµύριο χρήστες. Αυτό δεν σηµαίνει πως πρέπει οπωσδήποτε να χρησιµοποιήσετε το Facebook για τη διαφήµιση του καταστήματος σας. Αργότερα θα εξετάσουµε τις δυνατότητες και τις παγίδες που µπορεί να έχει αυτή η ιστοσελίδα.

Tweet-tweet

Το Twitter είναι το τµήµα ειδήσεων του διαδικτύου. Βασικά, είναι για την ανταλλαγή σηµαντικών πληροφοριών µε τον κόσµο…γιατί όχι λοιπόν και εκεί. Αν είστε σε θέση να γράφετε σύντοµα µηνύµατα που είναι έγκυρα και συγκλονιστικά, προχωρήστε. Εικόνες και βίντεο µπορούν επίσης να τοποθετηθούν στα tweets, καθώς και το link µιας ιστοσελίδας. Είναι σκόπιµο να µειωθεί η διεύθυνση της ιστοσελίδας, λόγω της περιορισµένης έκτασης των µηνυµάτων.

Φωτογραφίες εδώ

Οι πιο σηµαντικοί χαρακτήρες στον παγκόσµιο ιστό είναι οι φωτογραφίες. Υπάρχουν κοινωνικές ιστοσελίδες που είναι χτισµένες µε χρήστες που ανεβάζουν φωτογραφίες. Η πιο δηµοφιλής είναι τώρα το Instagram, το οποίο θα µπορούσε να θεωρηθεί ως ένα κοινωνικό δίκτυο µε εικόνες. Αν έχετε πολλές φωτογραφίες σε άλµπουµ, είναι λογικό να χρησιµοποιήσετε το Picasa, καθώς µπορείτε να µοιραστείτε εύκολα µε τους ανθρώπους που είστε σε εικονική επαφή, σε αντίθεση µε το Facebook. Σε αυτή την περίπτωση θα έχετε την ευκαιρία να επεξεργαστείτε τις φωτογραφίες που ανεβάζετε.

Ταινίες

Εάν έχετε µια µηχανή που µπορεί να υποστηρίξει βίντεο καλής ποιότητας – µια φωτογραφική µηχανή, µια βιντεοκάµερα, ένα tablet, ένα smartphone κλπ – και µπορείτε να βρείτε ένα ενδιαφέρον θέµα, φτιάξτε βίντεο για το YouTube. Καθώς το YouTube είναι ήδη ένα προϊόν της Google, που χρησιµοποιεί τον ίδιο λογαριασµό µε το Picasa ή το Google+ τα πράγµατα θα είναι πιο εύκολα για σας. Το βίντεο που θα ανεβάσετε στο Google+ θα εµφανίζεται µε µια απλή ρύθµιση. Αν ξεκινήσετε τη µαγνητοσκόπηση, ανεβάστε ένα ενδιαφέρον, σύντοµο και περιεκτικό βιντεο κλιπ. Και φυσικά ανεβάστε βιντεο κλιπ που είναι συνδεδεµένο µε τη ζωή του εκτροφείου σας. Είναι σηµαντικό να γνωρίζετε ότι στο Facebook δεν του αρέσει πραγµατικά να µοιράζετε πληροφορίες έξω από τα περιεχόµενα του. Στην περίπτωση αυτή, µερικοί από τους γνωστούς σας, θα δουν ένα βίντεο από το YouTube. Αυτή η τάση θα γίνει ισχυρότερη, καθώς το Facebook έχει προφανώς αρχίσει να αναπτύσσει το ίδιο συσκευές βίντεο. Έτσι, ακόµη και αν αρχίσετε να κάνετε βίντεο, είναι καλύτερα να µην µοιράζετε τα βίντεό σας από το YouTube, αλλά να τα ανεβάζετε χωριστά.

Η βασική ιστοσελίδα

Έχουµε δει πόσο εύκολο είναι να φτάσουµε στους ανθρώπους απλά και γρήγορα, ειδικά µέσω των κοινωνικών δικτυακών τόπων. Ωστόσο, δεν πρέπει να ξεχάσουµε την απαρχή του κόσµου του διαδικτύου: τις βασικές ιστοσελίδες. Οι κοινωνικές ιστοσελίδες είναι κατάλληλες για τη δηµοσίευση γρήγορων, µικρών κοµµατιών πληροφοριών, ιδιαίτερα για την αύξηση του ενδιαφέροντος. Νοµίζετε ότι αν κάποιος ενδιαφέρεται για σας θα επισκεφτεί την πλήρη σελίδα σας στο Facebook για να µάθει ποιος είστε και τι έχετε επιτύχει; Ωχ όχι! Γι’ αυτό είναι φτιαγµένη η ιστοσελίδα. ∆ιαθέτει δοµηµένη, διαρκή ενηµέρωση, έτσι ώστε αν κάποιος ενδιαφέρεται και θέλει να γνωρίσει την ιστορία του καταστήματός σας, θα αντλήσει αρκετές πληροφορίες. Και αντίστροφα. Αν γράψετε µια µακρά ιστορία σχετικά µε το παρελθόν του καταστήματός σας και πώς φτάσατε ως εδώ, κανείς δεν θα το διαβάσει, γιατί το Facebook δεν είναι σχεδιασµένο γι’ αυτό.

Και αυτό δεν είναι το τέλος

Πρέπει να βεβαιωθείτε ότι χρησιµοποιείτε διαφορετικά εργαλεία και πρέπει να τα συνδέσετε. Έχετε την ευκαιρία να δείξετε σε ποιες ιστοσελίδες είστε. Είναι αδύνατο να πούµε τι είδους υπηρεσίες θα εµφανιστούν και να χρησιµοποιήσουµε τις πιο δηµοφιλείς. Πριν αρχίσετε να χρησιµοποιείτε µια νέα πλατφόρµα, χαρτογραφήστε τις λειτουργίες της και σε ποιό βαθµό χρησιµοποιείται από την οµάδα-στόχο σας. Σε ποιο βαθµό υποστηρίζει ότι σας συστήνει στους άλλους, και τις λειτουργίες που έχει µε τις οποίες µπορείτε να κάνετε το κατάστημά σας πιο δηµοφιλές. Να θυµάστε πάντα ότι δεν αρκεί µόνο να εγγραφείτε: πρέπει να χρησιµοποιείτε την συγκεκριµένη τοποθεσία συνεχώς. Εάν ξοδεύετε το χρόνο σας σε πράγµατα που δεν έχουν κανένα νόηµα, είναι απλά χάσιµο χρόνου. Στο χρόνο που αποµένει µπορείτε να κάνετε διαφορετικές ενέργειες που θα µπορούσαν να εξυπηρετήσουν τα συµφέροντά σας.